Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Blahna a Schovánek: přestup na Žigula
    Osobnosti

    Blahna a Schovánek: přestup na Žigula

    By Redakce RL.CZ12.1.20123 Mins Read

    Dnéšní historické okénko s pány Blahnou a Schovánkem, věnujeme jejich přechodu od mladoboleslavské stotřicítky ke slušovickým Ladám.

    „S koncem stotřicítek RS, jejichž náhradou měly být v Mladé Boleslavi v podstatě seriová auta, přišlo Vaškovo rozhodnutí, že s tímto tedy jezdit nechce. Nové Škodovky byly o dvě třídy za stotřicítkou a tak jsme se rozhodnuli dobrovolně odejít z fabriky, respektive tedy Vašek. Pak po nás šáhly Slušovice. Tam jsme mohli jezdit ještě v roce 1983 se stotřicítkou a stali jsme se mistry republiky pro Slušovice.

    Ale v roce 1984 už bylo nutné řešit, co dál. Škodovky byly smeteny ze stolu a Lady v té době byly nejvýkonnější, tak se začaly současně stavit Lady pro celý tým. Pro Pavla Malého, Kašpárka, pro nás. Valoušek měl v té době Porsche. Než zrušili projekt 160 MTX tak jsme pohárové závody jezdili s Ladou a během ostatních závodů pokračovali na vývoji stošedesátky,“ nastiňuje situaci v přechodném období Pavel Schovánek.

    „Vývoj soutěžních aut neprobíhal ve spolupráci s rusákama. Všechno jsme se vypiplali rukama na dílně. Rusové nechtěli pouštět do světa žádné informace, zvlášť když na pohárových závodech jsme byli pro ně konkurence. Jednou jsme se byli podívat ve sportovním oddělení v Togliati, ale stejně nám nic neřekli, co by se nám mohlo hodit. Jen nás provedli výrobním závodem a to bylo vše. Když se nám náhodou podařilo sehnat nějakou informaci, tak to bylo jen z kamarádství s ruskejma jezdcema,“ říká Václav Blahna

    Pavel Schovánek k tomu dodává. „Právě že informace jsme nedostávali ani tak od ruských jezdců, ale spíš od Litevců a podobných. Rusové, vždycky když se ožrali tak vykřikovali: kucííí, Žigulíky budou jednou mistři světa. Odpověď přišla okamžitě: jedině, až se bude závodit ve volném pádu 😀 😀 😀

    Václav Blahna však mluví pochvalně o přípravě slušovických žigulíků: „Přesto si dovolím tvrdit, že jsme měli auta připravena, minimálně na stejné úrovni jako oni, aniž bychom to dělali podle nich. Pětistupňovou převodovku jsme si udělali doma s Kreibichem. Motor jsme měli taky svůj, možná lepší než jejich. A dál už nic důležitého nebylo. Auto se odlehčilo hliníkovými díly (kapotáž apod) Na tu dobu to bylo závodní auto poměrně na úrovni.“

    Pavel Schovánek vzpomíná na historku před prvním startem s Ladou 05. „Vašek přišel jednou za Mírou Lankem , který už měl s Žigulem něco najeto. – Ty, Míro, my pojedem příští rok asi taky s Ladou. Jak se to řídí? Co mám v autě dělat ?“ A Míra říká: „čum dopředu, drž se volantu a řiď přední nápravu. Co je za tebou tě nemusí vůbec zajímat.“ Václav Blahna pokračuje: „no tak jsme se tím řídili a hned jsme dali pěknou ránu v Maďarsku.“

    …a o maďarské ráně zase příště ….

    jezdci Lada VFTS Pavel Schovánek rozhovory Václav Blahna
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák31.7.2025

    VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

    Ivo Nowi Novák13.7.2025

    Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

    Ivo Nowi Novák29.12.2024

    Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.