Sébastien Loeb a Daniel Elena dominovali na Rally de France a v neděli odpoledne získali osmé vítězství sezony, 75. triumf kariéry a především devátý titul mistra světa v řadě! Druhá posádky citroënu Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen přidali důležité body potřebné pro zisk Poháru konstruktérů. Citroën Total World Rally Team tak triumfoval mezi konstruktéry již po osmé!.
Sebastien Loeb – Nemusel jsem vyhrát
Dnes již devítinásobný světový šampion však měl problémy hned na prvních metrech rychlostní zkoušky Vignoble de Cleebourg, než se s tratí srovnal. Inženýry Citroënu vyděsil, když se svým DS3 WRC číslo 1, balancoval na krajnici.
⇥
„Chytili jsme velký aquaplaning, bylo tam totiž stále víc a víc vody. Ale několik posledních kilometrů jsem si nedělal starosti. Věděl jsem, že k tomu, abych vyhrál titul, nemusím bezpodmínečně vyhrát celou rally."
Krizovou situaci se podařilo vyřešit a dál již vše fungovalo. Loeb s Elenou udrželi vedení až do poslední časové kontroly na RZ Haguenau 2, aby z nich mohlo definitivně spadnout napětí posledního týdne.
⇥
„Přesně kvůli tomuhle jsme sem přijeli – znovu prožít pocity z vítězství doma, jako jsme je zažili v roce 2010. Letos je to o to emotivnější, neboť je to pravděpodobně naposledy. Snažil jsem se pilotovat velice opatrně, ale v daných podmínkách to nebylo moc snadné. I když přestalo pršet, tratě byly dál blátivé. Byť zbývají ještě dvě soutěže do konce, jsem rád, že jsem titul vyhrál už nyní a mohl ho tak darovat fanouškům v Alsasku." S. Loeb
Mikko Hirvonen – Neohrozit celkový výsledek!
Finský pilot týmu Citroën měl s podmínkymi deštivého počasí na Francouzské rally již předchozí zkušennosti:
⇥
„Podmínky nedělního rána byly velmi podobné těm, jaké jsem zažil na Rally Vosgien, na které jsem v rámci přípravy na Francii startoval. Musel jsem být hodně opatrný, abych neohrozil celkový výsledek týmu. V normálních závodních podmínkách by bylo hodně obtížné stáhnout náskok Latvaly." M. Hirvonen
Po znovu seskupení v Haguenau, v domovském městě Sébastiena Loeba, startovalo na poslední tři rychlostní zkoušky prvních deset v opačném pořadí. Už sice se sluncem nad hlavou, ale s blátem pod koly, byl druhý průjezd na Vignoble de Cleebourg zařazen jako Power Stage s prémiovými body navíc. Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen jeli s vědomím, že tyto body navíc nejsou nezbytně nutné k titulu mistra světa mezi piloty.
Mikko Hirvonen zářil štěstím poté, co se v závěru trápil, ale nakonec dojel na stupních vítězů, poosmé v této sezoně:
⇥
„Měl jsem radost z vítězství v Poháru konstruktérů v roce 2007 a jsem rád, že jsem stejný pocit mohl prožít znovu, tentokrát s Citroënem. To je samozřejmě nejdůležitější závěr celého víkendu, ale pro mě osobně je cenné, jak jsem se zlepšoval na asfaltu. Dojel jsem na stejném místě jako v Německu, ale cítím, že jsem se tady dostal o nějaký krůček kupředu. Těším se, že v Katalánsku své zlepšení potvrdím. Ale ze všeho nejdřív musíme oslavit tento ohromný úspěch!"
Junioři opět na bodech
Kromě titulu Sébastiena Loeba a Poháru konstruktérů mohl být Citroën hrdý i na své juniorské posádky. Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul (Citroën Junior WRT) skončili čtvrtí, což je jejich nejlepší výsledek ve WRC vůbec, když vyhráli šest rychlostních zkoušek.
⇥
„Toto je můj nejlepší výsledek ve WRC. Mohl jsem bojovat o pozici na stupních vítězů. Především jsem potěšen ze stálosti našeho výkonu po celou soutěž. Udělali jsme další velký krok vpřed, i když se na asfaltu mám pořád co učit. Celkově se dá říci, že si víc věřím a cítím, že jdu správným směrem. Naším cílem do konce sezony je dojet jednou na stupních vítězů." T. Neuville
Další Citroëny DS3 WRC
Kromě dvojice Neuville / Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team), startovali ve Francii Nasser Al – Attiyah / Giovanni Bernacchini (Qatar World Rally Team) a Sébastien Chardonnet / Thibault de la Haye (Collectif Equipe de Francie FFSA).
Nasser Al-Attiyah hodlal využít startu k dalšímu zlepšení na povrchu, se kterým ještě nemá tolik zkušeností. V pátek byl třináctý, následující den měl ale problém s brzděním na mokré trati RZ 10.
⇥
„Byla to hloupá chyba, měl jsem nakročeno k nejlepšímu závodu na asfaltu. Trefili jsme dva diváky v jednom karambolu, naštěstí nejsou jejich zranění vážná. Moc se všem omlouvám. Na Sardinii nebudu startovat, neboť se budu chystat na Dakar Rally. Thierry Neuville pojede na mém Citroënu DS3 WRC."
Sébastien Chardonnet jel na čtyřkolce WRC vůbec poprvé v kariéře. Pilot Collectif Equipe de Francie FFSA (FFSA French Team) jel podle týmového plánu, bez větších chyb, až na jedno drobné přetočení v sobotu. Skončil na 10. pozici a tak jeho jméno figuruje i v klasifikaci mistrovství světa.
⇥
„Každá míle absolvovaná v tomto autě, na mě působí blahodárně. Dojeli jsme až do cíle, bod za desátou příčku je bonusem navíc. Nyní vidím, v čem se ještě musím zlepšovat. Byla to pro mě velice prospěšná zkušenost. Moje přání? Co nejdříve se posadit do Citroënu DS3 WRC znovu."