Třetí ročník PdTECH Mikuláš Rally Slušovice opanovala zlínská dvojice Tomáš Kostka – Vít Houšť s vozem Škoda Fabia S2000.
PDTECH MIKULÁŠ RALLY
Slušovice 10. 12. 2011
1. Kostka – Houšť (Škoda Fabia S2000) 17:49.7
2. Grzyb – Kazmierczak (PL – Škoda Fabia WRC) + 22.7
3. Béreš jun – Muller (SK – Škoda Fabia S2000) + 1:02.5
4. Štěpánek – Tureček (Mitsubishi Lancer WRC) + 1:02.7
5. Orsák – Šmeidler (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:04.1
6. Bujáček – Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:07.8
7. Mar. Březík – Pospíšil (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:09.2
8. Rujbr – Nesvadba (Mitsubishi Lancer Evo X) + 1:31.0
9. Lapdavský – Lapdavský (SK – Peugeot 207 S2000) + 1:33.3
10. M. Vlček – Dřízga (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:34.0
11. Chentre – D´Herin I – Škoda Fabia R2) + 1:36.0
Kompletní výsledky v příloze ke stažení.
Fotogalerie: Jan Pořízek
Fotogalerie (atmosféra): Mates
TOMAŠTÍK CRASH
Letošní sezona českých rally skončila druhou prosincovou sobotu při volném podniku PdTECH Mikuláš Rally. Slušovická rozlučka dopadla na výbornou, a tak všichni zúčastnění odjížděli ze Zlínska spokojeni. Vítězem posledního klání v roce se stal okruhový jezdec Tomáš Kostka se spolujezdcem Miroslavem Houštěm na voze Škoda Fabia Super 2000, který nenašel přemožitele ani na jednom z měřených úseků.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili celkem 71 km dlouhou trať, která čítala 22 měřených kilometrů. Za téměř jarního počasí se postavilo na start u dostihové dráhy ve Slušovicích celkem 56 posádek ze čtyř států. Na jezdce čekal okruh kolem dostihovky a klasická rychlostní zkouška Podhoran z Vlčkové do Držkové. Okruhový jezdec Tomáš Kostka, kterého navigoval nestárnoucí šéf stáje JM Racing Miroslav Houšť, nechal za svými zády jezdce na výkonnějších vozech specifikace WRC. Na druhého Grzegorze Grzyba z Polska měl neuvěřitelný náskok téměř třiadvaceti vteřin.
⇥
„Absolutně jsem podobný výsledek nečekal. Myslel jsem, že vozy WRC budou rychlejší. Tato fabia je velmi rychlá a je vidět, že může vítězit v českém šampionátu nebo v rallysprintech. Mirek Houšť to zvládl skvěle, nečekal jsem, že se tak rychle adaptuje. Po pátečním testu jsem si hodně věřil a navíc podmínky na trati, která byla hodně uklouzaná, mně velmi vyhovovali. Jeli jsme rychle, navíc před parádní atmosférou, kolem tratě byla spousta známých, kamarádů a celá rodina. Pro mě to bylo nejlepší rozloučení s letošní sezonou," uvedl Tomáš Kostka, který pro příští sezonu vyjednává o účasti v prestižním okruhovém šampionátu DTM.
