RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Zdeněk Hrůza – WRC je náročné na přípravu
    Osobnosti

    Zdeněk Hrůza – WRC je náročné na přípravu

    Roman FluxaBy Roman Fluxa22.4.2012Updated:18.8.2016Žádné komentáře5 Mins Read

    Zdeněk Hrůza, člen Jipocar Racing Teamu a spolujezdec Martina Prokopa, v rozhovoru pro RALLYLIFE.cz

    Jihlavská posádka si touto dobou užívá zřejmě poslední chvíle volna na jihoamerickém kontinentu. Martina Prokopa a Zdeňka Hrůzu čeká náročný program před startem dalšího podniku WRC Rally Argentina. Krátce před odletem týmu svěřil své dosavadní pocity z MS Zdeněk Hrůza.

    Začněme vaším posledním startem s Martinem v MS. Letošní Portugalsko bylo téměř kopií ročníku 2001. Denis Kuipers prohlásil doslova „Tohle nejde popsat, tohle se musí zažít". Jaký dojem zanechala extrémně náročná Portugalská rally v tobě?

    "Seznamovací jízdy probíhaly za téměř idylických podmínek. Vše se ale zlomilo opuštěním Lisabonu, kde byla situována úvodní superspeciálka. Během přeskupení, ve kterém se otáčelo celé startovní pořadí, se zatáhla obloha a začalo lehce pršet. Portugalské tratě jsou velice zrádné a nečitelné ve dne, natož když prší a slunce je daleko za horizontem. S Martinem jsme se shodli, že šotolinové RZ by se za tmy jezdit neměly. Před startem se většina posádek bála prachu a čištění tratě. Tedy až na jezdce Citroenu, kteří, soudě dle výběru startovní pozice, čekali silný déšť.

    Prokop - Hruza Portugal rally 2012

    Po absolvování první etapy těžko někoho napadlo, že to byla pouze „rozcvička". Během noci přišly přívalové deště. V praxi se opět potvrdil, jak zrádný dokáže být Atlantik v kombinaci s horským terénem. První RZ druhé etapy klouzala. Chvílemi to bylo jako na sněhu. V dalších RZ podmínky ale gradovaly. Brody, které byly při seznamovacích jízdách úplně bez vody, se rázem proměnily v pomalé brody, kde bylo nezbytné použít klapku sání, jinak bychom „utopili" motor. Místy pršelo tak, že nestíhaly stěrače, které běžely na plno. Aby toho nebylo málo, tak především na RZ 7 bylo tolik mlhy, že čápi, kteří se přiletěli ohřát se Střední Evropy, raději chodili pěšky, aby nezapříčinili leteckou katastrofu.

    Druhé průjezdy páteční etapy byly zrušeny. Z bezpečnostního pohledu šlo o jednoznačné rozhodnutí. V případě problému by záchranné složky neměly nejmenší šanci dostat se na RZ, natož někoho hledat… "

    Vzpomeneš na vůbec nejtěžší moment v Portugalsku?

    Bez dlouhého přemýšlení se mi vybaví hned 3 momenty:

      ⇥

    • Start do první klasické RZ (RZ2), kdy se projevily problémy se zapalovacími svíčkami.
    • ⇥

    • Podmínky a následný boj o přežití na RZ 7
    • ⇥

    • Problémy s alternátorem na přejezdu mezi servisem a první sobotní sekcí

    Zažil jsi během rally, kdy vás s Martinem provázela řada nepříjemností, chvilku, kdy se ti naopak velmi ulevilo?

    Velkou úlevou bylo, když jsme všechny výše zmíněné komplikace překonali a také po úspěšné zvládnutí krizovky před cílem RZ6, kdy už jsem na chvíli myslel, že pojedeme domů.

    Asfalt na Monte Carlo rally, sníh ve Švédsku a šotolina, respektive bláto, v okolí Lisabonu. Dokážeš seřadit tvé letošní starty v MS z hlediska dojmů, které v tobě zmiňované podniky zanechaly?

    Těžko se dá vzájemně hodnotit jednotlivé podniky, které jsme letos absolvovali. Zkusím ve stručnosti zmínit spíš nejzásadnější dojmy.

    Rallye Monte Carlo – první náš společný start, neustále se měnící podmínky. V první etapě diametrálně rozdílně podmínky na jednotlivých RZ. Druhá etapa byla extrémně rychlá. Za proměnlivých podmínek, které panovaly, bylo potřeba nekompromisní tempo, které však s sebou neslo poměrně velké riziko havárie.

    Prokop - Hruza Rallye Monte Carlo 2012

    Švédsko – krásné svezení. Velmi náročný harmonogram. Během celé soutěže jsme vstávali nejpozději v 6h00, několikrát i ve 4h00.Skvělé tempo v závěru soutěže. Škoda jen, že sněhové bariéry byly až na výjimky nepoužitelné a nový sníh přibýval během soutěže pouze sporadicky.

    Prokop - Hruza Sweden rally 2012

    Portugalsko nás přivítalo krásným středomořským počasím. Nesmím zapomenout zmínit, že Portugalská rally byla z letošních soutěží nejlépe zorganizovaná. Organizace soutěže utrpěla malou pihu na kráse pouze absencí přeskupení před závěrečnou Power Stage, což zapříčinilo velice dlouhé čekání mezi časovou kontrolou a startem. Startovali jsme přibližně v polovině obráceného startovního pole, jež se pro závěrečnou RZ otáčí, a přesto jsme na start čekali 12 minut.

    Práce navigátora na regionální úrovni a podnicích WRC se asi příliš srovnávat nedá. V čem se realita MS liší zásadně od rutiny domácích podniků?

    Z předešlých startů v MS, které jsem absolvoval s Valdou, jsem si pamatoval, že program po celý soutěžní týden je pro posádku velmi náročný. Od začátku seznamovacích jízd do konce závodu si jezdec a ani spolujezdec nezastaví. Jezdci mají zátěž více intenzivní, ale nárazovou. Např. po konci seznamovacích jízd mohou relaxovat, kdežto spolujezdce večer čeká oprava rozpisu, což zabere další hodiny.

    Mistrovství světa je mnohem více náročné na přípravu. Při českém mistráku se vše stále opakuje, takže pokud nejste nováčkem, tak téměř vždy víte, co vás více méně čeká.

    Zdeňku, otázka na závěr. Volil bys po čerstvých zkušenostech Portugalsko jako destinaci pro dovolenou?

    V Portugalsku jsem byl poprvé. Byl jsem velmi překvapen. Na celé zemi je vidět, že některým se členství v EU rozhodně vyplatí. Za zmínku stojí například nové letiště v Portu. Město velikosti Brna má letiště větší a modernější, než naše hlavní město. Na otázku vytíženosti letiště personál odpověděl: „Snad někdy v budoucnu….". To samé platí pro dálnice. Z Lisabonu do Fara vedou dvě. Využili jsme je několikrát v odlišný den a i denní dobu. Vždy byly poloprázdné….Portugalsko je krásné a zajímavé. Každopádně všem cestovatelům vřele doporučuji !!!

    Interview spolujezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.