Rally Itálie Sardinie, sedmý podnik světového šampionátu WRC, rozpůlila letošní sezonu.
Závod
Celková délka rally: 1102.43 km
z toho 16 rychlostních zkoušek v délce 304.5 km (27,62%)
Konečné TOP 10 pořadí Rally Sardinia 2013:
1. | Ogier / Ingrassia | VW Polo R WRC | 3:22:57.9 | |
---|---|---|---|---|
2. | Neuville / Gilsoul | Ford Fiesta RS WRC | +1:16.8 | |
3. | Latvala / Anttila | VW Polo R WRC | +1:48.0 | |
4. | Sordo / Del Barrio | Citroën DS3 WRC | +3:19.2 | |
5. | Prokop / Ernst | Ford Fiesta RS WRC | +8:34.1 | |
6. | Evans / Bernacchini | Ford Fiesta RS WRC | +11:51.8 | |
7. | Kościuszko / Szczepaniak | Ford Fiesta RS WRC | +11:52.7 | |
8. | Østberg / Andersson | Ford Fiesta RS WRC | +13:21.5 | |
9. | Kubica / Baran | Citroën DS3 S2000 | 1. WRC2 | +16:47.6 |
10. | Al Qassimi / Martin | Citroën DS3 WRC | +17:19.9 |
Martin Prokop senzačně pátý na Rally d´Italia Sardegna
Vynikající páté místo veze ze sedmého podniku MS v rally posádka Jipocar Czech National Týmu Martin Prokop a Michal Ernst. Ta do druhého dne soutěže vstupovala po vydařené první etapě ze sedmého místa celkové klasifikace a již značné rozestupy od šestého i osmého místa dávaly tušit, že pořadím v sobotu budou míchat zejména technické problémy, jezdecké chyby a karamboly. Prokop zajel v dílčích erzetách několikrát šesté místo a stejně jako v pátek předváděl zatím svůj nejlepší letošní výkon na tratích mistrovství světa. Ošidnou hranici dělící úspěch od odstoupení překročili po technických chybách haváriemi Hirvonen a Mikkelsen a tak se Prokop posunul pořadím o dvě místa vzhůru.
„Je to vynikající, jsem nadšený. Výborný výsledek a pro celý náš tým veliká vzpruha, kterou po první polovině sezony potřebujeme. Celou soutěž se mi jelo výborně, byl jsem si jistý s autem i jízdním stylem. Škoda, že je teď před Finskem měsíc pauza, hned bych zase příští týden závodil," zářil v cíli Prokop. „Dnes jsme vyrobili jen jednu chybu, když jsme trefili veliký kámen, který se dostal do jízdní dráhy asi po průjezdu auta před námi. Skoro celou erzetu jsme tak odjeli s poškozeným kolem, které škrtalo o brzdič a tlumič, ale po výměně na přejezdu již bylo vše v pořádku. Nejen auto, ale i já jsme dostali zabrat. Program rally se zkrátil a nahustil do pouhých dvou dní, což třeba včera znamenalo sedmnáct hodin v závodním autě, můj absolutní rekord, dost smutný pro moje bolavá záda. Ale páté místo je pro nás parádní lék," dodává pilot Fordu Fiesta WRC.
Manažer týmu Quirin Müller: „Pokračujeme v trendu nastoleném již při Rally Acropolis a ten trochu rozpačitý začátek sezony je teď definitivně za námi. Auto funguje výborně, Martin se evidentně také dostal do pohody, jede rychle a podává soustředěné a vyrovnané výkony. Po několika letech nyní vynecháme v rámci přípravy Rally Estonia a budeme klasicky testovat ve Finsku, abychom na tamní soutěži co nejlépe navázali na dnešní výsledek."
