RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»G. Quinn: Podpoříme všechny fiesty
    Osobnosti

    G. Quinn: Podpoříme všechny fiesty

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý13.1.2011Updated:15.8.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Ředitel divize motorsportu Ford Europe Gerard Quinn (na snímku vedle M. Hirvonena) odpověděl při představení vozu Ford Fiesta RS WRC na Autosport show v Birminghamu na několik otázek našeho spolupracovníka Martina Holmese.

    Jak moc ovlivnil posun finalizace konečných předpisů přípravu Ford Abu Dhabi World Rally Teamu na úvodní podnik MS ve Švédsku?
    „V tomto sportu v podstatě nikdy nemáte dostatek času na vývoj nového auta, navíc v době, kdy se předpisy zásadně změnily v otázce motorů a pneumatik. Přesto se budeme snažit probíhajících změn využít a aplikovat řadu nových technologií."

    S tím souvisí snaha FIA omezit pravidly množství používaných komponentů, třeba motorů. Domníváte se, že M-Sport dokázal za tak krátkou dobu postavit dostatečně spolehlivý vůz?
    „Samozřejmě spolehlivost auta je zásadní. Pokud nebudou vozy fungovat, zásadně to ohrozí reputaci značky. Motor s přímým vstřikováním je převratnou novinkou. Pro všechny techniky je to výzva. Ztotožňuje se to však se směrem, kterým míří výrobci automobilů. I proto jsme fiestu postavili na bázi technologie EcoBoost. Jde nám kromě výkonu i o emise motorů. Z naší pozice chceme zajistit dostupnost nového speciálu. Čím více bude zájemců o nový vůz, tím se sníží celkové náklady."

     

    ⇥

    "Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala budou na stejné úrovni. Na začátku i během sezony se může stát mnoho nepředvídatelných věcí, proto bude důležité, že oba jezdci budou cítit ze strany továrního týmu stejnou podporu."

     

    Z komerčního hlediska je ztráta BP jako jednoho ze sponzorů největší změnou týmu Ford pro sezonu 2011?
    „V podstatě jsme o BP nepřišli, ale vedení si přálo, abychom společně při závodech propagovali jejich značku Castrol EDGE. Na vozech našeho týmu to nebude žádná novinka, neboť spojení Fordu a Castrolu už funguje mnoho let. V podstatě se ve spolupráci továrního týmu a BP mnoho nezměnilo."

    FIA pro registraci požadovala zveřejnění jezdce, jenž po celou sezonu poveze na dveřích svého vozu startovní číslo 3. Jak moc těžké bylo dát důvěru Mikku Hirvonenovi, ačkoli v loňském hodnocení skončil až za týmovým kolegou Jari-Mattim Latvalou?
    „V podstatě je to formalita. FIA potřebovala pro registraci nějaké jméno, ale popravdě Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala budou na stejné úrovni. Na začátku i během sezony se může stát mnoho nepředvídatelných věcí, proto bude důležité, že oba jezdci budou cítit ze strany továrního týmu stejnou podporu."

    Jaká bude politika vedení Fordu k otázce soukromníků ve speciálech WRC?
    „Není žádným tajemstvím, že si přejeme, aby s našimi vozy startovalo co nejvíce soukromníků. Už ve Švédsku se objeví osm vozů naší značky. Jsem za to rádi a všem vytvoříme podmínky, aby mohli být konkurenceschopní jako jezdci továrního týmu. Během sezony plánujeme stavbu deseti speciálů WRC."

    S očekávaným počtem jezdců s Fiestami WRC se nabízí otázka, zda bude mít tovární tým na sezonu dostatek nových vozů?
    „Na to nedokáži přesně odpovědět. Vše je upraveno regulemi FIA a těmi se budeme řídit. Limit počtu aut během sezony bude platit pro všechny stejně."

    Pokud budou mít soukromníci stejné podmínky na tovární jezdci Ford Abu Dhabi WRT. Budete po nich požadovat v některých případech akceptovat určitou značkovou režii?
    „Popravdě to nebude v mé kompetenci. Mým cílem je, abychom něco podobného zásadně neřešili. Samozřejmě budeme mít primárně zájem na výsledcích Ford Abu Dhabi Teamu, ale zároveň přeji úspěchy soukromníkům. Všichni budou mít stejné podmínky."

    Jak vnímáte novou konfrontaci s konkurenční stájí Citroën?
    „Myslím si, že na začátku budou mít všichni stejné podmínky. Až po několika prvních závodech se ukáže pravý stav věci, ale věřím, že od úvodních kilometrů nadcházející sezony budeme konkurenceschopní."

    Jak může tým ovlivnit změna dodavatele pneumatik. Od Pirelli k Michelinu? Měl tým dostatek času nové gumy vyzkoušet?
    „Opět určitě ne tolik, kolik bychom si přáli. Pozdě přišly konečné propozice ohledně techniky, to samé se dá říci na adresu dodavatelů pneumatik. Pro všechny to byla výzva. Doufáme však, že v tomto směru bude ze strany dodavatele panovat určitá četnost a poctivost. A všichni budou mít rovné podmínky."

    Další foto z Autosport International Show 2011 si můžete prohlédnout ZDE

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

    Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.