Kostka byl nejrychlejší ve všech měřených testech. Vedle Kostky skončili na medailových stupních zahraniční jezdci. Druhý dojel do cíle Grzegorz Grzyb z Polska, který pilotoval vůz Škoda Fabia WRC. „S vozem WRC jsem toho zatím příliš mnoho nenajezdil, navíc jsme nestihli ani žádný test. Jezdím sem velmi rád a druhá příčka je parádní výsledek. Bavil jsem i diváky kolem trati, sešla se jich spousta," pověděl sympatický Polák. Třetí skončil slovenský šampion Jozef Béreš jr., který podobně jako Kostka jel na fabii S2000. Jeho odstup na vítěze již byl více než minutový. „Jsem maximálně spokojený, super jsme se povozili a rovněž konečný výsledek je hezký. Diváky jsme pobavili hlavně na Drift stage, kde jsme se šmýkali na speciálních gumách po trati," řekl Jozef Béreš jr. Slovenský šampion porazil o pouhých 0,2 vteřiny Jana Štěpánka. Kroměřížský jezdec se poprvé představil na voze Mitsubishi Lancer WRC, ale zbrzdil ho defekt při druhém průjezdu slušovickým okruhem. „Najeli jsme na schovaný kanál v trávě a už to bylo. Přesto svezení s lancerem WRC nemělo chybu. Prakticky celý rok jsem neseděl kvůli pracovnímu vytížení v závodničce. Skvěle jsem si to užil," řekl Jan Štěpánek. Druhý červený lancer WRC osedlal druhý vicemistr Evropy Antonín Tlusťák a nebýt dvouminutové penalizace skončil by na třetím místě. Před startem druhé erzety ho pozlobila převodovka a ztrátu nabral po pozdním příjezdu do časové kontroly ve Vlčkové. Tlusťák společně s manželkou Lucií zajížděl pravidelně třetí časy, nicméně po závěrečné erzetě odstoupil. Celkově páté místo obsadil loňský vítěz Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX). „Mohli jsme dosáhnout ještě lepšího umístění, ovšem jezdeckou chybou na začátku soutěže jsem si připsal zbytečnou ztrátu. Řízl jsem více jednu ze zatáček a v trávě trefil skrytý obrubník. Dvě kola jsme pak museli obkroužit s defektem přední i zadní pneumatiky. Poprvé jedu s Davidem Šmeidlerem a během soutěže jsme chytli správné tempo. Nyní je před námi Jänner Rally a po té se uvidí," vysvětlil Jaroslav Orsák.
Vítězstvím mezi dvoukolkami a především atraktivní jízdou pobavil početné diváky italský dvoukolkářský šampion Elwis Chentre, pilotující vůz Škoda Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport. V konečném hodnocení skončil těsně za první desítkou.
Cíl slušovické soutěže spatřilo nakonec 43 posádek. Z předních jezdců havaroval při prvním průjezdu Podhoranu krátce pro startu vsetínský Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), který narazil do stromu. Početné fanoušky rallyového sportu na Mikulášské Rally rozehřály rozevláté smyky Slováka Ďodi Béreše na voze Audi Quattro Coupé nebo potěšil unikátní vůz Mercedes Benz 500 SLC Aleše Máčaly. Premiéru za volantem soutěžního vozu absolvovala zpěvačka Olga Lounová (Renault Clio Sport), která dojela úspěšně až do cíle. Zkrátka ve Slušovicích se bylo opět na co koukat. Rodina Minaříků z Podkopné Lhoty již nyní připravuje jubilejní 20. ročník Rallysprintu Kopná, který se pojede 12. května 2012. Máme se na co těšit!
Centrem Mikulášské rally je opět prostor u dostihovky
V sobotu 10. prosince odstartuje závěrečný podnik letošní automobilové sezony v rally PdTECH Mikuláš Rally Slušovice 2011. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili dva úseky rychlostních zkoušek. Vedle tradičního okruhu kolem dostihové dráhy přibyla klasická rychlostní zkouška s názvem Podhoran, která se jede na čtyřkilometrovém úseku z Vlčkové do Držkové.
Největší divácký zájem každoročně poutá okruhová rychlostní zkouška kolem dostihové dráhy ve Slušovicích. „Nechceme jít s umístěním tratě mimo Slušovice, neboť zdejší zastupitelstvo nám vychází maximálně vstříc, navíc prostor u dostihové dráhy poskytuje velmi kvalitní zázemí. Základem naší tratě je okruhová rychlostní zkouška. Druhou erzetu z Vlčkové do Držkové jsme zařadili záměrně kvůli možnému použití pneumatik s hroty. V loňském roce jsme byli napadáni kvůli používání hrotů, které nejsou u nás na státních silnicích povoleny. Například v sousedním Rakousku můžete na pneumatikách s hroty jezdit bez problémů. Letos nevedeme měřené úseky po státních silnicích, i z tohoto důvodu jsme vypustili známý úsek na Podkopné Lhotě, kde se nejedná bohužel o státní silnici. V letošním roce můžeme použít hrotové pmeumatiky nejen na dostihovce, ale i na erzetě Podhoran," upřesnil Josef Minařík, ředitel PdTech Mikuláš Rally Slušovice.
