Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Nezařazené»Mexická rally – WRC
    Nezařazené

    Mexická rally – WRC

    By Redakce RL.CZ4.3.201118 Mins Read

    Sebastien Loeb se stal vítězem Rally Mexico 2011. Na stupních vítězů jej doplní jezdci Ford AbuDhabi WRT, Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala.

    Rally Mexico – Články k Mexické rally naleznete ZDE


    Rally Mexico skončila, další soutěží je Rally Portugal, 24. – 27. března.

    Konečné pořadí Rally Mexico 2011

    1. Loeb 3:53:17.0
    2. Hirvonen + 1:38.4
    3. Latvala + 2:23.9
    4. P. Solberg + 7:18.4
    5. Östberg + 8:43.5
    6. H. Solberg + 9:50.0
    7. Al-Attiyah + 13:21.5 (SWRC)
    8. Prokop + 13:35.0 (SWRC)
    9. Hänninen + 14:48.7 (SWRC)
    10. Villagra + 48:17.2

    ⇥

    Sebastien Loeb: "Těžký ale úspěšný víkend. Měli jsme několik menších problémů, což ale k novému autu patří. Po Mexiku můžu potvrdit, DS3 je velmi rychlá."

    ⇥

    Nasser Al-Attiyah: "Fantastické! Byl to náročný víkend. Jsme šťastni a doufám, že takto budeme pokračovat dál."

    ⇥

    Martin Prokop: "Jsem maximálně spokojený. Jsem rád, že se nám podařilo udržet škodovku za zády. Dobrý start do sezony."

    Vítězové jednotlivých RZ

    RZ1 – Guanajuato Street Stage: P. SOLBERG / C. PATTERSON, Petter Solberg WRT
    RZ2 – Alfaro 1: S. OGIER / J. INGRASSIA ,Citroën Total WRT
    RZ3 – Ortega 1: S. OGIER / J. INGRASSIA, Citroën Total WRT
    RZ4 – l Cubliete 1: S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ5 – Leon Street Stage 1: S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ6 – Alfaro 2: S. OGIER / J. INGRASSIA, Citroën Total WRT
    RZ7 – Ortega 2: S. OGIER / J. INGRASSIA, Citroën Total WRT
    RZ8 – El Cubliete 2: S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ9 – Super Special 1: S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ10 – Super Special 2: S. OGIER / J. INGRASSIA, Citroën Total WRT
    RZ11 – Ibarrilla 1:
    S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ12 – Duarte 1: P. SOLBERG / C. PATTERSON, Petter Solberg WRT
    RZ13 – Derramadero 1: P. SOLBERG / C. PATTERSON, Petter Solberg WRT
    RZ14 – Leon Street Stage 2: S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ15 – Ibarrilla 2: P. SOLBERG / C. PATTERSON, Petter Solberg WRT
    RZ16 – Duarte 2: P. SOLBERG / C. PATTERSON, Petter Solberg WRT
    RZ17 – Derramadero 2: J. LATVALA / M. ANTTILA, Ford Abu Dhabi World Rally Team
    RZ18 – Super Special 3: S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ19 – Super Special 4: S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ20 – Guanajuatito: S. LOEB / D. ELENA, Citroën Total WRT
    RZ21 – Comanjilla: J. LATVALA / M. ANTTILA, Ford Abu Dhabi World Rally Team
    RZ22 – Guanajuato Power Stage: M. HIRVONEN / J. LEHTINEN, Ford Abu Dhabi World Rally Team


    III. etapa

    Nedělní harmonogram obsahuje poslední tři měřené úseky, včetně závěrečné Guanajuato Power Stage. Posádky čeká 62 ostrých kilometrů. Vítězná posádka se vrátí na cílovou rampu v Leonu ve 20 hodin našeho času.

    RZ22 Guanajuato Power Stage (8,28 km)

    Sebastien Loeb se stal vítězem Rally Mexico 2011. V závěrečné Power Stage zajel shodně se Solbergem druhý čas za vítězem závěrečného testu, Mikko Hirvonenem.
    SWRC – Nasser Al-Attiyah zvítězil na Mexické rally v kategorii SWRC. Nás těší druhá příčka, kterou udržel Martin Prokop v závěrečném souboji s Juho Hänninenem.

    Časy v RZ22 – Power Stage
    1. Hirvonen 4:40.4
    2. P. Solberg + 2.1
    3. Loeb + 2.1
    4. Latvala + 2.5, 5. Östberg + 7.9, 6. H. Solberg + 9.1, 7. Block + 16.0, 8. Hänninen + 19.7, 9. Prokop + 24.5, 10. Al-Attiyah + 27.6

    RZ21 Comanjilla (24,59 km)

    Na čelních příčkách se nic nemění. Vzhůru do bojů o bonusové body …

    Časy v RZ21
    1. Latvala 15:11.3
    2. Loeb + 9.9
    3. Hirvonen + 12.6
    4. Östberg + 19.1, 5. P. Solberg + 23.8, 6. H. Solberg + 28.9, 7. Prokop + 57.9, 8. Al-Attiyah + 1:04.4, 9. Tänak + 1:22.9, 10. Villagra + 1:27.4, 11. Hänninen + 1:54.0

    SWRC – vzájemné odstupy před RZ22 Power Stage:
    Al Attiyah – Prokop + 16.6
    Prokop – Hänninen + 1:18.5

    Ken Block stál na vložce, ale pokračuje … Henning Solberg měnil před vložkou řemen alternátoru, za což obdrží penalizaci.

    RZ20 Guanajuatito (29,13 km)

    Sebastien Ogier havaroval na 14 km úvodní vložky třetí etapy … poškodil závěs levého předního kola.

    ⇥

    "Pohled na Ogierův stojící vůz nebyl příjemný. Navíc nic pozitivního pro tým," řekl v cíli dvacátého testu nový lídr Loeb.

    Situace na čele se zdá být rozhodnutá. Jezdci si jsou vědomi vzájemných odstupů a většina z nich se soustředí na závěrečnou Power Stage … Naopak ještě rušno může být v SWRC. Průběžně druhý Martin Prokop snížil svou ztrátu na Al-Attiyaha na 23.1 s, zezadu se však musí obávat třetího Hänninena (+ 22.4).

    Časy v RZ
    1. Loeb 20:10.2
    2. Latvala + 0.1
    3. Hirvonen + 17.9
    4. P. Solberg + 23.2, 5. Östberg + 29.2, 6. Villagra + 35.4, 7. Block + 39.5, 8. H. Solberg + 52.9, 9. Hänninen + 54.9, 10. Prokop + 1:02.6, 11. Al Attiyah + 1:18.1

    Petter Solberg střádá plány po smolném průběhu úvodního dne na závěrečnou "Power Stage". Jeho cílem bude zisk tří bonusových bodů za vítězství. Do sekce odstartuje pouze s jednou rezervou… "Díky tomu ušetříme nějakou hmotnost, na prvních dvou testech zkusím pošetřit pneumatiky," nastínil svou strategii Nor. Uvidíme, jak se mu ji podaří realizovat.

    Ve startovní listině poslední etapy Mexické rally nechybí Ken Block.

    Rus Jevgenij Novikov, jenž dlouhou dobu držel pátou příčku a před startem RZ13 fiestu odstavil se do závěrečné etapy nevrátí. Technici M-Sportu tak rozhodli na základě inspekce motoru po návratu vozu do servisního areálu.

    V poslední etapě bude po havárii v RZ11 definitivně rovněž chybět Dennis Kuipers. Důvodem je poškozená ochranná konstrukce jeho fiesty. "I když jsem moc zklamán, sedmá příčka po první etapě je povzbuzením pro Portugalsko," řekl Kuipers.


