Vyškovský Rudolf Kouřil se v rally aktivně pohybuje od 80. let a během kariéry nasbíral mnoho navigátorských i pořadatelských zkušeností.

 Při letošní Admiral rally si zavzpomíná na mládí strávené ve škodovkách s pohonem zadní nápravy a posadí se do historického vozu Škoda 1000 MB vedle dravého Ondřeje Výmoly. Na trať své domácí soutěže se tato dvojice vydá se startovním číslem 51.

1. Podílel jste se na prvních krůčcích vyškovské rally. Jak hodnotíte cestu, kterou za 20 let urazila, a jaká očekávání ve Vás budí letošní ročník?
„Tato rally navazuje na dlouhou tradici automobilových soutěží ve Vyškově, ať již to byly kvalifikační soutěže pro mistrovství ČSSR v šedesátých letech, které jsem sledoval jako malý kluk, poté Rally Haná, kde jsem vyrůstal pořadatelsky, a následně Rally Vyškov a Rally ZD Ivanovice koncem osmdesátých let, které jsem již tvořil.

Magnum rally se v roce 1992 stala společným dítkem s dobrým základem a snahou růst. I když jsem se od roku 1998 na ní nepodílel, sledoval jsem ji a viděl, že si stále udržuje vysoký pořadatelský standard, který zůstal, i když se měnili hlavní sponzoři a tedy i názvy.

Letošní ročník je pro mne plný nadějí. Po roční přestávce se vrací podnik, který je mi stále velice blízký. A je zde tedy šance, že návaznost, kterou se nám podařilo udržet na začátku devadesátých let, bude pokračovat dál.

Těším se zase na partu z PČR v rally, se kterou jsem se potkal letos jako jezdec na Valašské rally i jako organizátor Agrotec Petronas Syntium rally v Hustopečích. Jsou to lidé, kteří mají velké závodnické srdce, a dávají mi možnost vzpomenout si na moje začátky v době, kdy rally byla hlavně o kamarádství.“

2. Během kariéry jste vystřídal obrovské množství pilotů, v poslední době přispíváte k výchově mladých talentů. Jak se těšíte na svezení s Ondrou Výmolou?
„Ondru znám už mnoho let. Jeho jízda je sice na pohled mnohdy trochu divočejší, ale to k jeho autu patří. Pro mne je to návrat do dávných let, kdy jsem ve škodovkách této koncepce začínal. A i když jsem si „zadohraby“ dvakrát od svých začátků připomenul, bude to pro mne i trochu nostalgie.“

3. Jako místní znalec máte jistě povědomí, kudy vede letošní trať. Na které úseky se nejvíc těšíte, popřípadě které byste doporučil divákům?
„Osobně se těším na klasiku, tedy na RZ 3,6 Podivická, kde se najde i několik pěkných diváckých míst – například průjezd Zelenou Horou a křižovatka u Pustiměře. Také na novou RZ 2,5 Kuchlovská, kterou znám z testování, ale na které je trochu problém s diváckou dostupností. RZ 1,4,7 je pro jezdce sice méně záživná, ale diváci zde zase najdou několik velice zajímavých diváckých míst – výjezd na hlavní silnici u Podbřežic a průjezd samotnými Podbřežicemi.“

„Diváky chci také o něco poprosit. Ať jdete kamkoliv, nezapomeňte na základní pravidla bezpečnosti. Respektujte pokyny pořadatelů, respektujte zakázané prostory, hledejte pro sebe taková místa, která nejsou pod úrovní tratě, na vnějších stranách zatáček a za horizonty, nestůjte před pevnými překážkami, vždy sledujte projíždějící vozidla a nikdy při sledování vozidel neseďte. Rally je krásná, ale život je krásnější.“

Share.

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Leave A Reply