Seriál ECOSUN sprintrally MČR pokračuje dalším podnikem. Na řadu příchází XXXII. FUCHS Oil Rally Agropa. Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou jsou zdárně v cíli posledního testu, Agropa jim leží u nohou.
32. Fuchs Oil Rally Agropa 2011
1. Valoušek Pavel – Hrůza Zdeněk (Škoda Fabia WRC) 44:19.8
2. Sýkora Jan – Škardová Martina (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) + 1:02.7
3. Jakeš Miroslav – Gross Petr (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:26.8
4. Trněný Karel – Pritzl Václav (Škoda Fabia WRC) + 1:40.6
5. Peták Josef – Benešová Alena (Peugeot 207 S2000) + 1:41.1
6. Tomaštík Jaromír – Lounová Olga (Subaru Impreza WRC) + 2:05.6
7. Dohnal Jan – Grega Tomáš (Peugeot 207 S2000) + 2:15.2
8. Tarabus Jaromír – Norek Igor (Fiat Grande Punto S2000) + 2:29.2
9. Bujáček Martin – Omelka Marek (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:49.5
10. Pátl Josef – Rajnoha František (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:58.0
2WD:
1. Trojan Jiří – Trojanová Eva (Renault Clio R3) 49:43.8
2. Vlček Jiří – Strnad Radim (Peugeot 206 Kit Car) + 15.3
3. Mandík Vladimír – Niemetz Roman (Škoda Fabia TDI) + 32.3
Průběh závodu:
Kompletní výsledky na Rally-Base si prohlédnete kliknutím na aktivní název RZ.
RZ 8 – Strážovice – Nehodív, 7.38 km – vítěz: Pavel Valoušek
Po nečekaném rozuzlení pačejovské zápletky v sedmém testu už v poslední vložce závodu nebylo na čele o co jet. Vedoucí trojice si pohlídala své pozice. "Valda" tak pokračuje ve vítězném tažení v jednodenních podnicích, na svou formu navázal i Jan Sýkora. Produkční triumf si připsal Mirda Jakeš, jenž získal skalpy dvoutisícovek i speciálů WRC.
Skvělým finišem urval čtvrtý post Karel Trněný, na úkor Pepy Petáka.
Jan Černý rozrazil retardér a 30 sekundová penalizace ho sráží z čela dvoukolek. Prvenství putuje do rukou manželů Trojanových s dalších renaultem.
RZ 7 – Komušín – Horažďovice př., 5.34 km – vítěz: Pavel Valoušek
RZ7 dočasně pozastavena, po havárii přišel o vedení Roman Odložilík. Novým lídrem se stal Pavel Valoušek, na stupních vítězů ho doplňují Jan Sýkora a Mirek Jakeš.
Průběžné výsledky po RZ6:
1. Odložilík – Odložilík, Citroën Xsara WRC, 36:24.5
2. Valoušek – Hrůza, Škoda Fabia WRC, + 28.1
3. Sýkora – Škardová, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 01:20.0
4. Jakeš – Gross, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 1:42.6
5. Trněný – Pritzl, Škoda Fabia WRC, + 1:55.1
6. Peták – Benešová, Peugeot 207 S2000, + 1:56.7
7. Tomaštík – Lounová, Subaru Impreza WRC, + 2:05.1
8. Dohnal – Grega, Peugeot 207 S2000, + 2:09.4
9. Tarabus – Norek, Fiat Grande Punto S2000, + 2:37.5
10. Bujáček – Omelka, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 2:58.3
RZ 6 – Hlupín – Čečelovice, 13.28 km – vítěz: Roman Odložilík
Roman Odložilík využívá technické vyspělosti své xsary WRC a vítězí v RZ6. Náskok v čele navyšuje Roman na úkor druhého Valdy o dalších 6.4s. Karel Trněný zabral šponu a výsledkem je posun na 5. místo průběžně. O další příčku klesá Jaromír Tomaštík.
>> Venca Pech končí na RZ6 po havárii, posádka nezraněna.
RZ 5 – Krty Hradec – Chrášťovice, 14.18 km – vítěz: Roman Odložilík
Tak o prvních dvou posádkách je zbytečné psát, snad jen že v této RZ porazil Roman Pavla o 0.7s. Olga Lounová zřejmě vyčerpala repertoár, čehož využil Mirek Jakeš a vystřídal na pátém místě Subaru Impreza WRC Jarka Tomaštíka. Karel Trněný odsouvá na devátou příčku Honzu Dohnala.
RZ 4 – Strážovice – Nehodív, 7.38 km – vítěz: Roman Odložilík
Ještě čtyři rychlostky Romane a máte fullhouse! Každopádně Pavel se Zdeňkem se drží Odložilíků jak klíště a zajíždějí srovnatelné časy. Průběžně však odstup posádky Delimax RT na první flek činí 21s.Tato RZ jinak bez zásadnějších změn. Polovina Pačejova je tak za námi.
>> Josef Peták fasuje 5s penalizaci za chybné projetí retardéru.