    II. etapa

    Pořadí po II. etapě (19 RZ)

    1. Ogier 3:12:52.6
    2. Loeb + 10.5
    3. Hirvonen + 1:30.4
    4. Latvala + 2:43.8
    5. P. Solberg + 6:51.8
    6. Östberg + 8:09.8
    7. H. Solberg + 8:41.6
    8. Al-Attiyah + 10:53.9 (SWRC)
    9. Prokop + 11:32.5 (SWRC)
    10. Hänninen + 12:02.6 (SWRC)

    RZ19 Super Special 4 (2,21km)

    Časy v RZ19
    1. Loeb 1:37.0
    2. Ogier + 0.5
    3. P. Solberg + 1.0
    4. Hirvonen + 1.8, 5. Latvala + 2.1, 6. H. Solberg + 2.2, 7. Östberg + 2.4, 8. Villagra + 3.8, 9. Al-Attiyah + 5.6, 10. Hänninen + 5.9, 11. Prokop + 7.0

    RZ18 Super Special 3 (2,21km)

    Časy v RZ18
    1. Loeb 1:38.4
    2. Ogier + 0.3
    3. P. Solberg + 0.3
    4. Latvala + 1.1, 5. Hirvonen + 1.3, 6. H. Solberg + 1.6, 7. Östberg + 2.5, 8. Villagra + 3.5, 9. Al-Attiyah + 5.6, 10. Prokop + 6.0, 11. Hänninen + 6.0

    RZ17 Derramadero 2 (23,28km)

    Poslední "plnotučný" test dnešní druhé etapy Mexické rally. J-M Latvalu už nebavil "udržovací" režim a zatáhnul. "Musím říct, že jsem se fakt nadřel. Náročná zkouška s neustále se měnícím rytmem." Komentoval vítězství v RZ Latvala. Druhý Ogier udržel kolegu Loeba za zády a s odstupem 11.3s vede průběžně. Petter Solberg neustál nasazené tempo a v důsledku drobných potíží ztratil 11s. "Zlomil jsem řadící páku a měl krizový moment na jednom ze skoků. Před RZ jsme měli problémy s rozjezdem," upřesil Nor.

    Časy v RZ
    1. Latvala 13:49.7
    2. Ogier + 2.1
    3. Loeb + 3.0
    4. Hirvonen + 5.0, 5. P. Solberg + 11.4, 6. Ostberg + 17.6, 7. Villagra + 33.6, 8. Hänninen + 39.1, 9. H. Solberg + 42.8, 10. Prokop + 47.9, 11. Al-Attiyah + 49.8

    Průběžné pořadí po RZ17
    1. Ogier 3:09:36.4
    2. Loeb + 11.3
    3. Hirvonen + 1:28.1
    4. Latvala + 2:41.4
    5. P. Solberg + 6:51.3
    6. M. Ostberg + 8:05.7
    7. H. Solberg + 8:38.6
    8. Al-Attiyah + 10:43.5
    9. Prokop + 11:20.3
    10. J. Hänninen + 11:51.5

    SWRC
    1. N. Al-Attiyah 3:20:19.9
    2. M. Prokop + 36.8
    3. J. Hänninen +1:08.0
    4. O. Tänak +34:23.2
    5. K. Kruuda + 52:20.5

    RZ16 Duarte 2 (23,27km)

    O pět minut zpožděný start Sebastiena Loeba (problémy s převodovkou) v předchozí RZ nezůstal bez trestu. Výsledek? Penalizace 50s a ztráta první příčky. Ogierův náskok 24s se však záhy otřásl v základech. Loeb v této zkoušce smázl z náskoku svého parťáka téměř 12 vteřin. Zkoušku však třetí muž na Citroënu, Petter Solberg! O 3.9s před úřadujícím šampiónem. Bratr Henning navzdory potížím odstartoval a dorazil do cíle se ztrátou 46s na vítězného Pettera. Zničený přední závěs Blockova Fordu vystavil pro dnešek stopku americkému showmanovi.
    SWRC – Juho Hänninen a Martin Prokop nám dělají radost! Martin stáhl z náskoku vedoucího Al-Attiyaha více než 10s.

