Na konec našeho seriálu jsme si nechali horkou aktualitu z Maranella – Ferrari FF. Naše představa o nasazení první čtyřkolky v rámci rally je čirou fikcí. Nicméně vzhledem k existenci třídy RGT, se nedá návrat značky Ferrari na soutěžácké tratě vyloučit.

Rudá revoluce – Ferrari FF

Vzpínajícího se koníka čeká zřejmě zajímavá budoucnost. Ferrari prodalo v uplynulém roce 6 573 aut a přiznalo obchodní zisk ve výši 303 milionů Euro. Kromě obchodní uzávěrky však vysílá italská automobilka mnohem hmatatelnější důkaz svých vizí. V Ženevě představí Ferrari oficiálně svou horkou novinku, model FF.

Již minulý týden však marketing v Maranellu vypustil do světa první obrázky zbrusu nového „bitevníku“. Oficiální tisková zpráva hovoří jasnou řečí, jedná se o nejsilnější a nejvšestrannější čtyřsedadlový model Ferrari všech dob. Nestačí? Tak přidáme další „čtyřku“ – Ferrari v modelu FF představuje svůj vůbec první model s pohonem 4×4. Tím se nám vyjasňuje původ označení „FF“ – Ferrari Four.

Ferrari představilo vůz kategorie GT zcela nového pojetí, který už není pouhou evolucí, ale skutečnou revolucí v programu italské značky. Nový dvanáctiválcový plnokrevník, navržený studiem Pininfarina, poskytuje nevšední jízdní zážitek a nezapře DNA se sportovním charakterem. „FF“ asi nejvíc zaujme unikátním patentovaným systémem pohonu čtyř kol – 4RM. Vyznačuje se až o 50% nižší hmotností než běžný systém 4×4 a je plně integrován se systémem dynamické kontroly. Díky tomuto řešení je dosaženo rozdělení točivého momentu na všechna kola za jakýchkoli jízdních podmínek. FF je také vybaveno nejnovějšími adaptivními magnetorheologickými tlumiči (SCM3), keramickými brzdami Brembo a dvojspojkovou převodovkou F1.

Další z technických vymožeností modelu FF umožňuje optimalizovat rozdělení hmotnosti na jednotlivá kola. Díky tomu může obsluha maximálně využít potenciál vozu na různých typech povrchů: ve městě, na sněhu nebo na površích se sníženou přilnavostí, na okruhu, apod.

Na konci našeho seriálu „Ferrari v rally“ jsme si model FF vzali do parády. Zajímalo nás, jak by revoluční „gétéčko“ obstálo z pohledu designu při přestavbě na rallyový speciál. Upozorňujeme, že se jedná o pouhou vizi naší redakce, která se nazakládá na oficiálních plánech automobilky z Maranella. I když si myslíme, že by Ferrari FF na soutěžáckých tratích patřilo k tomu lepšímu ze startovního pole…

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře