Mikko Hirvonen s Jarmem Lehtinenem získali při Italské rally premiérové vítězství v barvách Citroënu.
Stav WRC 2012:
Jezdci
1. S. Loeb 244 bodů
2. M. Hirvonen 198 bodů
3. M. Østberg 137 bodů
4. J-M. Latvala 133 bodů, 5. P. Solberg 124 bodů, 6. E. Novikov 87 bodů
Týmy
1. Citroen Total WRT 413 bodů
2. Ford WRT 281 bodů
3. M-Sport Ford WRT 170 bodů
4. Citroen Junior WRT 72 bodů, 5. Adapta WRT 71 bodů, 6. Qatar WRT 71 bodů
Rally Italia Sardinia 2012
1. HIRVONEN – LEHTINEN, Citroën DS3 WRC, 3:23:54.9
2. NOVIKOV – MINOROVÁ, Ford Fiesta RS WRC, + 1:20.6
3. TÄNAK – SIKK, Ford Fiesta RS WRC, + 2:21.1
4. ÖSTBERG – ANDERSSON, Ford Fiesta RS WRC, + 3:42.9
5. OGIER – INGRASSIA, Škoda Fabia S2000, + 4:27.5
6. ATKINSON – PREVOT, Mini JCW WRC, + 5:22.2
7. MIKKELSEN – FLOENE, Škoda Fabia S2000, + 6:12.5
8. PROKOP – HRůZA, Ford Fiesta RS WRC, + 9:29.3
9. P. SOLBERG – PATTERSON, Ford Fiesta RS WRC, + 9:52.3
10. PEDERSOLI – ROMANO, Citroën DS3 WRC, + 20:35.6
PCWRC
1. N. FUCHS 3:49:25.7 – 2. M. LIGATO + 30.4 – 3. V. GORBAN + 42.1
⇥
Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen byli v celkovém hodnocení mistrovství světa druzí v letech 2008, 2009 a 2011, nyní dosáhli svého patnáctého vítězství ve WRC v kariéře, když jejich poslední prvenství se datuje do Austrálie 2011.
„Jsem velmi šťastný, že se mi podařilo poprvé v této sezoně vyhrát s Citroënem. Od února jsem stál na pódiu mnohokrát, ale už jsem začínal být roztrpčený z toho, že se nemohu dostat až úplně nejvýš. Po krátkém, velmi krátkém souboji se Sébastienem Loebem, jsem musel být velice trpělivý, abych tuhle rally nakonec vyhrál. Jsem vděčný za to, že jsem vyhrál právě tady a mohu tak poděkovat všem v týmu, kteří zase pro mě odvedli maximum, abych se zlepšoval. S mým inženýrem jsme v posledních týdnech udělali spoustu práce a cítím, že se zlepšuji neustále. Už se nemohu dočkat Rally Španělsko, rád bych sezonu zakončil stylově!"
III. etapa
Neděle 21. října
SS 16 GALLURA – POWER STAGE 8,24 km – vítěz: P. Solberg / vedení: Hirvonen (+ 1:20.6 min)
Power Stage: P. SOLBERG 6:13.4 – J. LATVALA 6:13.6 – T. NEUVILLE 6:18.1
SS 15 GALLURA 8,24 km – vítěz: Östberg / vedení: Hirvonen (+ 1:25.2 min)
>>> Seb Ogier drží Atkinsona za zády, v předposledním testu byl rychlejší o 1,4 vteřiny
>>> do závěrečné etapy nenastoupil Karl Kruuda, do desítky se posunul Luca Pedersoli
"Chtěli jsme se předvést na soutěži, která bude přínosem i pro naše sponzory. Proto jsme se rozhodli pro start na Sardinii. I když jsem věděl, že tady nemohu konkurovat špičce a naše časy to jen potvrzují," říká 41letý Ital, jehož předností je jízda na asfaltu. Na tomto povrchu získal už dva italské národní tituly.
