Po Fiatu Punto Abarth S2000 vyzkouší Antonín Tlusťák v Turecku vůz MINI JCW týmu TOK Sport. Několik dní před odjezdem na Bosphorus rally, odpověděl zlínský jezdec na tři otázky.


Tondo, stejně jako loni měníš pro tureckou Bosphorus rally vůz. Před rokem jste s Honzou odstartovali s Fiatem Punto Abarth S2000, pro letošek je připraven vůz MINI John Cooper Works. Čím to, že osvědčené fabii není dopřáno startovat na jedné z nejprestižnějších rally šampionátu ERC?

„Hlavní důvod je logistika. Dostat do Turecka naše auto přes celnice je velice obtížné. V Bulharsku i Turecku platí jiná pravidla. Své o tom může vyprávět Iliev, kterého celníci s autem nepustili. Proto jsme dali přednost zajištění startu s vozidlem, které je v místě konání rally a má k dispozici kompletní zázemí. Když porovnáme náklady za transport vozu tam i zpět, jednoduše zjistíme, že varianta zapůjčení vozu v Turecku vychází na stejné peníze. Pochopitelně by pro mě bylo snažší startovat s vozem, který dokonale znám, ale jak říkám, dostat škodovku v naší situaci do Turecka, není jednoduché. Nehledě na to, že bychom museli na fabii zajistit potřebné vybavení pro závod na šotolině, především podvozek a kola.

Loni padla volba na fiat z jednoduchého důvodu – jiné volné auto k dispozici nebylo. Tímto startem jsme si potvrdili správnost volby a pro letošek bylo jasné, že se zapůjčení vozu v místě konání rally bude opakovat. No a přišla nabídka startovat s MINI. Původní cena však byla příliš vysoká. Přesto se po téměř dvouměsíčním vyjednávání podařilo dohodnou nové podmínky, které jsou z našeho pohledu vynikající. Ve výsledku nám tým vyšel maximálně vstříc. Získali jsme realizaci polepu v místě, možnost testu před startem a technika z Prodrive k tomu.

V neposlední řadě je důvodem startu s MINI také otázka budoucnosti. Mám ideální příležitost vyzkoušet nové auto. Mít srovnání s vozem specifikace S2000 a být připraven pro případ, kdy budu řešit co dál.“


Loni jste s obstarožním fiatem dojeli na sedmém místě absolutní klasifikace. Konkurenceschopnost tvého letošního „nářadí“ je na zcela jiné úrovni. Na druhé straně pro tebe představuje MINI novou zkušenost. Jak se tyto faktory odrazí při stanovování cílů pro Bosphorus rally?

„Jedno je jasné, Turecko bude nesmírně těžké. Především pak pro nás přespolní. Turci jsou na šotolině odchovaní. Přestože již nějakou zkušenost s tímto povrchem mám, s domácími se budeme měřit jen těžko. V tomto ohledu je cíl jasný, jet a pokud možno dojet! Podle možností zrychlovat. Loni jsme v závěru této rally již zajížděli slušné časy. Chceme proto navázat tam, kde jsme před rokem skončili. Zkusíme využít přednosti, které MINI má na šotolině a uvidíme.“


Letos jste s Honzou Škaloudem u nás k vidění převážně za volantem silného Mitsubishi Lancer WRC. V průběžném hodnocení sprintrally MČR vám patří třetí příčka. Jak hodnotíš s odstupem času toto rozhodnutí a jak se vypořádáváš s přestupy mezi mrštnou fábií a těžkým „véercéčkém“?

„Každý přestup na jiný vůz má svá specifika. Prošel jsem si tím, už když jsem vyměnil dvoukolku za škodovku. Chvíli si je třeba na nové auto zvykat. Pro letošek jsem však zvolil jiný systém. Rozhodli jsme se pro WRC a musíme jet. Konkurence je silná a pokud chcete uspět, není na co čekat. Musím říct, že od prvního startu s Lancerem WRC loni na Vsetíně mi tento vůz hodně dal. Už na dalším startu ve Švýcarsku, kde jsme bojovali o celkové třetí místo v hodnocení ME, jsem těžil z této zkušenosti. Proto jsem se rozhodl absolvovat s mitsubishi celou letošní sezonu.

Určitě je rozdíl v tom, řídit těžké WRCo a sednout pak do vozu specifikace S2000. Má to ale své výhody. Situace, které se ve véercéčku naučím řešit, posouvají mé možnosti jízdy s fábií. Lépe pak dokážu využít možnosti lehčí čtyřkolky.“

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře