RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Arazim a Gál jsou blíže k vysněnému titulu
    Závody

    Arazim a Gál jsou blíže k vysněnému titulu

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý1.9.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Další důležitý krok k zisku mistrovského titulu ve třídě 3 učinila na prestižní Barum Czech Rally Zlín posádka Václav Arazim – Julius Gál.

    Přestože jí během soutěže sužovalo horko i drobné technické potíže jejího lanceru, s konečným bronzem je nakonec spokojena. V Příbrami jí tak k potvrzení triumfu stačí dokončit soutěž na čtvrtém místě ve své kategorii.

    Fantastickým výsledkem na deštivé Rally Bohemia navýšila litvínovská dvojice náskok před posádkou Daniel Běhálek – Petr Černohorský na devatenáct bodů.

    „Na Barumku jsme odjížděli s jediným úkolem – vybojovat maximum bodů, které by zvýšily naději na zisk dalšího a asi posledního titulu. V přípravě před soutěží jsme se proto zaměřili především na spolehlivost techniky. Po úterním příjezdu do Zlína nás při přebírání itineráře docela překvapila informace o pouhých dvou průjezdech při seznamovacích jízdách. My naštěstí neplánovali zajíždět nějaké hvězdné časy jako na Bohemce a Barumku dobře známe a tak nám to až tolik nevadilo. Každopádně ve standardních propozicích MMČR, vydaných Federací automobilového sportu pro rok 2011, jsou uvedeny průjezdy tři. Je opravdu hezké přivítat u nás prestižní seriál IRC, ale těch dvacet posádek zcela přetáhne zájem diváků i médií. Proč se tedy alespoň nepřizpůsobí našim předpisům?" nemůže si odpustit malou výtku severočeský soutěžák.

    Naopak si pochvaluje návrat slavné rychlostní zkoušky Maják po mnoha letech.

    ⇥

    „Na Maják i s jeho vracákem u stromu v Malenovicích jsme se moc těšili. V roce 1979 totiž byl mojí vůbec první erzetou za volantem soutěžního vozu – legendární Škody 130 RS. Paradoxem je, že právě na Majáku jsme hned po startu při odbočování na ruční brzdu udělali hodiny a couváním ztratili asi deset vteřin. Byla to má jediná jezdecká chyba za celou letošní Barumku."

    Ale hezky popořádku. Barum Rally již tradičně začíná populárním a divácky hojně navštěvovaným okruhem v centru Zlína.

    Arazim - Gál   Barum 11

    „Městská erzeta se nám kupodivu vydařila a zajeli jsme na ní třetí čas ve třídě 3. Na sobotních klasických rychlostkách nás opravdu zajímalo pouze pořadí v produkčních autech. Proto jsme zvolili trochu volnější tempo a čekali na vývoj situace. Úmorné vedro moc nesvědčilo nám – starším pánům – ani autu. Při větším zahřátí ztrácel motor ve vyšších otáčkách asi patnáct procent výkonu. V první sekci nás navíc čekal průjezd nejnáročnější – téměř sedmadvacetikilometrovou – rychlostní zkouškou Troják. Posledních osm až deset kilometrů auto opravdu vadlo a já už také moc nemohl. Přesto jsme zde zajeli solidní pátý čas v enkách a na vedoucího Běhálka ztratili pouhé dvě vteřiny. Na následujícím Semetíně i druhém Trojáku jsme dosáhli třetí časy. Po první etapě jsme se tak posunuli na čtvrtou pozici v naší kategorii. V servisu se mechanici za pomoci experta na elektroniku motoru snažili najít příčinu trucování našeho lanceru. Ani několik úprav však zásadní zlepšení nepřineslo. Prioritou tak byla kontrola všech mechanických komponentů, aby technika vydržela až do cíle," hodnotí sobotní dějství Václav Arazim.

    Nedělní etapa začínala pro značně prořídlé startovní pole navrátivším se Majákem.

    „Po naši již výše zmíněné chybě se nám soupeři opět trošku vzdálili. Vojta Štajf i Míra Tarabus za námi ale byli stále dost daleko. Zbytek etapy jsme tak projeli stylem rychlejšího tréninku. Chtěli jsme se vyvarovat chyb, zvláště když se v závěru ještě přidaly drobné problémy s řazením. Na Halenkovicích přehnal svoji snahu v boji o vítězství Honza Jelínek a my se posunuli na bronzovou příčku. Splnili jsme tím své předsevzetí obsadit nejhůře třetí místo v případě vítězství Dana Běhálka – našeho největšího rivala v boji o titul mezi produkčními auty. Těší nás dokončení soutěže a nakonec i výsledek. Chtěli bychom zároveň také poděkovat za podporu našim příznivcům, kterých bylo kolem tratí i v servisní zóně opravdu hodně," končí své povídání lídr třídy 3.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.