II. etapa
Sobota 20. října
Průb. pořadí po II. etapě (SS14):
1. HIRVONEN, 3:10:51.7
2. NOVIKOV, +1:28.2
3. TÄNAK, +2:20.6
4. ØSTBERG, +3:48.3
5. OGIER, +4:30.5
6. ATKINSON, +4:34.4
7. MIKKELSEN, +6:06.2
8. PROKOP, +9:18.9
9. P. SOLBERG, +10:15.0
10. KRUUDA, +10:56.6
SS 14 MONTE OLIA 14,12 km – vítěz: Östberg / vedení: Hirvonen (+1:28.2 min)
>>> Chris Atkinson nejprve neustál atak Madse Ostberga v RZ12, nyní propadá za výborně jedoucího Ogiera, Australan je rázem šestý
"Ve třetí zatáčce erzety jsem trefil zádí Mini břeh, což nás stálo nějakých patnáct vteřin," objasnil Atkinson, jenž na Ogiera ztrácí 3.9 vteřiny
SS 13 MONTI DI ALA‘ 14,49 km – vítěz: Latvala / vedení: Hirvonen (+1:18.3 min)
>>> Petter Solberg jde na devátou příčku před Karl Kruudu
SS 12 COILUNA – LOELLE 29,35 km – vítěz: Östberg / vedení: Hirvonen (+1:19.7 min)
>>> Sebastien Ogier se propadá na šestou příčku, naopak Ostberg vítězstvím v RZ vyválčil čtvrté místo průběžné klasifikace, Atkinsonovi zbylo místo páté
>>> Paulo Nobre uznal, že tato RZ není pro jezdce starší 40 let:
⇥
"Potřebuji doktora…" pronesl v cíli vložky s nadsázkou jemu vlastní.
Průb. pořadí po SS11:
1. HIRVONEN, 2:34:02.2
2. NOVIKOV, +1:18.7
3. TÄNAK, +2:08.6
4. OGIER, +4:06.5
5. ATKINSON, +4:09.8
6. ØSTBERG, +4:21.0
7. MIKKELSEN, +5:13.5
8. PROKOP, +8:27.6
9. KRUUDA, +9:21.4
10. SOLBERG, +10:41.8
SS 11 MONTE OLIA 14,12 km – vítěz: Östberg / vedení: Hirvonen (+1:18.7 min)
>>> vítězstvím v RZ Östberg umazal další vteřiny na pátého Atkinsona, ten dělá co může:
⇥
"Snažím se, ale dělám chyby." Chris Atkinson
SS 10 MONTI DI ALA‘ 14,49 km – vítěz: Novikov / vedení: Hirvonen (+1:10.6 min)
>>> tvrdý boj svádějí posádky na 4. – 6. místě. Atkinson ztrácí na čtvrtého Ogiera necelých 5 vteřin. Jezdec s MINI bude ale muset zrychlit, aby uhájil pátou příčku před dotírajícím Östbergem.
SS 9 COILUNA – LOELLE 29,35 km – vítěz: Östberg / vedení: Hirvonen (+1:17.2 min)
>>> J-M. Latvala se dnes na rozdíl od Sebastiena Loeba vrací do hry s cílem nasbírat další zkušenosti na této těžké rally:
⇥
"Na Sardinii potřebujete získat hlavně cit pro zdejší tratě. Nikdy jsem se zde necítil uvolněně. Naším cílem je získat jistotu a závod si užít." J-M. Latvala
>>> Sebastien Ogier zvolil pro rychlejší sekci delší převody, v cíli však konstatoval, že to nebyla dobrá volba. Tuto volbu nebylo možné naplno zužitkovat…
>>> do druhé etapy nastoupil v rámci Rally 2 také Thierry Neuville
I. etapa
Pátek 19. října
Průb. pořadí po I. etapě (SS8):
1. HIRVONEN, 1:56:25.5
2. NOVIKOV, +1:09.6
3. TÄNAK, +2:18.3
4. OGIER, +3:35.7
5. ATKINSON, +3:54.9
6. MIKKELSEN, +4:40.3
7. ØSTBERG, +4:46.0
8. PROKOP, +7:13.0
9. KRUUDA, +8:26.2
10. P. SOLBERG, +10:15.7
⇥
INFO: Sebastien Loeb potvrdil odstoupení z Rally Sardinia. Letošní šampion tedy neodstartuje v sobotu v rámci superally (Rally 2).
