Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Fiat Abarth 500 R3T
    Soutěžáky

    Fiat Abarth 500 R3T

    By Zdeněk Weiser14.1.20112 Mins Read

    Ve startovní listině nadcházející Rallye Monte Carlo 2011 má nejpočetnější obsazení třída 5. Mezi přesilou francouzských značek figuruje i několik italských Fiatů Abarth 500.

    Handicapovaný mrňousek

    Remake populární pětistovky, která před půlstoletím postavila Itálii na kola, vypadá navzdory svým miniaturním mírám náležitě ostře a sebevědomě. Soutěžní verze, která byla poprvé představena na podzim 2009, navázala na tradici legendárních Fiatů Abarth 1000 TC z konce šedesátých let.

    Pětistovka patří do nové třídy R3T, v Itálii se navíc s malými fiaty jezdí značkový pohár. Navzdory tomu, že nevyužívá horní hranici zdvihového objemu 1600 ccm, je pozoruhodnou a perspektivní alternativou nejen pro ambiciozní mladíky, ale i pro zkušené soukromé jezdce. Podobně jako u velmi populárního Citroënu C2 R2 Max se jedná o nefalšovaný závodní vůz s výhodným poměrem mezi cenou a výkonovými parametry. U Abarthu navíc jde o nejmodernější vůz s přeplňovaným motorem.

    Atraktivní mrňousek však má vedle svých subtilních rozměrů jeden velký handicap. Nízkoobjemový přeplňovaný motor 1,4 litru disponuje jen výkonem 180 koní.

    Srdcem nové zbraně je osvědčený řadový šestnáctiventilový čtyřválec řady Fire. U Abarthu 500 je „dopován“ turbodmychadlem Garret, které zvýšilo výkon pohonné jednotky na 180 koňských sil. Ve spojení se sekvenční šestistupňovou převodovkou, samosvorným diferenciálem a závodní dvoukotoučovou spojkou s kovokeramickým obložením dokáže motor s lehkým a obratným vozem zázraky.

    Moderní podvozek dovoluje dostatečné možnosti nastavení tuhosti, geometrie i světlé výšky. Sedmnáctivalcová kola ukrývají dostatečně dimenzované kotoučové brzdy Brembo. Součástí brzdového systému je hydraulická „ručka“ a ventil ovládající nastavení brzdného účinku na přední a zadní kola. Samozřejmostí je povinná bezpečnostní výbava – ochranný trubkový rám integrovaný přímo do karoserie, anatomická sedadla s šestibodovými bezpečnostními pásy apod.

    Doufejme, že se atraktivní „mrňouskové“ rozšíří po celé Evropě a úspěšně naruší převahu francouzských značek. Vedle Apeninského poloostrova se fiátek pravidelně objevuje i v Rakousku.

    cestovní automobily Fiat Itálie technika
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Ivo Nowi Novák10.8.2022

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.