Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza havarovali v RZ3 na Barum Czech Rally Zlín 2011. Cesta úřadujících mistrů republiky skončila na RZ Pindula po nárazu do stromu.
Peugeot Delimax Total Team skončil na Barum Rally v RZ3
Posádka vyvázla bez vážnějších zranění. Přestože se jednalo o jezdeckou chybu, vedení týmu Peugeot Delimax Total vyjádřilo posádce pokračující důvěru.
Pouze dva a půl kilometru ujela posádka Valoušek – Hrůza na RZ 3 Pindula. Na rychlém uskákaném úseku auto ztratilo přilnavost a vylétlo ze stopy. Jezdec Pavel Valoušek už drobný smyk nestačil zkorigovat a s rychle rozjetým peugeotem vylétl mimo trať do lesního porostu. Výsledkem byl těžký náraz levé přední části do stromu. Posádka vyvázla bez vážnějších zranění – Pavel Valoušek má po zákroku v nemocnici zasádrovanou levou ruku, pravou ruku mu sešili. Zdeněk Hrůza je na pozorování kvůli naraženým zádům.
⇥
„Udělal jsem jezdeckou chybu. Mrzí mě, že naše účinkování na Barumce skončilo tak rychle. Chtěl bych se velmi omluvit celému týmu i všem fanouškům a doufám, že budeme fit na Příbram," vzkázal Pavel Valoušek.
Za Peugeot Česká republika se k Barum Rally 2011 vyjadřuje marketingový ředitel David Gendry:
„Pavel se Zdeňkem jsou na Barum Rally součástí Peugeot Sport, kterému zůstávají ve hře ještě tři posádky, takže z pohledu značky Peugeot není nic ztraceno. Pavel udělal jezdeckou chybu. To ale k rally patří. Přesto mu Peugeot Česká republika a i další partneři zainteresovaní na projektu Peugeot Delimax Total Teamu vyjadřují plnou podporu." komentuje situaci David Gendry, marketingový ředitel společnosti Peugeot ČR.
Tým bude veřejnost prostřednictvím své mluvčí Radky Matthey informovat o vývoji zdravotního stavu posádky.
Peugeot Delimax Total Team před barumkou
Pavel Valoušek, Zdeněk Hrůza a Peugeot 207 S2000 mají před sebou vrchol letošní rally sezony – Barum Czech Rally Zlín 2011.
Soutěž všeobecně známá jako Barumka se i letos jede vedle českého mistrovství také jako součást seriálu Mistrovství Evropy a šampionátu IRC. Díky lokaci rychlých a uskákaných rychlostních zkoušek v okolí Zlína je také domácím podnikem pro otrokovického rodáka Pavla Valouška.
Vše je otevřené! Ať je to otázka, kolik z téměř 30 přihlášených speciálů kategorie S2000 dorazí do cíle těžké soutěže, nebo kdo tentokrát ukrojí větší bodový příděl nutný pro cestu za českým titulem, o který hraje i posádka Peugeot Delimax Total Teamu – Pavel Valoušek se spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou. Ti před Barumkou absolvovali dvoudenní test s belgickým týmem Kronos, který pro českou dvojici připravuje Peugeot 207 S2000.
„Zkoušeli jsme ještě nějaké drobné změny v nastavení tuhosti podvozku. Celkem jsem najezdil takřka 200 ostrých kilometrů, což mi pomohlo znovu dostat pod kůži techniku S2000, protože jsem v takovém autě neseděl téměř dva měsíce," zhodnotil společný test s Britem Guyem Wilksem a Belgičanem Thierry Neuvillem Pavel Valoušek.
Jaké umístění očekává na Barum Rally? „Na každé soutěži člověk samozřejmě myslí na absolutní prvenství. Barumka se sice jede jako šampionát IRC, nás ale zajímá boj o body do českého mistrovství, takže naším cílem je zkusit porazit Romana Krestu. Konkrétní umístění si ale netroufnu odhadnout, protože konkurence je tentokrát mimořádně kvalitní," vysvětluje Pavel Valoušek, který se díky startu na domácí soutěži může těšit na velkou účast svých „Valda fans!" Nejenom kvůli nim dvojice Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza slibuje, že naplno pojede hned od prvních metrů. „Na Barumce se i letos sešla taková konkurence, že není prostor pro přílišné taktizování a bude se muset hned od začátku jet naplno. K tomu nám pomůže i náš pečlivě připravený rozpis, který musí zohlednit i sebemenší detaily uskákaného povrchu úzkých zlínských cestiček," dodává k nastolené týmové strategii navigátor Zdeněk Hrůza.
