RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Fiat Abarth 500 R3T
    Soutěžáky

    Fiat Abarth 500 R3T

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser14.1.2011Updated:18.4.2018Žádné komentáře2 Mins Read

    Ve startovní listině nadcházející Rallye Monte Carlo 2011 má nejpočetnější obsazení třída 5. Mezi přesilou francouzských značek figuruje i několik italských Fiatů Abarth 500.

    Handicapovaný mrňousek

    Remake populární pětistovky, která před půlstoletím postavila Itálii na kola, vypadá navzdory svým miniaturním mírám náležitě ostře a sebevědomě. Soutěžní verze, která byla poprvé představena na podzim 2009, navázala na tradici legendárních Fiatů Abarth 1000 TC z konce šedesátých let.

    Pětistovka patří do nové třídy R3T, v Itálii se navíc s malými fiaty jezdí značkový pohár. Navzdory tomu, že nevyužívá horní hranici zdvihového objemu 1600 ccm, je pozoruhodnou a perspektivní alternativou nejen pro ambiciozní mladíky, ale i pro zkušené soukromé jezdce. Podobně jako u velmi populárního Citroënu C2 R2 Max se jedná o nefalšovaný závodní vůz s výhodným poměrem mezi cenou a výkonovými parametry. U Abarthu navíc jde o nejmodernější vůz s přeplňovaným motorem.

    Atraktivní mrňousek však má vedle svých subtilních rozměrů jeden velký handicap. Nízkoobjemový přeplňovaný motor 1,4 litru disponuje jen výkonem 180 koní.

    Srdcem nové zbraně je osvědčený řadový šestnáctiventilový čtyřválec řady Fire. U Abarthu 500 je „dopován“ turbodmychadlem Garret, které zvýšilo výkon pohonné jednotky na 180 koňských sil. Ve spojení se sekvenční šestistupňovou převodovkou, samosvorným diferenciálem a závodní dvoukotoučovou spojkou s kovokeramickým obložením dokáže motor s lehkým a obratným vozem zázraky.

    Moderní podvozek dovoluje dostatečné možnosti nastavení tuhosti, geometrie i světlé výšky. Sedmnáctivalcová kola ukrývají dostatečně dimenzované kotoučové brzdy Brembo. Součástí brzdového systému je hydraulická „ručka“ a ventil ovládající nastavení brzdného účinku na přední a zadní kola. Samozřejmostí je povinná bezpečnostní výbava – ochranný trubkový rám integrovaný přímo do karoserie, anatomická sedadla s šestibodovými bezpečnostními pásy apod.

    Doufejme, že se atraktivní „mrňouskové“ rozšíří po celé Evropě a úspěšně naruší převahu francouzských značek. Vedle Apeninského poloostrova se fiátek pravidelně objevuje i v Rakousku.

    cestovní automobily Fiat Itálie technika
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.