II. etapa, sobota 22.6.2013
8 RZ v délce 157.38 km (51.68%)
⇥
Důležitá odstoupení
⇥
St. č. 2 Hirvonen / Lehtinen, Citroën DS3 WRC – havárie v RZ 10
St. č. 5 Novikov / Minor, Ford Fiesta RS WRC – šel přes střechu v RZ2 (I. etapa)
St. č. 9 Mikkelsen / Markkula, VW Polo R WRC – havárie v RZ 14
St. č. 32 Wiegand / Christian, Škoda Fabia S2000 – motor v RZ 8
RZ 13 "Monte Olia 2" 19.27 km |
RZ 14 "Terranova 2" 14.82 km |
RZ 15 "Monti di Ala 2" 22.25 km |
RZ 16 "Coiluna – Loelle 2" 22.35 km |
---|---|---|---|
1. LATVALA 13:19.3 2. MIKKELSEN +0.2 3. NEUVILLE +2.1 4. OGIER +2.9 5. OSTBERG +7.2 6. SORDO +8.6 7. PROKOP +20.9 8. ANDERSSON +32.4 9. EVANS +37.2 10. KOSCIUSZKO +46.0 |
1. OGIER 10:18.3 2. NEUVILLE +1.0 3. LATVALA +1.4 4. SORDO +6.0 5. OSTBERG +15.4 6. PROKOP +15.8 7. ANDERSSON +19.7 8. EVANS +23.9 9. KOSCIUSZKO +26.7 10. KUBICA +40.6 |
1. OGIER 13:03.6 2. NEUVILLE +1.0 3. LATVALA +4.5 4. OSTBERG +30.8 5. ANDERSSON +35.6 6. SORDO +36.9 7. PROKOP +39.6 8. KOSCIUSZKO +45.4 9. EVANS +48.5 10. KUBICA +1:08.2 |
1. LATVALA 13:26.1 2. NEUVILLE +6.1 3. OGIER +6.4 4. OSTBERG +20.3 5. SORDO +24.8 6. ANDERSSON +30.3 7. PROKOP +31.1 8. KOSCIUSZKO +39.5 9. EVANS +40.8 10. KUBICA +57.8 |
Průběžné TOP10 pořadí RZ12:
1. Ogier / Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC, 2:32:41.3
2. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +1:15.9
3. Latvala / Anttila, Volkswagen Polo R WRC, +1:51.4
4. Sordo / Del Barrio, Citroën DS3 WRC, +2:12.2
5. Mikkelsen / Markkula, Volkswagen Polo R WRC, +2:32.1
6. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +6:56.0
7. Kościuszko / Szczepaniak, Ford Fiesta RS WRC, +9:24.4
8. Evans / Bernacchini, Ford Fiesta RS WRC, +9:30.7
9. Østberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +12:17.1
10. Al Qassimi / Martin, Citroën DS3 WRC, +13:11.8
>>> RZ 10: Mikko Hirvonen zahazuje do příkopy nejen svůj Citroën DS3 WRC, ale také veškeré naděje na vylepšení letošní žalostné bilance. Situace o to smutnější, když Fin na prvním sobotním testu Monte Olia1 zajel nerychleji. V okamžiku havárie patřila Hirvonenovi druhá příčka průběžné klůasifikace…
RZ 9 "Monte Olia 1" 19.27 km |
RZ 10 "Terranova 1" 14.82 km |
RZ 11 "Monti di Ala 1" 22.25 km |
RZ 12 "Coiluna – Loelle 1" 22.35 km |
---|---|---|---|
1. HIRVONEN 13:43.0 2. NEUVILLE +5.4 3. LATVALA +5.8 4. OGIER +6.1 5. MIKKELSEN +18.3 6. SORDO +19.7 7. OSTBERG +21.9 8. PROKOP +33.1 9. KOSCIUSZKO +53.0 10. ANDERSSON +54.9 |
1. OGIER 10:36.9 2. NEUVILLE +3.1 3. LATVALA +3.3 4. SORDO +6.0 5. MIKKELSEN +7.2 6. PROKOP +20.8 7. OSTBERG +21.2 8. EVANS +27.3 9. KOSCIUSZKO +31.1 10. ANDERSSON +33.7 |
1. OGIER 13:38.9 2. LATVALA +6.5 3. NEUVILLE +1.8 +8.3 4. MIKKELSEN +13.7 5. OSTBERG +21.3 6. SORDO +27.7 7. EVANS +45.6 8. ANDERSSON +47.4 9. PROKOP +50.6 10. KOSCIUSZKO +58.8 |
1. LATVALA 13:47.0 2. OGIER +2.1 3. MIKKELSEN +5.7 4. SORDO +7.6 5. NEUVILLE +17.6 6. PROKOP +29.3 7. OSTBERG +30.3 8. ANDERSSON +40.0 9. KOSCIUSZKO +44.1 10. EVANS +55.6 |
I. etapa, pátek 21.6.2013
8 RZ v délce 147.12 km (48.32%)
Průběžné TOP10 pořadí po I. etapě (RZ 8):
1. Ogier / Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC, 1:40:47.3
2. Hirvonen / Lehtinen, Citroën DS3 WRC, +46.6
3. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +49.7
4. Sordo / Del Barrio, Citroën DS3 WRC, +1:19.4
5. Latvala / Anttila, Volkswagen Polo R WRC, +1:44.0
6. Mikkelsen / Markkula, Volkswagen Polo R WRC, +1:55.4
7. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +4:50.4
8. Kościuszko / Szczepaniak, Ford Fiesta RS WRC, +6:25.6
9. Evans / Bernacchini, Ford Fiesta RS WRC, +6:34.5
10. Kubica / Baran, Citroën DS3 S2000, +8:35.3
⇥
Důležitá odstoupení
⇥
St. č. 4 Ostberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC – šel přes střechu v RZ8
St. č. 5 Novikov / Minor, Ford Fiesta RS WRC – šel přes střechu v RZ2
St. č. 53 Fisher / Noble, Citroën DS3 R3T – odstoupil v RZ 1 (WRC3)
St. č. 59 Bouffier / Panseri, Citroën DS3 R3T – havárie v RZ 2 (WRC3)
St. č. 61 Campedelli / Fappani, Citroën DS3 R3T – odstoupil v RZ 2 (WRC3)
St. č. 89 ŽITO / Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX – odstoupil po RZ 1, brzdy, podle informací z týmu by měl ŽITO nastoupit v sobotní etapě
RZ 7 "Gallura 1" 13.55 km | RZ 8 "Gallura 2" 13.55 km |
---|---|
1. LATVALA 10:45.3 2. OGIER +10.9 3. HIRVONEN +12.6 4. OSTBERG +13.1 5. NEUVILLE +14.1 6. SORDO +16.8 7. MIKKELSEN +18.8 8. PROKOP +36.7 9. KOSCIUSZKO +43.5 10. EVANS +52.2 |
1. LATVALA 10:39.6 2. NEUVILLE +5.3 3. OGIER +5.9 4. HIRVONEN +8.4 5. SORDO +19.0 6. MIKKELSEN +25.6 7. PROKOP +36.4 8. EVANS +44.8 9. KOSCIUSZKO +51.6 10. AL QASSIMI +58.7 |
Průběžné TOP10 pořadí po RZ 6:
1. Ogier / Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC, 1:19:05.6
2. Hirvonen / Lehtinen, Citroën DS3 WRC, +42.4
3. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +47.1
4. Østberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +54.3
5. Sordo / Del Barrio, Citroën DS3 WRC, +1:00.4
6. Mikkelsen / Markkula, Volkswagen Polo R WRC, +1:27.8
7. Latvala / Anttila, Volkswagen Polo R WRC, +2:00.8
8. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +3:54.1
9. Kościuszko / Szczepaniak, Ford Fiesta RS WRC, +5:07.3
10. Evans / Bernacchini, Ford Fiesta RS WRC, +5:14.3
RZ 4 "Castelsardo 2" 14.00 km | RZ 5 "Tergu – Osilo 2" 14.93 km | RZ 6 "Monte Lerno 2" 31.08 km |
---|---|---|
1. NEUVILLE 10:18.5 2. OGIER + 1.4 3. HIRVONEN + 1.5 4. LATVALA + 2.2 5. MIKKELSEN + 4.3 6. OSTBERG + 4.4 7. SORDO + 5.7 8. PROKOP + 18.9 9. ANDERSSON + 23.5 10. KUBICA + 28.9 |
1. NEUVILLE 9:46.9 2. OGIER + 0.2 3. LATVALA + 1.4 4. OSTBERG + 5.7 5. SORDO + 7.4 6. MIKKELSEN + 8.4 7. HIRVONEN + 10.9 8. PROKOP + 17.4 9. EVANS + 23.3 10. KOSCIUSZKO + 26.7 |
1. OGIER 19:00.0 2. LATVALA +4.3 3. NEUVILLE +8.4 4. HIRVONEN +11.1 5. SORDO +16.7 6. OSTBERG +20.9 7. MIKKELSEN +21.0 8. PROKOP +44.3 9. KOSCIUSZKO +1:18.3 10. EVANS +1:19.6 |
Průběžné TOP10 pořadí po RZ 3:
1. Ogier / Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC, 39:58.6
2. Hirvonen / Lehtinen, Citroën DS3 WRC, +20.5
3. Østberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +24.9
4. Sordo / Del Barrio, Citroën DS3 WRC, +32.2
5. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +40.3
6. Mikkelsen / Markkula, Volkswagen Polo R WRC, +55.7
7. Latvala / Anttila, Volkswagen Polo R WRC, +1:54.5
8. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +2:35.1
9. Kościuszko / Szczepaniak, Ford Fiesta RS WRC, +2:53.7
10. Evans / Bernacchini, Ford Fiesta RS WRC, +3:02.8
⇥
Evgeny Novikov o své havárii na RZ 2: "Bylo to krátce po startu RZ 2 v nájezdu do první táhlé pravé. Byli jsme příliš rychlí, dost to tam klouzalo. Zatáčka sice utahovala, my měli v rozpise napsáno "FLAT" (naplno). Zachtili jsme o kamnou zídku a zle poškodili levou stranu. Především to schytala zadní část fiesty."
