V rámci nadcházející Rally Bohemia v Mladé Boleslavi startuje i Historic Show, která divákům nabídne pohled zpět. V padesátičlenném poli převažují vozy, které jsme mohli v minulém století pravidelně vídat na našich tratích.

V pestré startovní listině je zapsáno i několik atraktivních jmen a originálních vozů. Bohužel na poslední chvíli z vážných důvodů zrušil svůj start Skot John Hanlon (H5). John měl představit divákům originální tovární vůz Audi Quattro A2 skupiny B, se kterým startoval Fin Hannu Mikkola na Korsické rally 1983. Přestože se v Mladé Boleslavi tento unikát neobjeví, můžete již nyní slíbit článek o Johnu Hanlonovi a jeho vozech Audi.

H1 Harald Demuth – Audi 80 Quattro

Bývalý tovární jezdec Audi a dvojnásobný mistr Německa je pamětníkům dobře znám ze svých úspěšných startů v Československu v osmdesátých letech. Harald Demuth, který začátkem července oslavil dvaašedesáté narozeniny, vyhrál dvakrát Barum rally a v roce 1985 triumfoval na Rallye Škoda. Tehdy svedl těsný souboj se Švédem Carlssonem na Mazdě RX7, kterého porazil o pouhé 3 sekundy. Do Mladé Boleslavi by se měl vrátit s replikou Audi 80 Quattro, se kterým dominoval na Barumce 1984.


Demuth byl testovacím a továrním jezdcem týmu Audi v letech 1979 – 1986 a prožil celou slavnou éru quattra. Byl u toho, když německý tým poprvé zkušebně nasadil do seriálu MS model Audi 80 GLE s motorem 1,6 a pohonem předních kol. Byl to také on, kdo v roce 1986 vyvezl na finský skokanský můstek Pitkavouri sériové Audi 100 CS Quattro, aby dokázal přednosti pohonu všech kol. Jeho nejlepším výsledkem v MS je 5.příčka z RAC Rally 1982.

H2 Jimmy McRae – Opel Kadett GT/E 16V

Další osobností startovní listiny je legendární Jimmy McRae, otec mistra světa z roku 1995 Colina McRae a jeho staršího bratra Alistera (tovární jezdec Protonu). Osmašedesátiletý Skot patřil v osmdesátých letech sám k nejlepším britským jezdcům a jeho dlouhá soutěžní kariéra je ověnčena pěti tituly mistra Velké Británii. V letech 1981/1982 vybojoval titul s Opelem Ascona 400, v roce 1984 s Opelem Manta 400 a v letech 1987/1988 s Fordem Sierra Cosworth RS.


Ke svým největším úspěchům řadí dvě třetí příčky z domácí RAC Rally v roce 1983 a 1987. Byl členem Rothmans Rally Teamu po boku Röhrla, Vatanena a Toivonena. Pomáhal s vývojem britského vozu MG Metro 6R4 skupiny B.
V České republice se objevil poprvé před dvěma lety v rámci Barum rally, kde předával cenu nadace Colin McRae Vision. V Mladé Boleslavi pojede s Janotovým Opelem Kadett GT/E 16V v Hájkově týmu.

H14 Stanislav Hajdůšek – Zdeněk Hajdůšek – Tatra 2-603 B5

Naši slavnou motoristickou historii připomene kopřivnická závodní Tatra 603 skupiny B5. Originální vůz z roku 1967 zrestaurovali bratři Hajdůškové, synové Stanislava Hajdůška, který před pětačtyřiceti lety s vozem závodil. Tatra se v šedesátých letech se „šestsettrojkami“ pravidelně zúčastňovala automobilových soutěží a závodů nejen v Československu, ale i v zahraničí. Nejvíce se proslavila na Maratonu de la Route, který se jezdil na okruhu Nürburgring. V roce 1966 obsadily kopřivnické vozy 4., 5. a 6. místo. Nejrychlejší z nich Alois Mark se Stiborkem dokázali za 84 hodin ujet vzdálenost 8330 km!


Vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o objemu 2,5 litru disponuje výkonem 160 koní. Dostatečný přívod paliva zajišťuje čtveřice dvojitých karburátorů Weber 35 DCNL. 1320 kg těžký vůz, který je dlouhý bezmála 5 metrů, dosahuje rychlosti přes 200 km/h. Na všech kolech má kotoučové brzdy.

Share.
Leave A Reply