Je velmi pravděpodobné, že hroty nakonec nebudou použity, neboť předpověď počasí neslibuje sněhovou pokrývku jako v loňském roce. Spíše to vypadá na mokrou a v některých úsecích na Podhoranu i bahnitou trať. Divácky nejvíce přitažlivý je právě okruh kolem slušovické dostihové dráhy. „Věříme, že diváci budou sledovat soutěžní vozy z bezpečné vzdálenosti. Letos jsme připravili pro fanoušky dva přechody, které budou organizovány a hlídány pořadatelem. Jeden z nich bude například u Gatraku. Změnou prošel zajímavý úsek U sudu, kde oproti loňsku odbočíme doprava. Vytvořili jsme zde i bezpečné divácké zóny," uvedl Josef Minařík.
Diváci za vstup na okruh zaplatí symbolickou částku 30 korun a uvidí soutěžní vozy během čtyř průjezdů, i když v závěru posledního okruhu opustí trať. Pořadatelé umístili do těsné blízkosti okruhové erzety i servisní zónu (silnice k dostihové dráze – banka, SWS, Fytos). Fandové tak mohou sledovat průjezdy soutěžních vozů, práci mechaniků a zázemí jednotlivých týmů prakticky na pětníku.
Na úplný závěr je připravena opět divácká Drift stage, která se pojede v prostoru kolem tzv. „sudu" a přilehlých tribun na dostihovce. Jezdci zde mohou předvést přetáčivé smyky a pobavit diváky na tribunách. Tato část se již nezapočítává do konečných výsledků. „Chceme se vyvarovat toho, aby jezdci na okruhové erzetě prováděli kolečka, což je nebezpečné, jak pro projíždějící vozy, tak i pro diváky. Již loni se nám tato novinka velmi osvědčila," řekl Josef Minařík. Pořadatelé zároveň žádají diváky, aby svá místa zaujali s dostatečným předstihem, dbali pokynů a dodržovali zásady a pravidla bezpečnosti při sledování rally. Pro diváky jsou připraveny na jednotlivých diváckých místech i stánky s občerstvením.
ČASOVÝ HARMONOGRAM – sobota 10. prosince 2011
Slušovice dostihovka – START 12:10
RZ 1 Dostihovka – okruh 3x (7,31 km) 12:13
RZ 2 Podhoran (3,74 km) 12:51
Servis A dostihovka SWS (30 minut) 13:36
RZ 3 Dostihovka – okruh 3x (7,31 km) 14:16
RZ 4 Podhoran (3,74 km) 14:54
Servis B dostihovka SWS (10 minut) 15:24
Slušovice dostihovka – CÍL 15:39
Drift stage (0,92 km) 15:42
Mikuláš Rally Slušovice představí řadu taháků
Do třetího ročníku víkendové PdTECH Mikuláš Rally Slušovice 2011 se přihlásilo celkem 61 posádek. Slušovický volný podnik uzavře v sobotu 10. prosince letošní sezonu automobilových rally v České republice. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať v délce 71 km a celkem čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích, které měří celkem 22 km. Nejvíce atraktivní bude okruh kolem slušovické dostihové dráhy, kde diváci naleznou řadu diváckých míst. Podle předpovědi počasí se odjede soutěž pravděpodobně na mokru, neboť meteorologové hlásí slabý déšť se sněhem a teploty se mají pohybovat tři stupně nad nulou.
Na seznamu přihlášených najdeme na šest desítek posádek nejen z České republiky, ale i ze Slovenska, Polska a Itálie. K největším diváckým tahákům sobotního odpoledne na Slušovicku patří patří druhý vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Mitsubishi Lancer WRC), úřadující slovenský šampion Jozef Béreš (Škoda Fabia Super 2000), špičkový polský pilot Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia WRC) nebo italský soutěžák Elwis Chentre (Škoda Fabia R2). Po skvělém vystoupení na RallyShow v Uherském Brodě uvidíme ve startovním poli dva vozy Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Na červených vozech Mitsubishi se představí zádveřický jezdec Antonín Tlusťák společně s manželkou Lucií a druhý osedlá premiérově Jan Štěpánek se spolujezdcem Martinem Turečkem.