⇥
"V tuto chvíli nedokážu říci, zda budeme zítra schopni pokračovat. Počkáme na výrok FIA a uvidíme. Mechanici jsou připraveni dát auto do pořádku. Samozřejmě to není nic příjemného, hlavní však je, že Ilka i já jsme v pořádku."
RZ 1 "Monte Lerno 1" 31.08 km | RZ 2 "Castelsardo 1" 14.00 km | RZ 3 "Tergu – Osilo 1" 14.93 km |
---|---|---|
1. OGIER 19:20.2 2. HIRVONEN + 5.3 3. NOVIKOV + 8.5 4. OSTBERG + 12.8 5. SORDO + 17.2 6. NEUVILLE + 20.1 7. MIKKELSEN + 29.5 8. PROKOP + 1:01.7 9. KOSCIUSZKO + 1:32.0 10. EVANS + 1:42.3 |
1. LATVALA 10:32.7 2. OGIER + 2.2 3. SORDO + 8.4 4. OSTBERG + 9.0 5. NEUVILLE + 9.9 6. HIRVONEN + 11.2 7. MIKKELSEN + 14.0 8. KUBICA + 35.9 9. ANDERSSON + 36.7 10. PROTASOV + 42.9 |
1. OGIER 10:03.5 2. LATVALA + 0.3 3. OSTBERG + 5.3 4. HIRVONEN + 6.2 5. SORDO + 8.8 6. NEUVILLE + 12.5 7. MIKKELSEN + 14.4 8. ANDERSSON + 22.2 9. PROKOP + 25.2 10. PROTASOV + 30.6 |
Kvalifikace
Výsledky kvalifikace | Startovní pořadí |
---|---|
1.Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) 3:12.655 2.Jevgenij Novikov (Ford Fiesta WRC) +0.690 3.Sebastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC) +1.571 4.Mikko Hirvonen (Citroen DS3 WRC) +1.742 5.Thierry Neuville (Ford Fiesta WRC) +1.847 6.Mads Østberg (Ford Fiesta WRC) +2.366 7.Dani Sordo (Citroen DS3 WRC) +2.741 8.Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC) +3.779 9.Martin Prokop (Ford Fiesta WRC) +4.997 10.Per-Gunnar Andersson (Ford Fiesta WRC) +6.922 11.Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) +10.689 12.Michal Kosciuszko (Ford Fiesta WRC) +12.380 13.Khalid Al-Qassimi (Citroen DS3 WRC) +14.817 |
1.Khalid Al-Qassimi (Citroen DS3 WRC) 2.Michal Kosciuszko (Ford Fiesta WRC) 3.Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) 4.Per-Gunnar Andersson (Ford Fiesta WRC) 5.Martin Prokop (Ford Fiesta WRC) 6.Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC) 7.Dani Sordo (Citroen DS3 WRC) 8.Mads Østberg (Ford Fiesta WRC) 9.Thierry Neuville (Ford Fiesta WRC) 10.Mikko Hirvonen (Citroen DS3 WRC) 11.Sebastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC) 12.Jevgenij Novikov (Ford Fiesta WRC) 13.Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) |
Info před startem
Elfyn Evans nahrazuje Nassera Al-Attiyaha
Registrovaný pilot Qatar World Rally Teamu Nasser Al-Attiyah se na startu Italské rally 2013 neobjeví. M-Sport požádal FIA o změnu pilota, což nakonec bylo povoleno. Na místě katarského jezdce proto odstartuje talentovaný Velšan Elfyn Evans. Pro pravidelného účastníka WRC2 to bude světová premiéra s vozem WRC.