Velká výzva
Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky:
„Odjíždíme k našemu soupeři, abychom se pokusili jej porazit, s vědomím, že nemáme právo udělat chybu. Po Barum Rally nás budou čekat ještě čtyři závody IRC. Vzhledem k počtu výsledků, které se budou započítávat do hodnocení IRC, a k vyšším koeficientům dvou posledních závodů máme stále reálnou šanci na získání poháru pilotů i konstruktérů. Je ale načase zvrátit trend."
Snaha o návrat na vítěznou stezku
Sezona 2011 začala pro vůz Peugeot 207 S2000 velmi dobře. Získal mimo jiné vítězství ve dvou nejslavnějších rally: v Monte Carlu zvítězil Bryan Bouffier a na Korsice Thierry Neuville. Další průběh byl složitější. Česká značka vede před Peugeotem o 63 bodů.
„Nic není ztraceno, ale čas běží," dodal Frédéric Bertrand. „Tentokrát přivede kalendář závodů naše piloty na domácí půdu našich soupeřů. Vůz 207 S2000 v Barum Rally nicméně dvakrát zvítězil, a to v letech 2007 a 2008. V roce 2009 zde Kris Meeke skončil druhý. V loňském roce se Bryan Bouffier dostal do čela, ale dvě rychlostní etapy před cílem ho nehody o vítězství připravily. Tentokrát opět očekáváme, že našim soupeřům Bryan pěkně zatopí a pokud možno je i porazí."
Bryan Bouffier a Xavier Panseri, kteří mají za sebou tři tituly z rally v Polsku, mají se závody ve východní Evropě velkou zkušenost, a to včetně Barum Rally.
⇥
„Je to nádherný závod," prohlásil pilot týmu Peugeot France. „Má skvělou atmosféru, závodní pole je velmi silné a trať různorodá. Někdy je široká a rychlá, častěji úzká a hrbolatá a vše ještě komplikuje proměnlivé počasí. Loni jsem byl v čele, ale boj byl těsný a rozhodnou roli sehrály pneumatiky. Nicméně se na téhle trati cítím velmi dobře. Stejně jako značka Peugeot i já potřebuji dosáhnout výborného výsledku. Udělám pro to všechno, co bude v mých silách."
Thierry Neuville a Guy Wilks: boj o body
Guy Wilks a Phil Pugh ze stáje Peugeot UK a Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul, které angažoval tým Peugeot Belgie-Lucembursko, nemají na rozdíl do Bouffiera s tímto závodem žádné velké zkušenosti. „Stejně jako Bryan i my potřebujeme dobrý výsledek," prohlásili jednomyslně.
„Proto musíme bezpodmínečně dojet do cíle. Pokud se ale chceme zapojit do boje o Pohár pilotů a pomoci značce Peugeot získat Pohár konstruktérů, nesmíme zůstat v roli statistů. Před startem bychom měli mít možnost absolvovat testovací jízdy a naše vozy 207 Super 2000 by měly být dokonale připravené. Musíme si během testovacích jízd udělat co nejlepší rozpis a pak si během závodu s tratí poradit, abychom dosáhli dobrého umístění. Nebude to snadné, ale musíme to zkusit."
Pavel Valoušek v barvách Peugeot Delimax Total Team
41. ročník Barum Czech Rally Zlín určitě nezklame, neboť přilákal nejméně 122 posádek, mezi nimiž je mnoho hvězd. Patří k nim i Pavel Valoušek, jeden z nejlepších českých pilotů a pravidelný účastník Barum Rally, v níž se opakovaně umístil na předních místech. Jeho nejlepším výsledkem je 3. místo v roce 2010. V letošním roce se domácího mistrovství účastní se spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou za volantem vozu 207 Super 2000 v barvách týmu Peugeot Delimax Total.
„Díky testovacím jízdám, kterých se účastním společně s Guy Wilksem a Thierry Neuvillem, se budu moci postavit na start dokonale připraven," prohlásil Pavel. „Mým cílem je dosáhnout zase na stupně vítězů, i když vím, že podobný cíl nemám zdaleka sám."
Na seznamu účastníků je zapsáno nejméně 28 vozů Super 2000, z toho osm vozů Peugeot 207 S2000. Jeden z nich bude řídit posádka Luca Betti / Maurizio Barone. Italský pilot, který je druhý v předběžném pořadí evropského mistrovství v rally (ERC), chce český závod využít k tomu, aby snížil náskok svého krajana Luca Rossettiho stojícího v současnosti v čele žebříčku.
A v neposlední řadě je na seznamu účastníků zapsán Polák Michal Solowow se spolujezdcem Maciejem Baranem, kteří obsadili v Ypres třetí místo a na tento závod se vracejí ve voze Peugeot 207 Super 2000.