RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»WRC: Rallye de France
    Nezařazené

    WRC: Rallye de France

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý31.8.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře14 Mins Read

    V Alsassku skončila Rally de France. Odhodlání týmu Citroën Total WRT, zaútočit na tituly na domácí půdě, skončilo úspěchem. Sebastien Loeb zvítězil a vybojoval devátý trium šampiona WRC.

    Rally de France logo

    Galerie Vladislava Maschla

    GALERIE Vladislava Maschla


    III. etapa

    Neděle 7. října

    Konečné výsledky Rally de France 2012

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    1. LOEB/ ELENA CITROËN DS3 WRC M 3:32:53.0
    2. LATVALA / ANTTILA FORD Fiesta RS WRC M +15.5
    3. HIRVONEN / LEHTINEN CITROËN DS3 WRC M +44.1
    4. NEUVILLE / GILSOUL CITROËN DS3 WRC M +1:07.3
    5. OSTBERG / ANDERSSON FORD Fiesta RS WRC M +1:16.4
    6. TÄNAK / SIKK FORD Fiesta RS WRC M +2:27.9
    7. NOVIKOV / MINOR FORD Fiesta RS WRC M +5:51.6
    8. ATKINSON / MacNEALL MINI John Cooper Works WRC   +6:42.4
    9. PROKOP / HRŮZA FORD Fiesta RS WRC   +8:46.8
    10. CHARDONNET / DE LA HAYE CITROËN DS3 WRC   +8:59.7

    SWRC:

    1. BREEN / NAGLE, FORD Fiesta S2000, 03:50:11.3
    2. AL RAJHI / ORR, FORD Fiesta S2000 1,6T, +37.6
    3. AIGNER / RUF, PROTON Satria Neo S2000, +5:15.3
    4. ANDERSSON / AXELSSON, PROTON Satria Neo S2000, +17:32.8


    SS 22 HAGUENAU 1 5,74 km – vítěz: Neuville / vedení: Loeb (+15.5s)

    >>> Sebastien Loeb dokončil poslední rychlostní zkoušku což neznamená nic menšího, než zist devátého titulu mistra světa v rally! Gratulujeme!
    >>> jako na houpačce si připadal Craig Breen, který podruhé za sebou zvítězil v hodnocení SWRC:

    ⇥

    "Bylo to jako na houpačce. Bohužel mě mrzí, co se stalo Hydenu Paddonovi. V tom místě mohl jít ven kdokoli." Craig Breen

    SS 21 BISCHWILLER – GRIES 1 8,00 km – vítěz: Neuville / vedení: Loeb (+19.1s)

    SS 20 VIGNOBLE DE CLEEBOURG 1 17,50 km (Power Stage) – vítěz: Tanak / vedení: Loeb (+19.5s)

    >>> Dani Sordo odstupuje kvůli nefunkčnímu posilovači řízení
    >>> tři bonusové body z Power Stage bere Tanak, dva si připisuje k dobru Neuville a poslední z nabídky ulovil Ostberg


    Průběžné pořadí po SS19:

    1. LOEB, 3:13:52.7
    2. LATVALA, +25.3
    3. HIRVONEN, +48.2
    4. NEUVILLE, +1:22.2
    5. ØSTBERG, +1:27.0
    6. SORDO, +2:15.4
    7. TÄNAK, +2:37.3
    8. NOVIKOV, +5:43.2
    9. ATKINSON, +6:31.5
    10. PROKOP, +8:30.2

    SS 19 HAGUENAU 1 5,74 km – vítěz: Neuville / vedení: Loeb (+25.3s)

    >>> problémy s posilovačem se objevily u MINI Dani Sorda

    SS 18 BISCHWILLER – GRIES 1 8,00 km – vítěz: Neuville / vedení: Loeb (+27.3s)

    >>> ztrátu v důsledku zaváhání nabírá Tanak, který dělá hodiny
    >>> Novikov chybuje, výsledkem je výrazný kosmetický zásah do vzhledu fordu, zkoušku však nakonec dokončil

    SS 17 VIGNOBLE DE CLEEBOURG 1 17,50 km – vítěz: Neuville / vedení: Loeb (+27.3s)

    >>> Martin Prokop si stěžuje na špatné nastavení vozu…

    ⇥

    PNEU: Všechny posádky s vyjímkou Sebastien Loeba vazou 5 gum s měkkou směsí. Francouz evidentně chce získat titul "doma" a bere do citroënu ještě šestou.