    Časy v RZ
    1. P. Solberg 17:34.2
    2. Loeb + 3.9
    3. Latvala + 6.8
    4. Hirvonen + 15.6, 5. Ogier + 17.6, 6. Ostberg + 25.4, 7. Hänninen + 46.2, 8. H. Solberg + 46.6, 9. Prokop +51.9, 10. Al-Attiyah + 1:01.6

    RZ15 Ibarrilla 2 (29,90km)

    Souboj bratrů Solbergových o páté místo rozhodla technická závada na Henningově Fordu. Petter včera při opravě kabeláže zřejmě přišel na skryté rezervy Citroënu a dnes je k neudržení. Henning nabral ztrátu více než dvou minut a zdá se, že nebude pokračovat v důsledku vyčerpání: "Za daných okolností není možné pokračovat. Je to prakticky nemožné. Nejsem slaboch, ale toto je nad moje síly…", rezignovaně komentoval Solberg.
    Zajímavostí této RZ jsou dopravní zácpy na přejezdu. Problémy s příjezdem na start RZ uvedli jako příčinu opožděného startu Block a Villagra.

    Časy v RZ
    1. P. Solberg 18:11.8
    2. Latvala + 1.1
    3. Loeb + 1.3
    4. Ogier + 7.5, 5. Hirvonen + 11.4, 6. Ostberg + 29.4, 7. Block + 45.5, 8. Villagra + 59.20, 9. Hänninen + 1:06.2, 10. Prokop +1:16.1, 11. Al-Attiyah + 1:17.2

    RZ14 León Streeet Stage (1,33km)

    Městská RZ nemohla zásadně promluvit do průběžného pořadí a posádky již směřovaly myšlenky do následujícího servisu. Ohlasy po RZ14:

    ⇥

    Mikko Hirvonen: "Jsem trochu překvapený. Netuším proč nemůžeme jet rychleji. Odstup na Citroëny je už hodně velký. Teď se budeme hlavně snažit vyhnout defektům a dojet do cíle."

    ⇥

    Sebastien Loeb: "Bitva jak řemen! Snažil jsem se vytvořit si náskok, což se taky povedlo. Jsme maximálně spokojeni."

    ⇥

    Petter Solberg: "Ještě to není ideální, ale chceme urvat maximální možný počet bodů. Rally ještě nekončí. Na posledních RZ nám nefungovala ruční brzda, díky tomu jsme ztratili odhadem 10s."

    Časy v RZ
    1. Loeb 1:16.9
    2. Ogier + 0.9
    3. Hirvonen + 1.3
    4. Ostberg + 1.4, 5. Latvala + 1.4, 6. P. Solberg + 1.7, 7. Villagra + 2.8, 8. H. Solberg + 3.0, 9. Block + 3.9, 10. Prokop + 5.3, 11. Hänninen + 5.7

    Průběžné pořadí po RZ14 (servis Leon)
    1. Loeb 2:19:13.8
    2. Ogier + 19.7
    3. Hirvonen + 1:43.1
    4. Latvala + 3:20.4
    5. H. Solberg + 5:47.2
    6. P. Solberg + 7:26.8
    7. M. Ostberg + 7:40.2
    8. Al-Attiyah + 8:21.8
    9. Prokop + 9:11.3
    10. J. Hänninen + 10:16.9

    SWRC
    1. N. Al-Attiyah 2:27:35.6
    2. M. Prokop + 49.5
    3. J. Hänninen +1:45.1
    4. O. Tänak +20:00.3

    RZ13 Derramadero 1 (23,28km)

    Ještě před startem RZ hlásil Novikov problémy s únikem oleje. Nakonec z obav o dalším poškození vozu do vložky nedostartoval. Solberg se pomátl dočista ! Po 13 RZ to vypadá jako soutěž tříd. Za Norem si to rozdali továrny. Citroën a Ford se poskládali od druhého do páteho místa v rozmezí jedné vteřiny! S odstupem téměř půl minuty následuje zbytek pole. SWRC – Martin zajíždí nachlup stejný čas jako Nasser Al-Attiyah.

