Ziskem třetí letošní bramborové medaile v hodnocení skupiny N zakončila své účinkování na Horácké rally Třebíč severomoravská dvojice Lumír Firla – Pavel Dresler s vozem Mitsubishi Lancer.
Posádka, která se v tradičním složení objevila po dvou závodové pauze (na Vysočině Lumírovi četl noty Michal Večerka, v Pačejově nestartovali), sice na rychlých tratích opět musela vzít zavděk jen starší sedmou evolucí mitsubishi, přesto se po celý závod pohybovala ve špičce své skupiny.
Pořadatelé Horácké rally zvolili pro letošek poměrně netradiční schéma soutěže, a tak se všech 75 závodních kilometrů odjelo na pouhých šesti rychlostních zkouškách. Ta první, kombinující velmi rychlé pasáže mezi poli a jízdu zručnosti ve vesnicích, nesednula Lumírovi s Pavlem úplně podle představ. Patnáctý čas absolutně nepředstavoval zrovna nejšťastnější vstup do soutěže, následující dvě zkoušky už však byly trochu techničtější, posádce lépe seděly a přinesly posun výsledky vzhůru. „Jak to už u nás bývá, první vložka se nám nepovedla a rozjeli jsme se až na té další. Celkově jsou tu strašně rychlé vložky, našemu auto bohužel moc nesvědčí,“ svěřil se po první polovině závodu Lumír.
Své průběžné umístění (jedenáctou příčku absolutně a pátou mezi „enky“) se mu ve druhé sekci podařilo o kousek vylepšit, ani velmi razantní jízda však vytoužené stupně vítězů ve skupině tentokrát nepřinesla. Červená Evo sedmička se posunula na slušné deváté místo absolutně a na čtvrtou příčku v „enkách“, přičemž na bronzového Pantálka scházelo pouhých šest sekund.
„Moc spokojený nejsem, protože jsme moc chtěli být třetí a ne zase bramboroví. Ale dělal jsem, co jsem mohl, a s Pavlem jsme se shodli, že v některých pasážích jsme jeli vyloženě na samé hranici toho, co se dá se sedmičkou jet,“ krčil rameny pilot, který by se v letošní sezóně moc rád alespoň jednou ještě svezl v modernější Evo devítce. „Je to komplikované. Na Vsetín už prý devítka není k mání, na Jeseníku zase podle všeho nepojedu s Pavlem, který bude závodit v Evropě s Kadettem, a nechce se mi do devítky sedat s někým, koho neznám. Pokud bych mohl jet se stejným „mitfárou“ jako na Vysočině (Michal Večerka), tak bych do toho asi skočil, ale kdybych jel s někým neznámým, půl závodu by mi trvalo zvykání a smysl pronájmu by nebyl žádný,“ odkrývá nejbližší plány 34letý pilot.
Na závěr ještě doplňme, že úspěchem z Třebíče se Lumír s Pavlem v průběžném pořadí sprintového šampionátu vyšvihli jak jinak, než na bramborovou příčku skupiny N. Čtvrtá místa jsou jim letos zřejmě souzena…