    II. etapa

    Sobota 6. října

    Průběžné pořadí po II. etapě (SS16):

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    WRC SWRC
    1. LOEB, 2:54:33.4
    2. LATVALA, +29.7
    3. HIRVONEN, +54.0
    4. ØSTBERG, +1:46.4
    5. SORDO, +1:50.5
    6. NEUVILLE, +1:54.4
    7. TÄNAK, +2:32.0
    8. NOVIKOV, +2:46.2
    9. ATKINSON, +6:14.9
    10. PROKOP, +7:46.7
    1. PADDON, 3:08:08.2
    2. AL RAJHI, +1:58.7
    3. BREEN, +2:13.6
    4. AIGNER, +6:35.7
    5. ANDERSSON, +19:06.

    ⇥

    WRC Academy: Elfyn Evans, poté co dokončil šestnáctou RZ, získal letošní titul WRC Academy!

     

    SS 16 KLEVENER 1 10,68 km – vítěz: Latvala / vedení: Loeb (+29.7s)

    >>> Mikkelsen reportuje problémy s motorem

    SS 15 PAYS DE LA HAUTE BRUCHE 1 23,92 km – vítěz: Hirvonen / vedení: Loeb (+30.3s)

    >>> ztrátu na startu RZ zaznamenal Tanak:

    ⇥

    "Měli jsme nějaký problém na stratu rychlostní zkoušky a ztratili jsme nějaký čas." Ott Tanak

    SS 14 PAYS D’ORMONT 1 43,45 km – vítěz: Loeb / vedení: Loeb (+28.9s)

    >>> Novikov nabírá menší ztrátu poté, so uděla hodiny
    >>> podle zpráv z trati zastavují v RZ PG Andersson (Proton, průb. 3. příčka v SWRC) a Julien Maurin (Ford Fiesta RS WRC)

    SS 13 MASSIF DES GRANDS CRUS – UNGERSBERG 1 18,26 km – vítěz: Hirvonen / vedení: Loeb (+27.0s)

    ⇥

    PNEU: Ford nastupuje do další části se čtyřmi pneu s tvrdou směsí + dvěma měkkými, Citroën veze pět pneu s tvrdou směsí

     


    Průběžné pořadí po SS12:

    1. LOEB, 2:03:06.9
    2. LATVALA, +30.0
    3. HIRVONEN, +49.0
    4. NEUVILLE, +1:23.5
    5. SORDO, +1:23.8
    6. ØSTBERG, +1:25.6
    7. TÄNAK, +2:06.9
    8. NOVIKOV, +2:34.2
    9. ATKINSON, +5:05.5
    10. PROKOP, +5:47.5

    SS 12 KLEVENER 1 10,68 km – ZRUŠENA

    >>> RZ byla zrušena kvůli divákům na trati

    SS 11 PAYS DE LA HAUTE BRUCHE 1 23,92 km – vítěz: Latvala / vedení: Loeb (+30.0s)

    SS 10 PAYS D’ORMONT 1 43,45 km – vítěz: Loeb / vedení: Loeb (+33.2s)

    >>> Nasser Al-Attiyah havaroval, při incidentu byli zraněni dva diváci, ošetřující lékař potrvdil jednu zlomeninu ruky, druhý divák utrpěl frakturu nohy

    SS 9 MASSIF DES GRANDS CRUS – UNGERSBERG 1 18,26 km – vítěz: Loeb / vedení: Loeb (+15.2s)

    >>> problémy hlásí Chris Atkinson, který ztratil více než minutu
    >>> Petter Solberg šel ven a trefil telegrafní sloup, nehoda se zřejmě obešla bez zranění, následně byla zkouška pozastavena z důvodu pohybu diváků na trati

     


    I. etapa

    Pátek 5. října

    Průběžné pořadí po I. etapě (SS8):