    Časy v RZ
    1. P. Solberg 13:58.7
    2. Loeb + 5.6
    3. Latvala + 6.2
    4. Ogier + 6.6, 5. Hirvonen + 6.7, 6. Östberg + 27.7, 7. H. Solberg + 36.6, 8. Villagra + 42.1, 9. Hänninen + 49.8, 10. Al-Attiyah + 53.9, 11. Prokop + 53.9

    RZ12 Duarte 1 (23,27km)

    Ford si spravuje chuť. Hirvonen s Latvalou se "vrazili" jako klín mezi dvojici Sebastienů na Citroënech. Páté místo Ogiera potvrzuje těžkou roli první posádky na trati. Kontroverzně vypadá výsledek Pettera Solberga. Včera na konci dne deklaroval zbytek rally jako testovací v důsledku velké ztráty a teď "nakládá" letícímu Loebovi 4s. To bude tím horkem… SWRC – Že by Martin Prokop konečně našel rytmus? Vedoucího Attiyaha nechal za sebou o 2.1s.

    Časy v RZ
    1. P. Solberg 17:57.8
    2. Loeb + 4.4
    3. Latvala + 9.9
    4. Hirvonen + 16.9, 5. Ogier + 19.8, 6. Östberg + 25.6, 7. Block + 35.2, 8. Prokop + 52.6, 9. Villagra + 53.7, 10. Al-Attiyah + 54.7, 11. Hänninen + 55.8

    RZ 11 Ibarrilla 2 (29,90km)

    První RZ druhé etapy a karta se obrací. Úřadující světový šampion Sebastien Loeb se ujímá vedení s náskokem 2,4s před týmovým kolegou Ogierem. Každopádně Citroën je zpátky a vše se zdá být ve starých kolejích. Nakonec, druhý v této RZ, Petter Solberg, tato slova jen potvrzuje. Jezdcům Fordu se zatím lepí smůla na na šotolinové gumy. J-M Latvala po defektu pravého předního kola poškodil příď Fiesty RS WRC a nabral více než dvacetisekundovou ztrátu na Loeba. Kotoul na mexické šotolině předvedl Dennis Kuipers. Martin Prokop se v hodnocení SWRC posunul díky odstoupení Tanaka na třetí místo (havárie).

    Časy v RZ
    1. Loeb 18:25.8
    2. P. Solberg + 1.4
    3. Ogier + 4.7
    4. Hirvonen + 8.2, 5. Latvala + 21.6, 6. Östberg + 35.8, 7. Block + 44.1, 8. Novikov + 57.6, 9. H. Solberg + 59.9, 10. Hänninen + 1:04.5, 11. Al-Attiyah + 1:23.6, 12. Prokop + 1:24.0


    I. etapa

    Průběžné pořadí po I. etapě (RZ10)

    1. Ogier 1:27:22.3
    2. Loeb + 2.3
    3. Hirvonen + 1:22.2
    4. Latvala + 2:53.6
    5. Novikov + 3:04.0
    6. H. Solberg + 3:16.5
    7. D. Kuipers + 5:06.8
    8. Al-Attiyah + 5:15.2
    9. Tänak + 5:42.2
    10. Prokop + 6:07.8
    11. Östberg + 6:22.0
    12. Hänninen + 7:23.4
    13. P. Solberg + 7:36.0

    SWRC:
    1. Al-Attiyah 1:32:37.5
    2. Tänak + 27.0
    3. Prokop + 52.6
    4. Hänninen + 2:08.2
    5. Kruuda + 27:20.1


    Závěr prvníh etapy obstaraly dva průjezdy superspeciálky o délce 2,21 km, které už neměly vliv na startovní pořadí do druhého dne.

