Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Nezařazené»Z Hustopečí s poháry i pomačkanými plechy
    Nezařazené

    Z Hustopečí s poháry i pomačkanými plechy

    By Redakce RL.CZ16.6.20114 Mins Read

    Na startu čtvrtého podniku sedmidílného seriálu se tradičně objevily speciály připravované zlínskou stájí Sparrow racing team.

    Vlajkovou lodí stáje Oldřicha Hrabce byl, jak se v poslední době stalo tradicí, opět poděbradský pilot za volantem Suzuki Ignis Super 1600 Václav Dunovský. Společně s navigátorem Petrem Machů vstoupili do hustopečské soutěže skvěle, když v průběhu celé páteční etapy atakovali první desítku absolutního pořadí, na čtvrtém testu dokonce zajeli devátý čas. Po úvodním dni rallye jim patřilo 11. místo absolutně a skupinu A vedli o téměř minutu před Janem Černým se Škodou Fabia R2. Jejich časy jsou ještě cennější s ohledem na problém s brzdami, se kterým se Dunovský a Machů potýkali od prvních kilometrů soutěže. Na druhém testu navíc trefili levým kolem obrubník a s ohnutým zavěšením včetně tlumiče museli odjet zbylé páteční rychlostní zkoušky.

    Sobotní etapa byla pro dvojici v kokpitu až do loňské sezony podceňovaného ignisu spíše protrápená, jelikož od šesté vložky točil motor místo běžných devíti tisíc otáček pouze 7 200 otáček za minutu, na trati RZ 10 se kromě toho Dunovský podíval do kukuřičného pole a ztratil několik sekund. I přes tyto problémy však dokázal sedmadvacetiletý jezdec zajíždět časy srovnatelné s konkurencí a ze svého náskoku ztratil jen minimálně. Václav Dunovský s Petrem Machů si tak nakonec dojeli pro vítězství ve skupině A i třídě 5, celkově skončili čtrnáctí. Odstoupení Jana Černého na závěrečném testu navíc posunulo poděbradsko-zlínskou posádku do čela průběžného hodnocení skupiny v MM ČR 2011.

    Druhý start s vozem Citroën DS3 R3T čekal mezi vinicemi Egona Smékala s Davidem Šmeidlerem. Po nepovedeném propršeném Krumlově si přijel Smékal spravit chuť s vozem, na němž bylo před soutěží doladěno nastavení podvozku i brzd, a tak oproti minulému podniku fungoval již podle jezdcových představ. Hned od úvodních kilometrů dokázali Smékal se Šmeidlerem držet krok s ostatními áčkovými speciály a po pátku figurovali na čtvrté příčce za vedoucím Dunovským a oběma vozy Fabia R2. Druhý den však byl pro tuto dvojici nešťastný, když na trati šestého testu vylétla v jedné levé zatáčce z trati a zapadla do příkopu, ze kterého se vlastními silami nedokázala dostat. Jelikož v blízkosti nebyli žádní diváci, Egon Smékal se musel s účinkováním v okolí Hustopečí rozloučit. Jeho premiérové vystoupení na suchu ale rozhodně nemůžeme označit jako propadák, vždyť odstupoval z bronzové pozice ve skupině A a druhé ve třídě 5.

    Jedinou šestnáctistovkovou hondu, která dorazila do cíle 7. Agrotec Mogul rally Hustopeče 2011, pilotoval valašskomeziříčský Jan Kulajta. Nováček na tratích velkých soutěží, navigovaný Janem Mastacanem, získával další cenné zkušenosti. V úvodu soutěže pravidelně porážel Libora Bešťáka i Martinu Daňhelovou, oba jeho soupeři ale bohužel odstoupili, a tak si Kulajta osamoceně dojel pro svůj první pohár, který získal za třetí místo ve třídě 9.

    Paní Štěstěna se tentokrát neusmála na Michaela Bartončíka, jenž byl spolu s Michalem Večerkou po dvou rychlostních zkouškách na druhém místě za Adamem Koblihou se ztrátou 19,1 sekundy a disponoval náskokem více než sedmnácti vteřin na Ondřeje Bisahu. Na třetím testu však vyletěl v jednom z lesních úseků do keřů, notně poškodil celý levý bok svojí hondy a utrhl zadní kolo. Soutěž tak pro něj předčasně skončila už v pátek.

    O umístění na stupních vítězů přišli při sedmém měřeném testu Jan Březík s Pavlem Šivicem. Posádka třetího civicu totiž odstoupila po RZ 7 z průběžného druhého místa. Stopku jí vystavilo poškozené zavěšení – po tvrdém nárazu při krácení jedné ze zatáček praskla kromě ramena i poloosa a čelní sklo.

    Dalším podnikem, na kterém se představí Hondy Civic Sparrow racing teamu, bude již tento víkend Rally Krkonoše. S podporou týmu sjedou v sobotu ze startovní rampy v Trutnově Petr Grafek, Robert Kořistka, Jan Kulajta, bývalý hokejista Martin Špaňhel a Jiří Vantuch.

    Novinkou v dílnách zlínské stáje je okruhový speciál Alfa Romeo, který bude tým Oldřicha Hrabce připravovat pro slovenského jezdce Zdena Pastvu. Vozidlo, v minulosti startující při závodech WTCC, se objeví na Slovakia Ringu nedaleko Bratislavy v rámci slovenského okruhového šampionátu již příští víkend.

    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ19.5.2015

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Redakce RL.CZ17.3.2015

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Redakce RL.CZ24.11.2014

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.