Na startu se objeví rovněž dva předchozí vítězové Mikulášské rally, a to úřadující slovenský šampion Jozef Béreš jr. (Škoda Fabia S2000) a Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX). Loňský vítěz slušovické rally představí na místě spolujezdce Davida Šmeidlera, který vystřídá Karla Vajíka. Své nesporné jezdecké umění předvede početným divákům i okruhový specialista Tomáš Kostka (Škoda Fabia S2000). Právě Kostka svedl při uherskobrodské RallyShow boj o prvenství až do posledního metru tratě právě s Tlusťákem. Ve startovní poli nechybí ani další kvalitní jezdci jako například Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Bujáček, Jan Jelínek, Martin Březík, Martin Vlček, Petr Trnovec (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Slováci Lukáš Lapdavský (Peugeot 207 S2000), Jozef Béreš sen. (Audi Quattro Coupé), dále Tomáš Růžička (Subaru Impreza STi) nebo Jiří Navrátil (Ford Sierra Cosworth).
Velkým tahákem ve dvoukolkách bude start italské posádky Elwis Chentre, Igor D´Herin na voze Škoda Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport. Šestatřicetiletý Chentre se během své jedenáctileté kariéry vyprofiloval v jednoho z nejlepších pilotů vozů s jednou poháněnou nápravou posledních let v Itálii. Po několika titulech ve dvoukolkách zvítězil v sezoně 2009 v Trofeo Rally Asfalto, druholigovém italském šampionátu určeném i speciálům WRC. Poté se přesunul do italského šampionátu, kde hned od počátku patřil k nejrychlejším, doplácel však na časté výpadky. V loňské sezoně skončil na sedmé příčce, letos dojel osmý, příčemž po sabotáži na červnové Rallye del Salento se tým rozhodl ze šampionátu stáhnout a věnovat se novému projektu v podobě startů s vozem Škoda Fabia R2. K dalším předním jezdcům na dvoukolkách patří domácí Lubomír Minařík (Renault Clio R3 Maxi), Antonín Novák (Renault Clio R3) nebo Lumír Galia (Škoda Felicia Kit Car). Zpestřením je start ryze dámské posádky se startovním číslem 52 ve složení Olga Lounová, Markéta Filáková (Renault Clio Sport) z týmu JT Říha Group Rally Team. Populární zpěvačka a herečka Lounová poprvé usedne za soutěžní volant, když předtím navigovala vsetínského Jaromíra Tomaštíka. Není bez zajímavosti, že výhradně ženské složení bude mít také jejich servisní tým.
Na seznamu přihlášených najdeme rozmanité startovní pole včetně vozů K4 Poháru České republiky nebo historických automobilů. Diváci se nejvíce těší na čtyři vozy specifikace WRC (Tlusťák, Grzyb, Štěpánek, Tomaštík) a tři vozy kategorie Super 2000 (Béreš jr., Kostka, Lapdavský). Pořadatelé žádají diváky, aby dbali na bezpečnost a sledovali soutěžní vozy z dostatečné a bezpečné vzdálenosti od tratě. Na slušovickém okruhu se bude vybírat symbolické vstupné 30 korun, na klasickou erzetu s názvem Podhoran je vstup volný. Start PdTECH Mikuláš Rally Slušovice je na dostihové dráze ve 12.10 hodin, cíl na stejném místě v 15.39 hodin. Jako zpestření je připravena pro diváky tzv. Drift stage, která proběhne už bez měření času zhruba na kilometrovém úseku v části zvané U sudu. Zde mohou piloti předvést početným divákům řadu smyků a svého jezdeckého umění. Přijďte se podívat v sobotu 10. prosince na závěr letošní motoristické sezony do Slušovic, určitě to bude stát za to!
Překvapení, které chystá JTRT na Mikulášksou Rally ve Slušovicích, odtajnilo zveřejněním seznamu přihlášených posádek. Olga Lounová se přesouvá ze sedadla navigátorky, za volant soutěžního vozu. Pro začátek vyzkouší Renault Clio spolu s Markétou Filákovou.
Mikuláš Rally Slušovice
Jedná se o volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili pro soutěžní
posádky celkem čtyři rychlostní zkoušky v celkové délce bezmála 22 ostrých kilometrů a jako bonbonek pro diváky na závěr opět tzv. Drift stage.