    RZ10 Super Special 2 (2,21 km)

    Časy v RZ10
    1. Ogier 1:37.9
    2. Loeb + 1.2
    3. P. Solberg + 1.4
    4. Hirvonen + 2.0, 5. Latvala + 2.0, 6. Östberg + 2.7, 7. H. Solberg + 3.0, 8. Novikov + 5.2, 9. D. Kuipers + 5.5, 10. Al-Attiyah + 7.5, 11. Tänak + 8.3, 12. Prokop + 8.6, 13. Hänninen + 8.7

    RZ9 Super Special 1 (2,21 km)

    Časy v RZ9
    1. Loeb 1:39.7
    2. P. Solberg + 0.2
    3. Ogier + 0.5
    4. Latvala + 0.8, 5. Hirvonen + 1.1, 6. H. Solberg + 2.3, 7. Östberg + 4.0, 8. Novikov + 5.0, 9. D. Kuipers + 5.9, 10. Al-Attiyah + 6.7, 11. Prokop + 7.6, 12. Tänak + 8.7, 13. Hänninen + 9.0

    RZ8 El Cubilete 2 (18,87 km)

    V osmé RZ se na čele udržel Sebastien Ogier, na kterého si však posvítili sportovní komisaři za nedodržení stanovené trasy. Podle zdrojů z centra soutěže došlo ze strany Ogiera ke zkrácení příjezdu do servisu po RZ5 tím, že Francouz nezastavil na předepsaném 20ti minutovém přeskupení a pokračoval přímo do servisní zóny. I když si záhy svou chybu uvědomil a na přeskupení se vrátil, zavdal už tímto práci komisařům. Citroën se k incidentu odmítl vyjádřit. Šéf Fordu Malcolm Wilson byl o něco sdílnější: "Organizátoři rally řeší momentálně tento případ a my počkáme, jak se situace vyvine. Z toho, co jsme slyšeli, to vypadá, že Ogier nezastavil na přeskupení před servisem. Nyní je to na sportovních komisařích. Na konci dne bude znám verdikt."

    Bez ohledu na rozhodnutí kompetentních orgánů, boj na čele je strhující. Oba jezdci Citroënu jedou skutečně palbu a jak oba přiznávají, pohybují se na hranici svých možností. Technické problémy se podepsaly na umístění Pettera Solberga a Kena Blocka, zatímco fiesta amerického jezdce podruhé zastavila krátce po startu RZ8, Solberga katuputovaly vadné kabely mimo první desítku absolutního pořadí (13. místo, + 7:34.9)

    ⇥

    Navrátilec Novikov zatím překvapuje příjemně. Po RZ8 drží 5. příčku. "Jsem nesmírně šťastný, byl to pro nás skvělý den," neskrýval nadšení jezdec Stobartu a týmový kolega Henninga Solberga. "Užili jsme si spoustu legrace. Na začátku jsem jel s rezervou a dával si pozor. Zatáhli jsme až v druhé půli. Uvidíme, co nás čeká zítra."

    V klasifikaci SWRC nabírá Nasser Al-Attiyah komfortní náskok v čele. Druhý Tänak ztrácí více než 20 sekund, narostl i odstup Martina Prokopa.

    Časy v RZ
    1. Loeb 11:33.9
    2. Ogier + 1.0
    3. P. Solberg + 3.6
    4. Latvala + 4.3, 5. Hirvonen + 9.6, 6. Novikov + 11.3, 7. Östberg + 15.5, 8. H. Solberg + 24.5, 9. D. Kuipers + 30.8, 10. Tanak + 31.0

    Průběžné pořadí po RZ8
    1. Ogier 1:24:04.2
    2. Loeb + 1.6
    3. Hirvonen + 1:19.6
    4. Latvala + 2:51.3
    5. Novikov + 2:54.3
    6. H. Solberg + 3:11.7
    7. D. Kuipers + 4:55.9
    8. N. Al Attiyah + 5:01.5
    9. O. Tanak + 5:25.7
    10. M. Prokop + 5:52.1

    SWRC po RZ8
    1. Al-Attiyah 1:29:05.7
    2. Tänak + 24.2
    3. Prokop + 50.6
    4. Hänninen + 2:04.7

    RZ7 Ortega 2 (23,83 km)

    Na čele se nic nemění. Čtvrtým nejrychlejším časem dne si upevnil vedení Ogier, Loeb zůstává na dohled. V následující vložce půjde o startovní pořadí do druhého dne. Uvidíme, jak si jezdci citroënu "povedou"…

    Ze hry o první desítku je Wilson, jenž měl soutěž solidně rozjetou a po problémech P. Solberga mu dokonce patřila čtvrtá příčka v cíli RZ6. Ale problém s elektronikou o zkoušku později katapultoval Brita do superally.

