Jen část sezony 2013, projekt WTCC s Citroënem a Rally Francie: To jsou jen některé z titulků novin poslední doby. Citroën Racing odkryl plány pro budoucnost v motoristickém sportu na pařížském autosalonu.
Takže nehodláte obhajovat titul v příštím roce?
„Už jsem na to byl dotazován bezpočtukrát, nakonec to muselo přijít. Nebylo to snadné rozhodování. Na jednu stranu už mám dost neustále nalinkovaného programu v mistrovství světa WRC. Testováním, seznamováním s tratí a spoustou dalších souvisejících věcí strávím mnoho času bez rodiny. Musím ale říci, že stále miluju pilotování a vyhrávání. Tato sezona ukazuje, že mi rychlost stále nechybí, ale nechtěl jsem skončit hned po sezoně.
Pořád tu budu i v roce 2013, ale už ne tak nepřetržitě jako nyní. Jen na rally, které mám rád a které jsou významné pro Citroën a jeho marketing. Nemohl jsem tak do svého programu nezahrnout Rally Monte Carlo, kterou 15. ledna sezonu zahájím spolu s dalšími.“
Značka také oznámila, že zvažuje spolu s vámi vstup do WTCC. Kdo byl u zrodu této myšlenky?
„Za poslední měsíce jsem měl mnoho rozhovorů s Frédericem Banzetem a Yvesem Mattonem. Za posledních deset let jsem měl nabídky, abych šel jinam, ale vždycky jsem preferoval zůstat s týmem, který mi dal šanci. Když jsme začali mluvit o roli jakéhosi ambasadora značky, kterým bych v budoucnu měl být, hned jsem cítil, že bych potřeboval víc aktivní pojetí, se kterým bych se cítil spokojený.
Když jsem nastínil přání směřovat kariéru na okruhy, shodli jsme se na této myšlence společně. Pak jsme zvažovali různé varianty závodních kategorií, vyšla nám WTCC jako nejlepší volba. I když je v této rovnici ještě mnoho proměnných a neznámých, láká mě možnost soutěžit v tomto šampionátu.“
V porovnání s tím vás čeká „menší“ záležitost, nadcházející Rally Francie. Mnoho lidí si myslí, že to bude jen formalita…
„Jasně, oni to ale nemyslí špatně. Ve Walesu nám naši soupeři ukázali, že jsou schopní s námi držet krok, myslím si, že bychom měli být rychlejší než oni. Ale zaprvé – musíme se s trasou poprat sami! Čekají nás trasy, které známe velmi dobře, ale také úplně nové, se kterými se budeme muset popasovat. Kdyby pršelo, soutěž by se mohla zkomplikovat, museli bychom volit velmi tvrdé pneumatiky. Samozřejmě se budu snažit vyhrát a získat světový titul. Ale nic není jisté, dokud neprojedete cílem…“