Evans ale nebude mít možnost bojovat o značkové body, kam byl před uzávěrkou nominován jeho týmový kolega.
Elfyn Evans před startem říká:
"Je to pro mě fantastická příležitost, za což patří velký dík Nasserovi [Al-Attiyah] a Malcolmovi [ Wilson ], kteří mi dali důvěru."
"Na Sardinii pojedu poprvé, poprvé ve voze WRC, poprvé se spolujezdcem Giovannim Bernacchinim. Ale se skvělým týmem v zádech a s Giovanniho léty zkušeností, které se budu snažit zúročit."
"Chci si závod co nejvíce užít, ale také se naučit něco nového. Každým kilometrem získávám nové a nové zkušenosti a pokud se mi podaří absolvovat celý závod, budu určitě šťastný. A to je můj cíl pro nadcházející víkend."
ŠKODA: Wiegand chce na Sardinii útočit na pódium
› Čtvrtý letošní WRC-2 start posádky Sepp Wiegand/Frank Christian s vozem Fabia Super 2000
› V hodnocení WRC-2 jsou všechny šance pro německé duo otevřené
› Rally Itálie na středomořském ostrově od 20. do 22. června
Německá posádka vozu ŠKODA Fabia Super 2000 Sepp Wiegand a Frank Christian se na Sardínii vrací do boje o titul WRC-2. Italská šotolinová soutěž (20. – 22. června) patří k dalším atraktivním kláním v kalendáři mistrovství světa.
Talentovaná dvojice Wiegand/Christian se o rozruch postarala již na úvod sezony. Triumf na zasněžené Rally Monte Carlo následovala dvě třetí místa na ledu ve Švédsku a šotolině v Portugalsku, po nichž byla německá dvojice dokonce ve vedení šampionátu. Pauza dvou soutěží znamená jediné – touhu po dalších úspěších a to jak pro 22letého Seppa, tak i pro o šest let staršího Franka.
„Nemohu se dočkat, až znovu usednu do auta. Na Sardínii bude opět silná konkurence, ale chceme bojovat o pódiové umístění," říká Wiegand. Ačkoli doposud absolvoval pouze tři z celkových šesti soutěží sezony, má současný čtvrtý muž celkového pořadí s 55 body pořád titul nadohled. Na konci sezony rozhodne o šampionovi šest nejlepších výsledků.
„Souboj na čele bude otevřený až do konce. Máme dobré šance zajet dobrý výsledek. Samozřejmě platí, že musíme být rychlí a jet bez chyb", podotýká Wiegand. Speciálně na Sardínii to nebude nic lehkého, tratě jsou plné ulámaného kamení. Pro oba piloty je start na italské soutěži premiérou.
⇥
„Už jsem ale o Sardínii hodně slyšel a na tuto výzvu se těším. Šotolina je můj oblíbený povrch, mám i díky minulým zkušenostem na motocyklu dobrý pocit na tomto povrchu," uzavírá Wiegand.
Posádky Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu jsou odhodlané podat maximální výkony
Nahuštěný program
Loňští vítězové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen se vracejí do dějiště podniku, ve kterém se jim daří. Dani Sordo a Carlos del Barrio chtějí potvrdit dobrou formu, kterou mívají na tvrdším druhu šotolinových povrchů. Tři týdny po Acropolis Rally, WRC světový šampionát pokračuje na tratích s podobnými charakteristickými rysy. Středomořské klima, rychlostní zkoušky na silnicích se šotolinou, které kladou velké nároky na auta i pneumatiky, navíc v kompaktním podání s 300 kilometry rychlostních zkoušek. Ačkoli rally trvá jen dva dny (pátek a sobotu), organizátoři nahustili program tak, že start a cíl dělí 37 hodin, které jsou vyplněné 28 hodinami závodění. Rychlostní zkoušky čítají úseky mezi 15 až 20 kilometry délky, většinou dobře známé většině jezdců ve startovním poli. Největší novinkou v programu je rychlostní stupeň Gallura, který se pojede pod příkrovem tmy v noci na sobotu.