SS 8 MONTE LERNO 29,68 km – vítěz: Hirvonen / vedení: Hirvonen (+1:09.6min)
>>> fantastické čtvrté místo drží Sebastien Ogier na Škodě Fabia S2000:
⇥
"Dnes nám to dokonale vychází, myslím, že jsme odvedli slušnou práci. Auto funguje skvěle a je radost jej řídit," komentoval šťastný Ogier
SS 7 TERGU – OSILO 14,88 km – vítěz: Novikov / vedení: Hirvonen (+1:00.5min)
>>> Další dílčí prvenství posunuje Jevgenije Novikova už na druhé místo absolutní klasifikace
>>> Petter Solberg vyletěl z trati, poškodil levou přední část fiesty
>>> Mads Ostberg mezitím pokračuje jen s předním náhonem, kvůli poruše zadního diferenciálu. Proto se propadl na čtvrté místo, za Otta Tanaka, jenž ale naříká na špatně fungující motor…
>>> Chris Atkinson dostal hodiny a zhasnul motor jeho Mini John Cooper Works WRC, propadl se za Ogiera
>>> problémy s brzdami řeší Martin Prokop, jenž kvůli zdržení na přejezdu odstartoval později do erzety
SS 6 CASTELSARDO 14,12 km – vítěz: Novikov / vedení: Hirvonen (+ 23,4s)
>>> Jevgenij Novikov pokračuje v rychlých časech, poprvé od Akropolis 2009 se dočkal nejrychlejšího času … v pozoru musí být zatím třetí Mads Ostberg.
Průběžné pořadí po RZ3:
1. HIRVONEN, 1:17:30.9
2. P. SOLBERG, +25.8
3. ØSTBERG, +1:05.6
4. NOVIKOV, +1:12.9
5. TÄNAK, +2:07.9
6. ATKINSON, +2:54.1
7. OGIER, +2:58.4
8. MIKKELSEN, +3:36.3
9. PROKOP, +3:43.9
10. KRUUDA, +5:08.3
SS 5 TERGU – OSILO 14,88 km – vítěz: Novikov / vedení: Hirvonen (+25.8s)
>>> fantasticky zajely dvoutisícovky, nejprve Karl Kruuda s Fabií S2000 šokoval čtvrtým časem v RZ …
>>> … a posléze všem vytřel zrak Sebastien Ogier, který pátou RZ dokonce vyhrál! Jedná se o první vítězství v rychlostní zkoušce pro vůz specifikace S2000 ve WRC
>>> většina jezdců WRC si stěžovala na zásadní opotřebení měkkých pneumatik v teplých a suchých podmínkách
SS 4 CASTELSARDO 14,12 km – vítěz: Hirvonen / vedení: Hirvonen (+15.8s)
>>> v průběhu testu havaroval J-M. Latvala, náraz poškodil chladič. Fin se snažil pokračovat, ale brzy ford opět odstavil
⇥
"Bylo těžké sekundovat mezičasům Pettera, ale vyšlo nám to. Nemáme s autem žádný problém, vše absolutně v pořádku," uvedl Hirvonen
>>> Novikov překvapil třetím nejrychlejším časem, výtečně si vedou i fabie VW Motorsportu
>>> Martin Prokop ztratil čas po hodinách, když fiesta uvízla mezi dvěma velkými kameny, celkem nabrat ztrátu 42,5 vteřiny
SS 3 MONTE LERNO 29,68 km – vítěz: Hirvonen / vedení: Hirvonen (+15.6s)
>>> V samém úvodu dnešního dne havaroval Sebastien Loeb, poškodil řízení a dnes v závodě končí
⇥
Sebastien Loeb "Byl jsem v nájezdu do zatáčky příliš rychlý, v rozpisu jsme ji měli popsanou moc optimisticky. Trefili jsme ve výjezdu kámen a poškodili řízení. Jel jsem ještě několik zatáček, ale pak se kompletně zablokovalo a zastavili jsme."