    Časy v RZ
    1. Ogier 13:48.0
    2. P. Solberg + 2.0
    3. Loeb + 2.1
    4. Latvala + 4.1, 5. Hirvonen + 13.6, 6. H. Solberg + 24.7, 7. Novikov + 28.9, 8. Östberg + 36.2, 9. Block + 47.6, 10. D. Kuipers + 59.8

    RZ6 Alfaro 2 (26,01 km)

    Sebastienu Ogierovi nejdelší vložka první etapy sedí a také v druhém průjezdu byl nejrychlejší. Třetím vítězným časem v průběhu Mexické rally se vrátil do čela absolutní klasifikace. Citroën přišel o kompletní stupně vítězů kvůli problémům P. Solberga. Nor ztratil téměř sedm minut kvůli problémům s akcelerátorem.

    Časy v RZ6
    1. Ogier 15:16.6
    2. Loeb + 1.2
    3. Latvala + 4.4
    4. Hirvonen + 17.2, 5. H. Solberg + 27.7, 6. Östberg + 27.9, 7. Wilson + 31.0, 8. Novikov + 32.4, 9. Block + 50.0, 10. Al-Attiyah + 54.2, … 12. Hänninen + 1:00.7, 13. Tänak + 1:09.9, 14. Prokop + 1:10.6

    Martin Prokop v servisu po II. sekci:

    "Snažím se jet rychle, ale nejde jet na 100 procent. Tratě jsou kluzké a velmi zrádné, na řadě míst je množství volných kamenů a hrozí defekty. Navíc si místy připadám, že kvůli výkonu motoru sedím v sériovce…"

    Průběžné pořadí po RZ5 (servis Leon)
    1. Loeb 43:24.0
    2. Ogier + 0.7
    3. P. Solberg + 18.4
    4. Hirvonen + 40.9
    5. Wilson + 1:38.0
    6. Novikov + 1:43.4
    7. H. Solberg + 1:56.5
    8. D. Kuipers + 2:31.7
    9. Latvala + 2:40.2
    10. Al Attiyah + 2:40.9

    SWRC po RZ5
    1. Al-Attiyah 46:04.9
    2. Tänak + 11.5
    3. Prokop + 18.4 … Hänninen + 1:58.9

    RZ5 León Street Stage (1,33 km)

    V posledním krátkém diváckém testu si nejrychlejším časem zajistil průběžné vedení Seb Loeb.

    Časy v RZ5
    1. Loeb 1:17.4
    2. P. Solberg + 1.3
    3. Ogier + 1.9, 4. Latvala + 2.5, 5. Wilson + 2.8, 6. Hirvonen + 2.9, 7. Östberg + 3.2, 8. H. Solberg + 3.5, 9. D. Kuipers + 4.0, 10. Novikov + 4.2 … 12. Hänninen + 5.0, 13. Al-Attiyah + 5.6, 14. Prokop + 6.8, 15. Tänak + 7.3

    RZ4 El Cubilete 1 (18,87 km)

    Prvního nejrychlejšího času v soutěži se dočkal Loeb, v čele zůstává Ogier. Latvala kvůli defektu pomalému levého zadního kola opustil čtvrtou příčku absolutní klasifikace. Více než 3/4 vložky absolvoval po defektu a ztratil téměř 2,5 minuty.

    Časy v RZ4:
    1. Loeb 11:42.1
    2. Ogier + 0.4
    3. P. Solberg + 5.9
    4. Hirvonen + 9.5, 5. Östberg + 15.7, 6. Novikov + 19.3, 7. Wilson + 21.6, 8. H. Solberg + 26.2, 9. D. Kuipers + 31.8, 10. Block + 34.8, 11. Tänak + 36.3, 12. Al-Attiyah + 36.7, 13. Hänninen + 37.4, 14. Prokop + 39.8

    RZ3 Ortega 1 (23,83 km)

    Druhý nejrychlejší čas Ogiera v řadě, defekt poškodil Östberga. Mladý Nor zastavil na 13. kilometru vložky a kolo měnil.