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    WRC SWRC
    1. LOEB, 1:17:32.6
    2. LATVALA, +13.1
    3. HIRVONEN, +32.6
    4. P. SOLBERG, +33.3
    5. SORDO, +48.8
    6. NEUVILLE, +55.4
    7. ØSTBERG, +1:00.3
    8. TÄNAK, +1:22.4
    9. NOVIKOV, +1:35.9
    10. CHARDONNET, +2:51.0
    …
    12. PROKOP, +3:25.1
    1. PADDON, 1:22:48.9
    2. BREEN, +2.2
    3. ANDERSSON, +1:10.2
    4. AL RAJHI, +1:24.0
    5. AIGNER, +3:26.0
    6. OLEKSOWICZ, +12:33.1

    VIDEO – Day 1

     

    SS 8 MULHOUSE 4,65 km – vítěz: Latvala / vedení: Loeb (+13.1s)

    >>> Thierry Neuville dělá hodiny a ztrácí 10s


    SS 7 SOULTZEREN – PAYS WELCHE 2 19,93 km – vítěz: Loeb / vedení: Loeb (+15.6s)

    >>> Sebastien Loeb zatím s přehledem kontroluje první příčku, přesto přiznává první problémy:

    ⇥

    "Snažil jsem se na této RZ zatáhnout. Objevily se ale nějaké problémy s řízením." Sebastien Loeb

    >>> Dani Sordo hlásí problémy s brzdami
    >>> zadní poloosu zlomil Daniel Oliveira

    SS 6 VALLEE DE MUNSTER 2 22,16 km – vítěz: Latvala / vedení: Loeb (+12.4s)

    SS 5 HOHLANDSBOURG-FIRSTPLAN 2 28,67 km – vítěz: Loeb / vedení: Loeb (+13.8s)

    >>> krizovku zažil J-M Latvala, když se mu auto svezlo do příkopy, obecně jezdci potvrzují hodně vytahaných nečistot jako důsledek katování


    Průběžné pořadí po SS4:

    1. LOEB, 38:30.5
    2. LATVALA, +7.5
    3. HIRVONEN, +19.1
    4. NEUVILLE, +20.6
    5. SORDO, +23.2
    6. P. SOLBERG, +26.1
    7. ØSTBERG, +33.6
    8. TÄNAK, +50.0
    9. NOVIKOV, +54.8
    10. ATKINSON, +1:38.4
    …
    14. PROKOP, +1:54.6

    SS 4 SOULTZEREN – PAYS WELCHE 1 19,93 km – vítěz: Latvala / vedení: Loeb (+7.5s)

    SS 3 VALLEE DE MUNSTER 1 22,16 km – vítěz: Loeb / vedení: Loeb (+7.6s)

    SS 2 HOHLANDSBOURG-FIRSTPLAN 1 28,67 km – vítěz: Loeb / vedení: Loeb (+3.1s)


    Shakedown a prolog

    Čtvrtek 4. října

    SS1 "STRASBOURG" 3,63 km – vítěz: Neuville / vedení: Neuville (+0.8s)


    Shakedown (Strasbourg Hautepierre) 7:30km:

    1. Sordo – Del Barrio, Mini Cooper WRC, 2:34,1
    2. Latvala – Anttila, Ford Fiesta RS WRC, +0,3
    3. Solberg – Patterson, Ford Fiesta RS WRC, +0,9
    4. Loeb – Elena, Citroën DS3 WRC, +1,4
    5. Neuville – Gilsoul, Citroën DS3 WRC, +1,6
    6. Hirvonen – Lehtinen, Citroën DS3 WRC, +3,4
    Al-Attiyah – Bernacchini, Citroën DS3 WRC, +3,4
    8. Ostberg – Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +3,9
    9. Novikov – Minor, Ford Fiesta RS WRC, +5,3
    10. Tänak – Sikk, Ford Fiesta RS WRC, +5,9
    11. Atkinson – Prévot, Mini Cooper WRC, +6,0
    12. Dumas – Baumel, Mini Cooper WRC, +6,7
    13. Ogier – Ingrassia, Škoda Fabia S2000, +7,8
    14. Müller – Leneveu, Mini Cooper WRC, +8,2
    14. Oliveira – Magalhaes, Mini Cooper WRC, +8,2
    16. Prokop – Hrůza, Ford Fiesta RS WRC, +10,5
    17. Aigner – Ruf, Proton Satria Neo S2000, +11,7

    VIDEO ze shakedownu

     


    Info před startem

    Citroën míří za oběma tituly

    Už potřetí přivítá Citroën Total World Rally Team ohromná podpora domácích fanoušků v Alsasku a Vosges při Rally de France. Stejně jako v roce 2010 se Sébastien Loeb a Daniel Elena vracejí do Sébova rodného kraje s šancí na zisk celkového titulu mistra světa.