>>> více než 6 minut ztratil po výletu z trati Thierry Neuville, který však po úniku oleje (vůz byl dlouho na boku) definitivně končí
>>> hodiny dělá také Martin Prokop a ven se podíval Luca Pedersoli
Čtvrtek 18. října
Výsledky po SS2:
1. LOEB, 37:59.1
2. HIRVONEN, +1.1
3. P. SOLBERG, +13.9
4. NEUVILLE, +26.2
5. ØSTBERG, +33.5
6. LATVALA, +42.1
7. NOVIKOV, +51.2
8. ATKINSON, +1:28.9
9. TÄNAK, +1:31.4
10. PROKOP, +1:48.2
SS 2 TERRANOVA 28,14 km – vítěz: Hirvonen / vedení: Loeb (+1,1s)
SS 1 TERRANOVA 28,14 km – vítěz: Loeb / vedení: Loeb (+1,4s)
Kvalifikace
Čtvrtek 18. října
QS QUALIFYING STAGE – TELTI 3,75 km – vítěz: J-M Latvala
1. Jari-Matti Latvala (Ford) – 2:26.457
2. Petter Solberg (Ford) – 2:27.481
3. Sebastien Loeb (Citroen) – 2:27.764
4. Jewgeni Nowikow (Ford) – 2:27.973
5. Mikko Hirvonen (Citroen) – 2:28.063
6. Ott Tänak (Ford) – 2:28.446
7. Mads Östberg (Ford) – 2:28.707
8. Chris Atkinson (MINI) – 2:29.234
9. Martin Prokop (Ford) – 2:32.163
10. Thierry Neuville (Citroen)- 2:33.704
11. Luca Pedersoli (Citroen) – neměřeno
12. Paulo Nobre (MINI) – neměřeno (havárie)
Info před startem
Citroën chce opět vyhrát!
Citroën Total World Rally Team by tak mohl už s jistými tituly mistrů světa mezi piloty i v Poháru konstruktérů startovat bez většího tlaku. Ale chyba lávky, francouzský tým se chystá na další vítězství! Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen už mají pěknou sbírku umístění na stupních vítězů, kterou by rádi ještě rozšířili a zajistili si tak v celkovém pořadí světového šampionátu druhou pozici.
Vzpomínky na vymetání trati
Rally Italie Sardinie je součástí kalendáře WRC od roku 2004 a má pověst velice náročné rally s trasami namixovanými z šotoliny a písku, které jsou situované na sever ostrova. Šest ročníků se na Sardinii jezdilo v jarních termínech, nyní poprvé na podzim, což může výrazně ovlivnit podmínky na cestách. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli čtyři ze sedmi dosavadních ročníků. V loňském roce tady právě Loeb s Elenou zajeli jeden z jejich nejlepších výkonů, navíc ještě v dobách, kdy vedoucí posádka šampionátu musela vymetat trať, a zajistili si tehdy mistrovský titul. V tomto roce už mají titul jistý, mohou odstartovat bez většího tlaku a podat tak dobrý výkon. I když si světovou korunku zajistili už na Rally Francie, hodlají zamířit za svým 76. vítězstvím společné kariéry ve WRC. Navíc na podobné rozpoložení jsou již zvyklí z minulosti: v roce 2010 si zajistili titul po prvním vítězství v Alsasku, aby nakonec vyhráli i oba zbývající podniky sezony, ve Španělsku a Walesu.
Loeb – Pár nevyřízených účtů
„Pokaždé když se řadím na startu, je mým cílem dosáhnout co nejlepšího výsledku a proto chci vyhrát," vysvětluje Sébastien Loeb. „Samozřejmě si chci pilotování užít, zvláště když to bude jeden z mých posledních startů v mistrovství světa v rally. Je mi jasné, že tohle je obtížná rally a pamatuji se, že mám ještě pár nevyřízených účtů se soupeři, kteří tu bývají velice rychlí. Na několika posledních soutěžích jsme viděli, že nad ostatními nevedeme o hlavu a ramena, a proto budeme muset tvrdě bojovat o vítězství!"
Hirvonen – o stříbro stylově
Zatímco Sébastien Loeb si připsal celkem osm vítězství v této sezoně, Mikko Hirvonen dosáhl stejného počtu umístění na stupních vítězů. Fin má na Sardinii obdivuhodnou bilanci, která z něj dělá jednoho z favoritů – v posledních pěti letech tu vždy skončil jako druhý.
„Letos bych už chtěl konečně vyhrát," vysvětluje Mikko. „I když i třetí místo by mi zaručilo stříbrnou pozici v celkovém hodnocení mistrovství světa, raději bych toho dosáhl stylověji. S týmem jsme udělali ohromný kus práce při vylaďování mého stylu jízdy s nastavením vozu DS3 WRC. Poté, co se mi podařil průlom na asfaltu na poslední rally, doufám, že se zlepším i na šotolině."