Hirvonen ve svém revíru
Rally Sardinie je vyhlášeným revírem Mikko Hirvonena. Loni tu Fin zaznamenal vůbec první vítězství ve WRC s Citroënem DS3 WRC. Předtím tu byl od roku 2006 vždy pětkrát druhý v řadě.
„Vítězství na Sardinii bylo jedním z hlavních témat mé sezony 2012," uvedl Mikko. „Po téhle řadě na pódiu jsem konečně zabral na maximum v pravém slova smyslu. Můj jediný cíl bylo vítězství. Letos ale začínáme znovu od začátku. Myslím si, že na čele se bude odehrávat skutečně tvrdý boj, důležitá bude kvalifikace, vždyť s vyjetými pozicemi z ní budeme bojovat celou polovinu rally. Po frustrujícím víkendu v Řecku doufám, že se skládačka všech atributů projeví v dobrém výsledku."
Sordo má velkou motivaci
Ačkoli v roce 2012 Dani Sordo chyběl, na Sardinii před tím dojel dvakrát po sobě na druhé pozici. Není divu, že Španěl vstupuje do soutěže silně motivovaný:
„V Portugalsku a potom i v Řecku jsme se na tamějších površích cítili velice dobře. To by měl být i případ Sardinie. Druhé místo na Acropolis Rally mě dodalo sebevědomí. Podobně jako Mikko i já se zaměřím na to, abych dosáhl co nejlepšího výsledku."
Jste tedy nyní připraven vyhrát na Sardinii?
⇥
„Papírově vzato, je to můj oblíbený druh rally. Mám rád, když sedne vše dohromady – auto, pneumatiky a povrch. Myslím, že právě na tom jsme hodně zapracovali v týmu. Po Portugalsku a Řecku je Sardinie místem, které by mělo potvrdit naše zlepšení, které máme za sebou. Ale ještě než začneme myslet na vítězství, musíme podat perfektní výkon a absolvovat několik rychlostních zkoušek. Musíme cítit důvěru v auto, zajet dobrý čas a kvalifikovat se na co nejlepší výchozí pozici, k tomu zkompletovat sérii rychlostních zkoušek atd."
Třetí posádkou na voze Citroën DS3 WRC v barvách Abu Dhabi Citroën Total World Rally Teamu budou Khalid Al – Qassimi a Scott Martin. Pilot ze Spojených arabských emirátů dojel všechny tři rally, do kterých letos nastoupil a nyní je odhodlán získat také první body sezony.
Jasní vítězové ve WRC2 v Acropolis Rally, Robert Kubica a Maciej Baran pokračují na voze Citroën DS3 RRC. Na startu v Itálii bude i deset posádek z Citroën Top Driver série.
Registrace továrních týmů:
Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
2 Mikko Hirvonen (FIN) – Jarmo Lehtinen (FIN)
3 Daniel Sordo (ESP) – Carlos Del Barrio (ESP)
Qatar M-Sport World Rally Team
4 Mads Østberg (NOR) – Jonas Andersson (SWE)
5 Evgeny Novikov (RUS) – Ilka Minor (AUT)
Qatar World Rally Team
6 Nasser Al-Attiyah (QAT) – Giovanni Bernacchini (ITA)
11 Thierry Neuville (BEL) – Nicolas Gilsoul (BEL)
Volkswagen Motorsport
7 Jari-Matti Latvala (FIN) – Miikka Anttila (FIN)
8 Sébastien Ogier (FRA) – Julien Ingrassia (FRA)
Volkswagen Motorsport II
9 Andreas Mikkelsen (NOR) – Mikko Markkula (FIN)
Abu Dhabi Citroën Total World Rally Team
11 Khalid Al Qassimi (ARE) – Scott Martin (GBR)
Lotos Team WRC
12 Michal Kosciuszko (POL) – Maciej Szczepaniak (POL)
Jipocar Czech National Team
21 Martin Prokop (CZE) – Michal Ernst (CZE)