    Nevyzpytatelné, hlavně za deště

    Skutečnost, že pouze týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen jsou jediní, kdož ještě mohou ohrozit devátý titul v řadě Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, se projevila ve velmi uvolněném rozpoložení celého týmu. A dobrý celkový výkon by Citroënu otevřel cestu k osmému prvenství v Poháru konstruktérů, to vše je v sázce na následujícím domácím podniku!
    Od přesunu Rally Francie do Alsaska v roce 2010 se tak tento podnik může co do úrovně popularity směle rovnat s vyhlášenými fanouškovskými rally v seriálu WRC – v Argentině, Mexiku, Finsku nebo ve Španělsku. Tehdy kolem stovky tisíc fanoušků vidělo, jak Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli jejich v pořadí sedmý světový titul. Po loňském nešťastném vypadnutí se letos posádka vrací s vysoce postaveným cílem – přidat další, v pořadí už 74. vítězství kariéry.
    „Když jsem vypadl, byl jsem zklamaný stejně jako fanoušci, kteří mě podporovali. Ale podobné věci také tvoří velkou část závodění,"
    vysvětluje Sébastien Loeb. „Cítím, jakoby to měl být určitý druh pomsty! Tento rok tu můžeme zajistit zisk obou titulů. V hodnocení pilotů to mohu být už jen já nebo Mikko. Samozřejmě bych dal přednost tomu, kdybych to byl já. Jsem odhodlaný pro to udělat maximum. Počty jsou to jednoduché, titul získám v případě, že o víkendu skončím před mým týmovým kolegou. Podobně jako ostatní rally, má i tato některé zvláštní znaky, které z ní dělají komplexní podnik. Někde narazíte dokonce na šikany v itineráři, rychlostní zkoušky patří mezi vůbec nejrychlejší, jaké jsme kdy jeli. Neustálé změny povrchu dělají z asfaltu obtížně čitelný povrch, z šotoliny zase nevyzpytatelnou pasáž, která může být mezi dvěma průjezdy značně zaprášená. Speciálně když zaprší…"

    Hirvonen: Loeba nejde porazit!

    Déšť a mlha udělají ze závodní tratě klouzavé blátíčko. Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen si tyto podmínky vyzkoušeli při vítězném tažení na Rally Vosgien, kterou vyhráli. „Byla to pro mě ohromná zkušenost. Nevzpomínám si, že bych někdy zažil horší podmínky na asfaltu," vzpomíná Fin. „Zkoušeli jsme různá nastavení vozu tak, abychom našli ideální přizpůsobivost DS3 WRC na mokré a totálně suché silnice."

    Na svém prvním startu na "pořádném" asfaltu v Německu skončil Mikko třetí a v Citroënu věří v jeho další zlepšování. „I když to není můj nejoblíbenější povrch, asfalt mám i tak rád a nemohu se dočkat soubojů na Rally Francie! V Německu jsem postupně poznával, jak měnit styl jízdy tak, abych naplno využil charakteristické rysy DS3 WRC. Od minulého týdne jsem udělal ještě další pokrok, tak uvidíme, jak daleko jsem se dostal. Mám-li být upřímný, o titulu mezi piloty vůbec neuvažuji. Séb je letos tak silný, navíc má tak velký náskok. Nevidím způsob, jak bych ho mohl za normálních závodních podmínek porazit. Mým cílem je neustále se zlepšovat a přidávat body pro Citroën, aby vyhrál mistrovství světa v Poháru konstruktérů."

    K tomu, aby byl korunovaný mistrem světa už po Rally Francie, Sébastien Loeb potřebuje udržet si alespoň 56bodový náskok ze současného 61bodového před Mikko Hirvonenem. V Poháru konstruktérů mistrovství světa potřebuje Citroën Total World Rally Team udržet si vedení alespoň 86 bodů, zatímco nyní disponuje náskokem 111.