Matton – Chceme zase double!
„Na Rally Francie jsme zaznamenali jeden z nejvýznamnějších úspěchů našeho profesionálního života," říká Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu. „Ale do konce sezony zbývají ještě dvě rally, které by již mohly proběhnout v klidu. Ale není to náš styl v Citroën Racing, abychom něco vypustili. Náš cíl pro tuto rally je tudíž jasný: chtěli bychom dosáhnout šestého double, umístění na prvních dvou příčkách, v sezoně. Jako pokaždé mají naše posádky volnou ruku v tom, jak budou závodit. Věřím, že Mikko bude schopný bojovat o vítězství. Určitě by si to zasloužil, protože jsme mu hodně zavázáni za jeho podíl na obou titulech, které jsme letos vyhráli."
Thierry Neuville míří ještě výš
Po čtvrtém místu před několika dny na Rally Francie chtějí Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul ještě výš, na jejich první WRC pódium. Podobně jako na Novém Zélandu bude o tento cíl usilovat posádka Qatar Teamu při absenci Nassera Al-Attiyaha. Další Citroën DS3 WRC pak budou mít k dispozici Luca Pedersoli a Matteo Romano.
Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul skončili na Rally Francie na čtvrté pozici a potvrdili svůj pokrok od rally k rally, navíc zajeli celkem šest nejrychlejších časů. Posádka Citroën Junior World Rally Teamu dosáhla výsledek kariéry, nicméně nyní může své ambice vystřelit ještě výš.
„Můj cíl je skončit na pódiu nejméně jednou," vysvětluje pilot z Saint-Vith. „Výsledek z francouzské rally posílil naše sebevědomí. Ujistili jsme se, že můžeme jet velice rychle bez toho, abychom dělali nějaké fatální chyby. Abychom toho dosáhli, museli jsme s týmem tvrdě zapracovat, i když platí, že se pořád ještě učíme. Není dne v rally, abychom se něco nového nepřiučili!"
I když na Rally Itálie jako součásti mistrovství světa Thierry ještě nikdy nestartoval, na Rally Sardinie už byl v roce 2010 v rámci IRC. „Byla to teprve moje třetí rally na Super 2000 a já skončil čtvrtý celkově. Více méně vím, co mohu očekávat. Trať je velice technická a povrch v některých partiích by mohl být dost hrubý. Podobně jako na všech rally WRC programu budeme muset i tady jet hlavně s rozumem."
Rally Sardinie sice nebyla původně součástí Thierryho kalendáře, nicméně nakonec startuje díky Nasser Al-Attiyahovi. „Jsem rád, že Thierry pojede za Qatar World Rally Team na Sardinii. Já jsem uprostřed příprav na Dakar Rally a musím tudíž hodně testovat, což značí, že se nemohu zúčastnit posledních dvou podniků mistrovství světa. Můj program ve WRC proto skončil ve Francii. Rád bych poděkoval Citroënu za to, že mi dal možnost v této sezoně závodit za tuto značku. Rok 2012 byl pro mě prostě neuvěřitelný! Co si budu pamatovat? Víc než nějaký konkrétní výsledek to, jak mě přijali a jakým způsobem mě podporovali a také to, jak mi pomáhali se neustále zlepšovat. Co jsem se u Citroënu naučil, se mi bude hodit v budoucnu, konkrétně už na Dakar Rally."
Citroën DS3 WRC s číslem 7 bude na Rally Španělsko, posledním podniku šampionátu, řídit nizozemský pilot Hans Weijs Jr., který byl druhý v juniorském mistrovství světa 2010 C2 Super 1600.
Druhý Citroën DS3 WRC připravený pod hlavičkou Citroën Racing Technologies je přihlášený na Sardinii. Bude svěřen do rukou italské posádky Luca Pedersoli – Matteo Romano. Druhý pilot evropského šampionátu 2004, rodák z Brescie, si před návratem v roce 2009 udělal delší pauzu. V roce 2011 vyhrál Trofeo Rally Asphalto na C4 WRC, nyní Luca vidí letošní Rally Sardinie jako nejdůležitější v letošní sezoně.
