Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Nový film „RACE FOR GLORY: Audi vs. Lancia“. Příběh o rivalitě dvou nesmiřitelných týmů v sezóně MS 1983

      5.12.2023

      Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

      16.4.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Tričko RALLYE DESIGN: Roman Kresta, Škoda Octavia WRC & Barum rally 2001

      10.8.2022

      III. Rallye Kroměříž 2021 – divácký průvodce + mapy

      29.9.2021
    • Fotogalerie

      Herbst rallye Dobersberg 2023

      30.10.2023

      Herbst rallye Dobersberg 2023 / M-SPORT

      23.10.2023

      Rentor-Partr Rally Vsetín 2023

      20.10.2023

      Rally Hungary 2023 ERC

      19.10.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023
    • Soutěžáky

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
    • Osobnosti

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021
    • Závody

      Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

      25.11.2023

      AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

      15.11.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»3x od pasu: Antonín Tlusťák (nejen) o MINI JCW
    Osobnosti

    3x od pasu: Antonín Tlusťák (nejen) o MINI JCW

    By Roman Fluxa27.6.20124 Mins Read

    Po Fiatu Punto Abarth S2000 vyzkouší Antonín Tlusťák v Turecku vůz MINI JCW týmu TOK Sport. Několik dní před odjezdem na Bosphorus rally, odpověděl zlínský jezdec na tři otázky.


    Tondo, stejně jako loni měníš pro tureckou Bosphorus rally vůz. Před rokem jste s Honzou odstartovali s Fiatem Punto Abarth S2000, pro letošek je připraven vůz MINI John Cooper Works. Čím to, že osvědčené fabii není dopřáno startovat na jedné z nejprestižnějších rally šampionátu ERC?

    „Hlavní důvod je logistika. Dostat do Turecka naše auto přes celnice je velice obtížné. V Bulharsku i Turecku platí jiná pravidla. Své o tom může vyprávět Iliev, kterého celníci s autem nepustili. Proto jsme dali přednost zajištění startu s vozidlem, které je v místě konání rally a má k dispozici kompletní zázemí. Když porovnáme náklady za transport vozu tam i zpět, jednoduše zjistíme, že varianta zapůjčení vozu v Turecku vychází na stejné peníze. Pochopitelně by pro mě bylo snažší startovat s vozem, který dokonale znám, ale jak říkám, dostat škodovku v naší situaci do Turecka, není jednoduché. Nehledě na to, že bychom museli na fabii zajistit potřebné vybavení pro závod na šotolině, především podvozek a kola.

    Loni padla volba na fiat z jednoduchého důvodu – jiné volné auto k dispozici nebylo. Tímto startem jsme si potvrdili správnost volby a pro letošek bylo jasné, že se zapůjčení vozu v místě konání rally bude opakovat. No a přišla nabídka startovat s MINI. Původní cena však byla příliš vysoká. Přesto se po téměř dvouměsíčním vyjednávání podařilo dohodnou nové podmínky, které jsou z našeho pohledu vynikající. Ve výsledku nám tým vyšel maximálně vstříc. Získali jsme realizaci polepu v místě, možnost testu před startem a technika z Prodrive k tomu.

    V neposlední řadě je důvodem startu s MINI také otázka budoucnosti. Mám ideální příležitost vyzkoušet nové auto. Mít srovnání s vozem specifikace S2000 a být připraven pro případ, kdy budu řešit co dál.“


    Loni jste s obstarožním fiatem dojeli na sedmém místě absolutní klasifikace. Konkurenceschopnost tvého letošního „nářadí“ je na zcela jiné úrovni. Na druhé straně pro tebe představuje MINI novou zkušenost. Jak se tyto faktory odrazí při stanovování cílů pro Bosphorus rally?

    „Jedno je jasné, Turecko bude nesmírně těžké. Především pak pro nás přespolní. Turci jsou na šotolině odchovaní. Přestože již nějakou zkušenost s tímto povrchem mám, s domácími se budeme měřit jen těžko. V tomto ohledu je cíl jasný, jet a pokud možno dojet! Podle možností zrychlovat. Loni jsme v závěru této rally již zajížděli slušné časy. Chceme proto navázat tam, kde jsme před rokem skončili. Zkusíme využít přednosti, které MINI má na šotolině a uvidíme.“


    Letos jste s Honzou Škaloudem u nás k vidění převážně za volantem silného Mitsubishi Lancer WRC. V průběžném hodnocení sprintrally MČR vám patří třetí příčka. Jak hodnotíš s odstupem času toto rozhodnutí a jak se vypořádáváš s přestupy mezi mrštnou fábií a těžkým „véercéčkém“?

    „Každý přestup na jiný vůz má svá specifika. Prošel jsem si tím, už když jsem vyměnil dvoukolku za škodovku. Chvíli si je třeba na nové auto zvykat. Pro letošek jsem však zvolil jiný systém. Rozhodli jsme se pro WRC a musíme jet. Konkurence je silná a pokud chcete uspět, není na co čekat. Musím říct, že od prvního startu s Lancerem WRC loni na Vsetíně mi tento vůz hodně dal. Už na dalším startu ve Švýcarsku, kde jsme bojovali o celkové třetí místo v hodnocení ME, jsem těžil z této zkušenosti. Proto jsem se rozhodl absolvovat s mitsubishi celou letošní sezonu.

    Určitě je rozdíl v tom, řídit těžké WRCo a sednout pak do vozu specifikace S2000. Má to ale své výhody. Situace, které se ve véercéčku naučím řešit, posouvají mé možnosti jízdy s fábií. Lépe pak dokážu využít možnosti lehčí čtyřkolky.“

    3x od pasu Antonín Tlusťák Interview jezdci
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Roman Fluxa9.4.2023

    Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

    By Ivo Nowi Novák12.2.2023

    Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

    By Ivo Nowi Novák24.8.2022

    Autogramiáda Samohýl Motor 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Prosinec
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Pražský rallysprint

      Celý den
      02/12/2023
      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko
      http://www.prazskyrallysprint.cz/

      Pražský rallysprint 2023

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

    3
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (212) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (87) fanoušci (60) Ford (44) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (167) legendy (32) Německo (45) Peugeot (358) Porsche (38) Rakousko (81) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (35) seriál (41) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (337) technika (71) technika WRC (49) testování (34) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (41) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (595) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.