    Thierry Neuville a Nasser Al Attiyah cílí na TOP 10

    Také Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) a Nasser Al – Attiyah/Giovanni Bernacchini (Qatar World Rally Team) budou startovat na Rally de France – Alsace na vozech Citroën DS3 WRC a sbírat další zkušenosti.

    Obě posádky budou v náročných podmínkách a silné konkurenci opět bojovat o umístění mezi desítkou nejlepších. Soutěžní číslo 8 DS3 WRC a Thierry Neuville už byli na tomto podniku úspěšní. V roce 2010 byl Belgičan dokonce na pódiu v JWRC na C2 Super 1600. Po skvělém výkonu Rally Wales GB doufá mladý pilot, že se mu podaří zopakovat výsledek i na Rally Francie. „Musíme se na tuto sezonu dívat celkově, z pohledu našeho zlepšování a pokroku, který jsme udělali," vysvětluje Thierry. „Ve Walesu mi tým řekl, abych se netrápil s časy a hlavně abych dojel do cíle a bez chyb. Vím, že jsem nebyl pokaždé mezi nejrychlejšími, ale některé dobré časy jsem zajel na rychlostních zkouškách, na nichž jsem se cítil v pohodě. Můj cíl ve Francii? Pokusit se o totéž… ale ještě o trochu lépe. Byl bych spokojený, kdybych se přiblížil mému výkonu na Rally Německo, ovšem bez překračování limitů."

    Ačkoli také Nasser Al – Attiyah už v Alsasku jednou startoval loni, katarský pilot nemá tak příjemné vzpomínky. „Ztratil jsem hodně času už na první rychlostní zkoušce, když jsem skončil v příkopu. Pak jsme brzy vypadli pro technickou poruchu, proto nemohu říci, že bych na tuto rally rád vzpomínal," vysvětlil Nasser. „Očekávám těžkou rally, podobně jako byla v Německu. Bude pro mě těžké najít optimální rychlost hned od začátku. Podle rad mého týmu bych mohl udělat další pokrok. Ve Francii budu mít stejný cíl: postupně zrychlovat jak jen to bude možné."

    Aktuálně osmý a jedenáctý v pořadí pilotů mistrovství světa WRC, Thierry a Nasser, by si ještě mohli vylepšit svá bodová konta v posledních třech rally sezony. Oba ale se svými týmy bojují o čtvrté místo v Poháru konstruktérů.

    Citroën Racing Technologies poskytuje dodatečně ještě jeden vůz Citroën DS3 WRC pro Sébastiena Chardonneta a Thibauta de la Haye. Po jejich začátcích v DS3 R3, FFSA French míří tato týmová posádka k tomu, aby předvedla svůj talent na nejvyšší úrovni rally.


    Spolujezdecké rošády

    Chris Atkinson a Stéphane Prevot se společně neobjeví na startu dalších dvou světových závodů – Rallye de France a Rally Italia Sardegna. Prévot totiž pro tyto termíny přislíbil navigování na jiných soutěžích. Ve stejném termínu jako je Francouzská rally bude aktivním účastníkem Tour de Corse Historique.

    Za této situace byl Chris nucen hledat náhradníka. Tím se stane 40letý Glenn MacNeall, jenž Australana už v minulosti navigoval. V posledních sezonách startoval společně Toshim Araiem a Gauravem Gillem v APRC.

    Glen MacNeall

    V nesnázích je krátce před startem rovněž Rakušan Andreas Aigner, jenž pojede s vozem Proton Satria Neo S2000. Jeho stabilní rakouská kolegyně Ilka Minorová totiž závěr sezony dokončí společně s jezdcem M-Sportu Jevgenijem Novikovem. Společně absolvovali už Britskou rally…


    Ve Francii čtyři Mini nové specifikace

    Poprvé v letošním šampionátu nastoupí na start více vozů Mini John Cooper Works WRC 01B. Doposud to byl vždy jediný vůz. V Alsasku při Francouzské rally se objeví hned čtyři.

    Hlavní hvězdou bude pro asfaltový závod samozřejmě Dani Sordo a jeho speciál stáje Prodrive. Půjde o identický vůz, se kterým Španěl startoval v Německu. Přestavěný vůz povede i Yvan Müller.