„Jsem velice potěšen a současně je to pro mě veliká čest usednout do aktuálně nejlepšího auta, navíc na mé domácí rally. Nemám s šotolinou moc zkušeností, takže i stanovení přesnějších cílů je obtížné. Poprvé jsem auto řídil během několikadenního testování na jihu Francie a byl jsem hned unešený jeho chováním a vlastnostmi. Znám Sardinii velmi dobře, ale moje vzpomínky na tuto rally jsou hodně letité. Vždyť jsem tam naposledy závodil na Rally Costa Smeralda Terra Sarda počátkem roku 2000. Uvidíme, co rally přinese, ale jsem odhodlaný si hlavně užít pilotování tak báječného auta."
Martin Prokop v barvách DMACKu
Právě před rokem se DMACK poprvé prezentoval se speciálem WRC a Estonec Ott Tänak dojel na Wales Rally GB šestý. Letos nechybí britsko-čínský distributor pneumatik na žádném ze závodů WRC, podruhé v sezoně využije jejich služeb na Sardinii Martin Prokop.
Český reprezentant bude moci navázat na úspěšné vystoupení v Argentině, kde obsadil parádní čtvrtou pozici.
DMACK připravuje na závod pneumatiku s označením DMG+2. Posádky budou moci použít 35 pneumatik, k dispozici budou mít 35 tvrdých a 10 měkkých.
Také dvanáctý podnik WRC – Rally d´Italia Sardegna – se potýká s nezájmem startujících. Konečný seznam přihlášených najdete v příloze článku.
Kromě registrovaných týmů je jediným tahákem pro domácí fanoušky start Luky Pedersoliho s Citroënem DS3 WRC. Sestava Volkswagenu Motorsport pro závod na Sardinii obsahuje jmenovky Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena.
Soutěž je rovněž závodem PCWRC, kde o titul bojují jezdci Ralliartu Italy Michal Kościuszko a Benito Guerra (Mitsubishi Lancer Evo X), konkurenční Subaru budou zastupovat Marcos Ligato a Nicolas Fuchs.
Z výčtu dalších domácích jezdců stojí za zmínku snad jen Giuseppe Dettori se Škodou Fabia Super 2000 a dva Peugeoty S2000 jezdců Giacoma Costenara a Maura Spagolly.
Registrace továrních týmů:
Citroën Total World Rally Team
1 Sébastien Loeb (F) – Daniel Elena (MCO)
2 Mikko Hirvonen (FIN) – Jarmo Lehtinen (FIN)
Ford World Rally Team
3 Jari-Matti Latvala (FIN) – Miikka Anttila (FIN)
4 Petter Solberg (NOR) – Chris Patterson (GB)
M-Sport Ford World Rally Team
5 Ott Tanak (EST) – Kuldar Sikk (EST)
6 Evgeny Novikov (RUS) – Ilka Minor (A)
Qatar World Rally Team
7 Thierry Neuville (BEL) – Nicolas Gilsoul (BEL)
WRC Team MINI Portugal *
12 Christopher Atkinson (AUS) – Stéphane Prevot (BEL)
14 Paulo Nobre (BRA) – Edu Paula (BRA)
Sardinii letos pronásledovala nejistota, nezájem určitě souvisí i se čtyřdenním formátem závodu.
Centrem soutěže bude nově přístavní letovisko Porto Cervo, servis se nachází ve 32 km vzdálené Olbii.
Předposlední závod světového šampionátu se uskuteční ve dnech 18. – 21. října 2011. Celkem bude trvat čtyři dny, namísto dřívejšího třídenního formátu.
Soutěž měla odstartovat už ve čtvrtek jediná maratonská zkouška o délce 48 km (nakonec pořadatelé provedli změnu 2x 28,14 km RZ). V pátek budou na programu testy na severozápadě ostrova kolem Sassari, zbytek závodu bude už dobře známý, stejně jako místa ředitelství, servisu, startu a cíle v Olbii.
Prezident italské federace Angelo Sticchi Damiani rovněž potvrdil, že Sardinie má podporu čelních představitelů FIA, včetně prezidenta komise WRC Jarma Mahonena a Italská rally by neměla ze šampionátu vypadnout ani v sezoně 2013.
FIA a pořadatelé se rovněž zabývají žádostí Volkswagenu, aby mohl v závodě startovat prototyp Polo R WRC. "Hledáme možnosti a řešení, navíc s tím budu muset souhlasit všechny ostatní automobilky," přiznal Mahonen.