RZ 3 – Komušín – Horažďovice př., 5.34 km – vítěz: Roman Odložilík
Odložilíkovi potřetí v řadě nevýš na tabuli časoměřičů. Honza Sýkora střídá na čtvrté příčce Jaromíra Tomaštíka. Mirek Jakeš odsouvá na průběžnou 7. příčku ostříleného Josku Petáka. Honza Černý už zase vidí a předvádí plnohodnotný výkon, na který jsme u něj zvyklí.
>> RZ3 pozastavena kvůli havárii posádky st. č. 20 Vrkoslav Jiří / Rada Jiří
Průběžné výsledky po RZ2:
1. Odložilík – Odložilík, Citroën Xsara WRC, 14:40.3
2. Valoušek – Hrůza, Škoda Fabia WRC, + 20.3
3. Pech – Uhel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 29.7
4. Tomaštík – Lounová, Subaru Impreza WRC, + 45.3
5. Sýkora – Škardová, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 49.9
6. Peták – Benešová, Peugeot 207 S2000, +55.4
7. Jakeš – Gross, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 56.1
8. Dohnal – Grega, Peugeot 207 S2000, + 1:07.8
9. Trněný – Pritzl, Škoda Fabia WRC, + 1:13.5
10. Tarabus – Norek, Fiat Grande Punto S2000, + 1:15.7
RZ 2 – Hlupín – Čečelovice, 13.28 km – vítěz: Roman Odložilík
A déšť je tady. Dvojka tedy na vodě. Nic složitého pro Romana ODložilíka, který dostal po úspěšném vstupu do soutěže chuť závodit a na Pavla Valouška se Zdeňkem Hrůzou najíždí dalších 7s. Venca v tréninku na barumku pokračuje třetím místem. Pokud skutečně Olga Lounová v Subaru Impreze WRC Jarka Tomaštíka pěje, pak zřejmě trefila Jarkovu notu. Skvěle jede další smíšená posádka Honza Sýkora s Martinou Škardovou.
>> RZ je pozastavena a následně zrušena kvůli neprůjezdné trati po havárii posádky č. 90 Myslivec Vladimír / Mandík Luděk (vylomené kolo). Posádky, které měly následně volný průjezd obdržely dočasný náhradní čas 1hodinu. Po rozhodnutí SSK jim bude přidělen náhradní čas.
RZ 1 – Krty Hradec – Chrášťovice, 14.18 km – vítěz: Roman Odložilík
Do soutěže bylo převzato celkem 100 posádek. Počasí v Pačejově proměnlivé, zataženo s hrozícím deštěm. Teplota 17°C. Dle papírových předpokladů zajíždí na RZ1 nejrychlejší časy vozy WRC. V úvodu si připsali skalp Pavla Valouška na xsaře WRC jedoucí bratři Odložilíkovi. Třetí čas zajíždí Venca Pech následovaným dalším "wrcařem", Jaromírem Tomaštíkem. Toho v Pačejově naviguje Olga Lounová a podle výsledku usuzujeme, že Olga Jardovi nečte, ale zpívá.
>> Zajímavostí je lovecká vložka Honzy Černého, který sice kvalitně trefil srnu na komoru, nicméně pokračuje s poškozeným čelním sklem svého clia R3.
Krátké zprávy:
Václav Pech jun. bude startovat v Pačejově
4. 8. 2011 – Již tuto sobotu odstartuje Rallye Pačejov, soutěž zařazená do šampionátu Rallysprintů.
I když se tohoto mistrovství posádka EuroOil teamu pravidelně nezúčastňuje, rallye v Pačejově pojede. „Po kompletním přestavění našeho produkčního vozu do kategorie R4, které se kromě odlehčení týkalo hlavně zdokonalení podvozku, jsme prakticky neujeli ani kilometr ostré závodní jízdy. Několikrát jsme testovali, ale opravdová soutěž vůz prověří mnohem důkladněji. Proto tento start bude především prověrkou a přípravou na nadcházející vrchol sezóny, kterou je Barum Rallye," vysvětluje důvody startu Václav Pech jun..
⇥
Rallye Pačejov byla v roce 1996 vůbec prvním závodem v rallye posádky Pech – Uhel, s vypůjčeným soutěžním vozem Š100 MB od Václava Pecha seniora. „Tento závod si dokonale pamatuji, a i když se od té doby hodně změnilo, nedám na jízdu s tisícovkou dopustit. Byl to super závoďák a hodně jsem se s ním naučil. Především využívat, co možná nejlépe, výkon motoru, kterého tam oproti dnešním vozům bylo fakt málo," dodává V. Pech jun..
Rallye Pačejov odstartuje první posádka startovního pole Václav Pech jun. – Petr Uhel v 8,30 hodin v soboru 06.08. z horažďovického náměstí a vítěz závodu dojede tamtéž v 16,00 hodin.
Na XXXII. FUCHS OIL Rally Agropa se sejde pestré startovní pole
3. 8. 2011 – Seznam přihlášených posádek napovídá, že se můžeme těšit na tuhé boje napříč celým startovním polem.