    Další dva vozy Mini nové generace budou pilotovat jezdec stáje Mini Portugal Chris Atkinson a jeden z dvojice jezdců pod hlavičkou francouzské federace FFSA (Dumas nebo Stephane Consani). Jde o původní vozy korsického týmu Padrona, se kterými v minulosti jezdil třeba Campana.

    Paulo Nobre bude pokračovat se starou specifikací 01A.


    74 dvojic figuruje ve zveřejněném seznamu přihlášených posádek Rally France – Alsace, jedenáctého podniku MS 2012.

    FIA schválila 19 účastníků ve speciálech WRC, 11 Super 2000, 9 účastníků FIA WRC Academy a 4 posádky v barvách "Équipe de France FFSA". Ve startovce najdeme 29 národností.

    Kromě Mullera se ve voze specifikace WRC objeví i další okruhový pilot Romain Dumas, Stéphane Consani (oba Mini), Sébastien Chardonnet (Citroën DS3 R3T – oba s podporou FFSA) a Julien Maurin (Ford WRC).

    Zajímavou podívanou slibuje konfrontace jezdců ve vozech S2000. Kromě sestavy VW (Ogier a Mikkelsen) a účastníků SWRC (Paddon, Breen, Andersson, Aigner) se i prvenství ve třídě 2 rovněž poperou Mathieu Arzeno, Michael Burri nebo Hermann Gassner jr.

    Dalšími dvěma jezdci s podporou francouzské federace jsou Quentin Gilbert (Citroën DS3 R3T) a Nicolas Romiguiere (Renault Twingo R2).


    RALLYE DE FRANCE ALSACE
    (4. – 7. října 2012)

    Citroën Total World Rally Team
    1 Sébastien Loeb (F) – Daniel Elena (MC)
    2 Mikko Hirvonen (FIN) – Jarmo Lehtinen (FIN)

    Ford World Rally Team
    3 Jari-Matti Latvala (FIN) – Miikka Anttila (FIN)
    4 Petter Solberg (N) – Chris Patterson (GB)

    M-Sport Ford World Rally Team
    5 Ott Tänak (EST) – Kuldar Sikk (EST)
    6 Evgeny Novikov (RUS) – TBA

    Qatar World Rally Team
    7 Nasser Al Attiyah (QA) – Giovanni Bernacchini (I)

    Citroën Junior World Rally Team
    8 Thierry Neuville (BEL) – Nicolas Gilsoul (BEL)

    Brazil World Rally Team
    9 Daniel Oliveira (BR) – Carlos Magalhaes (P)

    Adapta World Rally Team
    10 Mads Østberg (N) – Jonas Andersson (S)

    WRC Team MINI Portugal *

    12 Christopher Atkinson (AUS) – Stephane Prevot (BEL)
    14 Paulo Nobre (BR) – Edu Paula (BR)


    Yvan Muller ve Francii s Mini WRC

    Yvan Muller bude týmovým kolegou jedničky Prodrivu Daniho Sorda. Oba pojedou s identickými Mini JCW WRC.

    Muller je trojnásobným mistrem světa v okruhovém seriálu WTCC a i letos patří za volantem Chevroletu mezi nejrychlejší. I když jsou okruhy jeho specializací, Muller se už objevil i na startu Dakaru, stejně jako v posledních dvou ročnících Francouzské rally (2010 a 2011).
    Muller vůz Mini už testoval v červenci, dále se bude připravovat na soutěž na tratích kolem dílen Prodrivu těsně před závodem.

    Sordo - Rallye de France 2011

    ⇥

    Yvan Muller: "Hodně se těším na start na domácím závodě, mezi soutěžními hvězdami. Loni jsem startoval s vozem specifikace S2000, nyní budu moci vyzkoušet poslední specifikaci Mini WRC. Okruhový Chevrolet a Mini používají podobný motor 1.6 turbo, takže mohu očekávat podobný průběh a výkon. Sice si opět budu muset chvíli zvykat na rozpis a další specifika, přesto věřím, že se budu pohybovat na bodech."

    "Ve Francii už jel dvakrát, proto věřím, že na některých testech bude atakovat nejrychlejší časy," doplnil šéf týmu Prodrive Dave Wilcock.

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.