RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»3x od pasu: Antonín Tlusťák (nejen) o MINI JCW
    Osobnosti

    3x od pasu: Antonín Tlusťák (nejen) o MINI JCW

    Roman FluxaBy Roman Fluxa27.6.2012Updated:5.4.2019Žádné komentáře4 Mins Read

    Po Fiatu Punto Abarth S2000 vyzkouší Antonín Tlusťák v Turecku vůz MINI JCW týmu TOK Sport. Několik dní před odjezdem na Bosphorus rally, odpověděl zlínský jezdec na tři otázky.


    Tondo, stejně jako loni měníš pro tureckou Bosphorus rally vůz. Před rokem jste s Honzou odstartovali s Fiatem Punto Abarth S2000, pro letošek je připraven vůz MINI John Cooper Works. Čím to, že osvědčené fabii není dopřáno startovat na jedné z nejprestižnějších rally šampionátu ERC?

    „Hlavní důvod je logistika. Dostat do Turecka naše auto přes celnice je velice obtížné. V Bulharsku i Turecku platí jiná pravidla. Své o tom může vyprávět Iliev, kterého celníci s autem nepustili. Proto jsme dali přednost zajištění startu s vozidlem, které je v místě konání rally a má k dispozici kompletní zázemí. Když porovnáme náklady za transport vozu tam i zpět, jednoduše zjistíme, že varianta zapůjčení vozu v Turecku vychází na stejné peníze. Pochopitelně by pro mě bylo snažší startovat s vozem, který dokonale znám, ale jak říkám, dostat škodovku v naší situaci do Turecka, není jednoduché. Nehledě na to, že bychom museli na fabii zajistit potřebné vybavení pro závod na šotolině, především podvozek a kola.

    Loni padla volba na fiat z jednoduchého důvodu – jiné volné auto k dispozici nebylo. Tímto startem jsme si potvrdili správnost volby a pro letošek bylo jasné, že se zapůjčení vozu v místě konání rally bude opakovat. No a přišla nabídka startovat s MINI. Původní cena však byla příliš vysoká. Přesto se po téměř dvouměsíčním vyjednávání podařilo dohodnou nové podmínky, které jsou z našeho pohledu vynikající. Ve výsledku nám tým vyšel maximálně vstříc. Získali jsme realizaci polepu v místě, možnost testu před startem a technika z Prodrive k tomu.

    V neposlední řadě je důvodem startu s MINI také otázka budoucnosti. Mám ideální příležitost vyzkoušet nové auto. Mít srovnání s vozem specifikace S2000 a být připraven pro případ, kdy budu řešit co dál.“


    Loni jste s obstarožním fiatem dojeli na sedmém místě absolutní klasifikace. Konkurenceschopnost tvého letošního „nářadí“ je na zcela jiné úrovni. Na druhé straně pro tebe představuje MINI novou zkušenost. Jak se tyto faktory odrazí při stanovování cílů pro Bosphorus rally?

    „Jedno je jasné, Turecko bude nesmírně těžké. Především pak pro nás přespolní. Turci jsou na šotolině odchovaní. Přestože již nějakou zkušenost s tímto povrchem mám, s domácími se budeme měřit jen těžko. V tomto ohledu je cíl jasný, jet a pokud možno dojet! Podle možností zrychlovat. Loni jsme v závěru této rally již zajížděli slušné časy. Chceme proto navázat tam, kde jsme před rokem skončili. Zkusíme využít přednosti, které MINI má na šotolině a uvidíme.“


    Letos jste s Honzou Škaloudem u nás k vidění převážně za volantem silného Mitsubishi Lancer WRC. V průběžném hodnocení sprintrally MČR vám patří třetí příčka. Jak hodnotíš s odstupem času toto rozhodnutí a jak se vypořádáváš s přestupy mezi mrštnou fábií a těžkým „véercéčkém“?

    „Každý přestup na jiný vůz má svá specifika. Prošel jsem si tím, už když jsem vyměnil dvoukolku za škodovku. Chvíli si je třeba na nové auto zvykat. Pro letošek jsem však zvolil jiný systém. Rozhodli jsme se pro WRC a musíme jet. Konkurence je silná a pokud chcete uspět, není na co čekat. Musím říct, že od prvního startu s Lancerem WRC loni na Vsetíně mi tento vůz hodně dal. Už na dalším startu ve Švýcarsku, kde jsme bojovali o celkové třetí místo v hodnocení ME, jsem těžil z této zkušenosti. Proto jsem se rozhodl absolvovat s mitsubishi celou letošní sezonu.

    Určitě je rozdíl v tom, řídit těžké WRCo a sednout pak do vozu specifikace S2000. Má to ale své výhody. Situace, které se ve véercéčku naučím řešit, posouvají mé možnosti jízdy s fábií. Lépe pak dokážu využít možnosti lehčí čtyřkolky.“

    3x od pasu Antonín Tlusťák Interview jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Autogramiáda Samohýl Motor 2022

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.