Britský tým M-SPORT ohlásil, že jeho zbrusu nový speciál kategorie Rally1, určený pro sezónu 2022, má ze sebou prvních čtyřista testovacích kilometrů na lesních šotolinových cestách v okolí Greystroke. 


Malcolm Wilson je po prvních testech spokojen

Zároveň uznal, že je ještě velmi brzy na optimistická hodnocení. Za volantem testovací muly strávil spoustu času jeho syn Matthew. Při jejich prvním společném telefonátu řekl svému otci ohledně nového Fordu dvě slova: “Velmi působivý.”

Technické předpisy pro rok 2022 přinesly mimo povinnosti implementace hybridního pohonu také návrat k pětistupňové převodovce a odstranění aktivního středového diferenciálu. Testovaný vůz již tedy využívá zcela nový systém transmisí.

“Z původní Fiesty jsme použili pouze motor, prvky podvozku a elektronika jsou zcela nové a odlišné. Proto je velmi důležité natestovat co nejvíce kilometrů, abychom si ověřili kvalitu a odolnost našeho nového speciálu. Moc se těším, až poprvé uvidím na vlastní oči testovací vůz v ostré jízdě.” řekl Wilson.

Toyota nepaběrkuje, avšak je mírně pozadu

“Nový vůz s hybridním pohonem pro rok 2022 existuje z větší části pouze na papíru nebo v programech designérů. První díly jsou však postupně testovány na současné verzi Yarisu a poté budou přeneseny do nové karoserie.” řekl hlavní technolog Tom Fowler. “Doufáme, že kompletní speciál bude připraven k ostrým testům na začátku léta” dodal.

Hlavním vývojovým jezdcem bude Juho Hänninen. 

“Nejdříve musíme přivést nový speciál do fáze, kdy budou všechny komponenty plně funkční. Až poté mohou začít testovat “běžní” piloti, kteří si auto nastaví tak, aby co nejvíce vyhovovalo jejich jezdeckému stylu” objasnil Latvala.

Při testech za volantem Ogier i šéf týmu Latvala

Za volant by se měl v roli testmana posadit i Sébastien Ogier. „Hodlá sice pověsit kariéru pilota rally na hřebík, ale bylo by od nás pošetilé vzdát se jeho mnohaletých zkušeností, které můžeme pro doladění vozu skvěle využít. Chceme prostě znát Ogierův názor na nový speciál!” objasnil tento krok Latvala.

Šéf týmu Toyota Gazoo Racing Latvala byl sám ještě nedávno aktivním jezdcem. I on vyslovil přání si nový speciál vyzkoušet.

“Nemám samozřejmě v plánu najezdit spoustu kilometrů. Chci jen na vlastní kůži poznat,  jak moc se vůz s novými technologiemi liší od současné verze.” vyjádřil se.

Share.

Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Leave A Reply