    Časy v RZ3
    1. Ogier 13:58.5
    2. Loeb + 1.4
    3. Latvala + 4.4
    4. P. Solberg + 9.9, 5. Hirvonen + 13.2, 6. H. Solberg + 34.6, 7. Wilson + 37.6, 8. Novikov + 40.5, 9. Block + 41.7, 10. Hänninen + 58.6, … 12. Al Attiyah + 1:00.5, 13. Prokop + 1:04.7, 14. Tänak + 1:05.0

    RZ2 Alfaro (26,01 km)

    Novým lídrem Sebastien Ogier, z registrovaných jezdců cca na 10. km havaroval Federico Villagra a vylomil kolo. V SWRC pokračuje ve vítězném tažení Al Attiyah, naopak po hodinách a problémům se zařazením zpátečky zaostal Hänninen.

    Podle informací z Czech Ford National Teamu je zdravotní stav Jendy Tománka uspokojivý!

    Časy v RZ2:
    1. Ogier 15:30.7
    2. Loeb + 0.5
    3. P. Solberg + 3.4
    4. Latvala + 10.3, 5. Hirvonen + 15.8, 6. Östberg + 31.3, 7. Block + 34.9, 8. Wilson + 35.4, 9. Novikov + 38.8, 10. H. Solberg + 50.6, .. 12. Al Attiyah + 56.7, 13. Tänak + 1:00.4, 14. Prokop + 1:05.4, 19. Hänninen + 2:55.7

    Dobrou zprávou pro jezdce Citroënu je fakt, že na tratě klasických rychlostních zkoušek budou posádky vyrážet v tříminutových intervalech. Snížení viditelnosti vinou prachu tím pádem zásadně nehrozí…

    I. sekce

    RZ1 Guanajuato Street Stage (1,05 km)

    Úvodní divácká speciálka v ulicích Guanajuata se stala kořistí mistra světa 2003 Pettera Solberga. Nor byl s Citroënem DS3 WRC o dvě desetiny rychlejší než Loeb, pět desetin ztratil Ogier. I před nejrychlejší čas ale P. Solberg přiznal menší krizovku v jednom z tunelů.
    Problémy s elektrikou potrápily Blocka.

    Časy v RZ1
    1. P. Solberg 53.2
    2. Loeb 53.4
    3. Ogier 53.7
    4. Latvala 54.4, 5. Hirvonen 54.8, 6. Villagra 55.5, 7. – 8. Wilson a Novikov 55.9, 9. Östberg 56.0, 10. Al-Attiyah 56.7 … 13. Prokop 57.9, 14. Hänninen 58.4, 15. Tänak 58.7

    Shakedown

    Pětikilometrový shakedown opanovaly citroeny, Sebastien Ogier pokořil o dvě desetiny sekundy Pettera Solberga, třetí Loeb byl o další sekundu pomalejší.
    Shakedown provázely problémy s diváky, nakonec byl o hodinu prodloužen.

    Shakedown (kompletní výsledky níže ke stažení)
    1. Ogier 2:51.7
    2. P. Solberg + 0.2
    3. Loeb + 1.2
    4. Latvala + 1.6, 5. Östberg + 3.6, 6. Wilson + 3.8, 7. Hirvonen + 4.2, 8. Villagra + 4.7, 9. Novikov + 4.8, 10. H. Solberg + 6.0, 11. Block + 8.7, 12. Al Attiyah + 13.9, 13. Hänninen + 16.4, 14. Tänak + 19.7, 15. Prokop + 21.7

    Jari-Matti Latvala (FIN) / Miikka Anttila – Ford Fiesta RS WRC. Shakedown, 2011 Rally Mexico
    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ19.5.2015

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Redakce RL.CZ17.3.2015

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Redakce RL.CZ24.11.2014

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.