Na startu by se mělo objevit pět vozidel nejvyšší specifikace WRC, tři vozidla odstartují v nejprestižnější kategorii MMČR S 2000. K nim se přidají dva exempláře Mitsubishi Lancer nové kategorie R4. K tomu připočítejme několik dalších vozidel kategorie 13, startujících společně s WRC, plus smečku velmi kvalitních posádek kategorie N4. Do MČR ve sprintrally je přihlášeno 68 posádek. Doplňuje je jedna posádka bodující do poháru mládeže. V Pačejově se tradičně pojede i MČR historických automobilů, to však čítá pouhých 10 posádek. Hojnou účastí obohatí letošní „Agropu" K4 pohár ČR v rally. Sem je přihlášeno 32 dvojic.
Vzhledem k tomu, že se jedná o poslední soutěž před zlínskou Barum rally, najdeme ve startovní listině i několik překvapení. Začněme u startovního čísla 1. To bude mít na dveřích několikanásobný mistr ČR Václav Pech jun. Ten se pravidelně MČR ve sprintrally neúčastní, ale právě on bude patřit mezi hlavní favority. Spolu s Petrem Uhlem odstartují s Mitsubishi Lancer R4, kterého chtějí hlavně pořádně otestovat před vrcholem sezony ve Zlíně. Pro velmi důležité body jede do Pačejova loňský mezinárodní mistr republiky Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou. Ze začátku šampionátu jim pár závodů nevyšlo, a tak jim nezbývá než se poprat o nejvyšší příčky. Divákům se představí se Škodou Fabia nejvyšší specifikace WRC. Další posádkou, která nutně potřebuje dobrý výsledek jsou Tarabus s Norkem. Ti by měli startovat s Fiatem Punto S 2000.
Dalšího favorita je třeba hledat v loňském vítězi Romanu Odložilíkovi. Po krátké odmlce opět představí vůz WRC. S největší pravděpodobností to bude Citroen Xara. Černým koněm soutěže může být mladý Věroslav Cvrček, startující na Octavii WRC, který se lepší závod od závodu. Stejně tak může překvapit Honza Dohnal na Peugeotu 207 S 2000. Se stejným vozem vyrazí na trať i Josef Peták s Alenou Benešovou, kteří startují ve sprintech jen výjimečně. Nesmíme samozřejmě zapomenout na vedoucího muže celého seriálu Miroslava Jakeše. Ten se spolu s Petrem Grossem pere o nejvyšší pozice s Mitsubishi skupiny N. Dobrý výkon bude chtít určitě zopakovat blovický Honza Sýkora s Mitsubishi R4. Jeden z ojedinělých startů absolvuje Josef Semerád. Ozdobou soutěže bude Subaru Impreza WRC Jaromíra Tomaštíka, kterému bude číst noty zpěvačka Olga Lounová.
Kvalitní obsazení nabídne i bývalá skupina A.
Tam musíme hledat největšího favorita v Janu Černém. Ten pravidelně startuje v seriálu MS a na pačejovské soutěži se představí v Renaultu Clio R3. Velmi dobré výkony letos předvádí Jiří Vrkoslav na staré Škodě Felicia KIT Car. Nebude chybět tradiční účastník „Agropy" Jiří Vlček se svým Peugeotem 206 KC. Ve třídě 7 lze očekávat tuhý boj Lumíra Galii na Škodě Felicia s téměř domácím Václavem Kopáčkem na Škodě Fabia. Také v ostatních třídách MČR lze očekávat vyrovnané souboje.
V rally historických automobilů se sešlo jen 10 posádek.
Bohužel bude chybět překvapení letošní sezony Jan Krejča na Škodě 130 LR. Mezi největší favority patří Jiří Petrášek na Opelu Ascona. Zbytek startovního pole je tvořen především jezdci z regionu, kteří představí krásné vozy od Lancií Fulvia až po Ladu VFTS.
Nabitou startovní listinu bude mít pohár K4.
Tam bojují o absolutní vavříny jezdci na moderních vozech i posádky na vozech historických. Na nejvyšší příčky musíme počítat s Andrejem Chepilem, který letos podává pěkné výkony a bude sedlat Mitsubishi Lancer EVO IX. Se stejným vozem se představí i Miloš Dvořák, který bude určitě chtít také zlatý věnec. Do absolutní špičky patří i Petr Šimurda, který udivuje svými výkony se Škodou 130 LR, ale i Zdeněk Tichý na historickém Opelu Kadett. Jeden s posledních exemplářů Škody Octavia KIT Car představí Jiří Svoboda. Celé startovní pole poháru K4 je pestré. Můžeme zde najít několik legendárních vozů Škoda 130 RS, ale i Trabanta 601.
Startovní listina XXXII. FUCHS OIL Rally Agropa je přinejmenším netradiční. Nezbývá než si přát, aby na ředitelství dorazilo co nejméně omluvenek a celá soutěž měla hladký průběh. Divákům nelze popřát nic jiného, než krásné sportovní zážitky, které seznam přihlášených slibuje.
Veškeré informace i XXXII. FUCHS Oil Rally Agropa jsou k dispozici na www.rallyagropa.cz