Ani VII. Star Rally Historic Zlín 2014 se neobešla bez účasti slovenského L Racing Teamu, Dodiho Béreše a Audi Quattro S1.

První rychlostní zkouška účastníků Star Rally Historic odstartovala již v podvečer, přičemž její trať tvořil tradičně městský okruh ve Zlíně. Ten byl i v tomto roce doslova obklopený davy diváků, kteří čekali nejen na přejezd hlavního startovního pole, ale i na Béreš a jeho Audi Quattro S1.

„Přípravy na Star Rally Historic, která je již několik let součástí slavné Barum Czech Rally Zlín, byly dost hektické. Na závodech automobilů do vrchu na Jahodné jsme totiž prodali převodovku Polákovi Beltowskému a nová přišla jen pár dní před startem ve Zlíně. Navíc jsem Audi S1, stejně jako v minulém roce, přestavěl na zadokolku. Vše jsme stihli až těsně před odjezdem, a tak jsme i do Zlína přijeli na poslední chvíli, „ popsal přípravu na Star Rally Historic Jozef Béreš mladší.

Pro Dodiho to byla první a zároveň jediná příležitost, pobavit diváky. Ještě v pátek večer se košický jezdec vracel zpět na Slovensko kvůli startu na závodu do vrchu v Čiernom Balogu. Přesto si diváci mohli dopřát zážitek, kteří mnozí považují za vrchol pátečního prologu barumky.

„Do Zlína jezdím velmi rád. Atmosféra, která tu vládne, a jak dokážou diváci ve Zlíně povzbuzovat, se nedá zažít nikde jinde na světě. Při mých průjezdech bokem si vždy užívám pohled na dav, který se doslova posouvá spolu s mým autem. Je to něco fantastického,“ pokračoval Dodi Béreš.

Každá taková sranda však něco stojí. V Dodi případě se platí především gumami. Tím spíš, když speciál postavený po vzoru slavného Audi Quattro S1, disponuje na městské Super RZ pouze zadní hnanou nápravou.

„Jak jsem říkal, kvůli show jsem předělal Audi na pohon pouze zadní nápravy. V takovém případě však pneumatiky nevydrží dlouho. Proto jsem koupil drifterské pneumatiky, které zlínský okruh měly zvládnout. I ty však vydržely pouze dvě kola a poroučely se.

Po odjetí městské rychlostní zkoušky jsem se navíc dozvěděl, že mezi diváky kolovaly řeči o tom, že mám nějaké speciální pneumatiky, neboť již ve druhém kole byly tak odřené, že se zpod nich jiskřilo. To však způsobil ocelový kord, který trčel z pneumatik,“ uvedl Dodi na pravou míru spekulace o potížích s pneumatikami.

Slova košického pilota dokreslují snímky Zbyňka Mikla (ZEDART), které pořídil po příjezdu Dodiho audiny do servisu.

Účinkování Josefa Béreše mladšího v rámci Star Rally Historic podporuje i šéf L Racing Teamu Ján Lipták: „Já sám jako jezdec vím, jaké to je, jezdit před spoustou diváků. Je to fantastický pocit, tak proč bych Dodiho v tomto nepodpořil. Jsem rád, že reprezentoval náš L Racing Team i na této akci, za což mu patří můj dík. Ten samozřejmě patří i partnerům našeho týmu, bez kterých by se to nepodařilo.“

Share.
Leave A Reply