„O předchozí dva ročníky slušovické rozlučky se sezonou byl velký zájem. Před dvěma lety se odjela celá soutěž na suchu, zatímco loni byla na sněhu. Právě v loňském roce jsme se dostali do sporu s některými soutěžícími ohledně pneumatik s hroty. Bylo kolem toho hodně diskuze nejen v médiích a na internetových stránkách. Pro letošní rok nevedeme rychlostní zkoušky po státních silnicích. Z uvedeného důvodu jsme vedle okruhu kolem dostihové dráhy zařadili úsek Podhoran, u erzet jsme vytvořili přezouvací zóny. Dnes není debata o tom, zda pojedu nebo nepojedu na hrotech, ale o tom, že na okruhu obuji například slicky a na Podhoran zvolím řezanou gumu. Je na každém zvážení jezdce, jaké zvolí obutí," řekl Josef Minařík, ředitel PdTECH Mikulášská rally Slušovice. V časovém harmonogramu najdeme přezouvací zóny vždy před rychlostní zkouškou a po odjetí erzety. Vzhledem k charakteru tratě a klimatickým podmínkám se dají očekávat odlišné podmínky na dvou úsecích rychlostních zkoušek. Klasický úsek Podhoran je položen výše v hornaté části, na samotné trati mohou být v lesních úsecích ledové plotny nebo zmrazky. „Samozřejmě jsme připraveni i na zimní soutěž. Cestu na Podhoranu připravíme, pokud napadne sníh. Nepočítáme se solením, ale silnici protáhneme pluhem. Prozatimní předpověď sníh neslibuje, nicméně uvidíme, co nám příroda připraví za rozmary počasí," pověděl Josef Minařík. V itineráři slušovické rally najdeme vedle divácky oblíbené okruhové rychlostní zkoušky kolem dostihové dráhy ve Slušovicích právě zmíněný čtyřkilometrový náročný úsek Podhoran. Obě rychlostní zkoušky se pojedou dvakrát, závěr zpestří tzv. Drift stage, kde se již neměří čas a jezdci mohou početným divákům ukázat rozevláté smyky. Nejvíce atraktivní bude okruh kolem dostihovky. „Diváci uvidí na některých místech vozy až čtyřikrát. Letos jsme udělali na trati okruhu pár změn. Například v místě U sudu nepojedeme doleva v blízkosti dostihové dráhy, ale odbočíme doprava s úsekem kolem betonové budovy. Předchozí úsek hrozil ulomením kola u vozů. Jsem přesvědčen, že letošní podoba okruhu bude atraktivnější pro diváky a bezpečnější pro jezdce," vysvětlil Josef Minařík.
Diváci se mohou těšit na pestré startovní pole, ve kterém se objeví vozy specifikace WRC, progresivní kategorie Super 2000, ale například i vozy K4 Poháru nebo historické automobily. Největším tahákem Mikulášské rally budou bezesporu vozy Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Jeden z nich bude pilotovat letošní druhý vicemistr Evropy Antonín Tlusťák, na mistě spolujezdce usedne manželka Lucie. „Možná uvidíme ve Slušovicích až tři tyto speciály," zůstal tajuplný Minařík. Ačkoliv uzávěrka přihlášek je až v pondělí 5. prosince, pořadatelé už mají na stole téměř čtyřicet přihlášek. Účast ve Slušovicích potvrdili například úřadující slovenský šampion Jozef Béreš jr., Polák Grzegorz Grzyb, okruhový jezdec Tomáš Kostka a poprvé do České republiky zavítá Ital Elwis Chentre na voze Škoda Fabia R2. „Propustnost tratě máme šedesát vozů. Další jména posádek zveřejníme na začátku příštího týdne při tiskové konferenci. Každopádně fanoušci se mohou těšit na hodnotné zakončení s letošním soutěžáckým rokem. Všechny zveme na samotný závěr sezony do Slušovic," uzavřel ředitel Josef Minařík.
Centrum PdTECH Mikulášská rally Slušovice bude umístěno do osvědčených prostor v blízkosti dostihové dráhy ve Slušovicích. Vše podstatné se odehraje během soboty 10. prosince. Dopoledne posádky absolvují seznamovací jízdy, samotná rally startuje ve 12.10 hodin, v cíli se první posádka objeví v 15.39 hodin. Vyhlášení výsledků a rozdílení cen proběhne ve vyhlášené restauraci Na rozcestí v Trnavě.