Belgická Rallye de Wallonie s centrem v Namuru se stala místem zahraniční premiéry vozu Škoda Fabia R2. Matthias Boon byl kousek od prestižního vítězství v kategorii R2.
Belgie je zemí zaslíbenou „er dvojek". Dlouhodobě jsou zde populární poháry Fiesta Trophy i Citroën Racing Trophy. V Namuru letos představil Kris Princen speciál Renault Twingo R2. Nyní na toto pole zavítala Škoda Fabia R2, která byla homologována v březnu letošního roku. Cílem dvojice Matthias Boon – Daniel Sonck je zisk mistrovského titulu ve třídě R2.
⇥
„Jednalo se o zcela nový vůz, který zakoupil tým Jos Boon Racing. V kompletním belgickém šampionátu s ním pojede syn Jose Boona (startoval i na barumce – pozn.) Matthias," objasnil šéf Impromatu motorsport Vlastimil Brůzl, který byl společně s mechaniky premiérovému startu v Belgii přítomen.
Matthias Boon se stal v sezoně 2009 vítězem Fiesta Sporting Trophy v Belgii a loni vodil Subaru Impreza z dílen svého otce. Před letošní sezonou se rozhodl vrátit do kategorie R2. "Škoda Fabia R2 je nová výzva. Třída R2 na mezinárodní i národní scéně ukazuje, že je v ní budoucnost rallysportu. Zejména pro mladé jezdce. Proto jsem se rozhodl pro návrat," přiznal Boon.
Belgický tým se na soutěž připravoval ve vlastní režii, Boon při testu na belgických tratích najel cca 120 km. „Volba tratě ale nebyla ideální, a tak při závodě jsme na nastavení neustále pracovali. Přenastavovali jsme tlumiče, až se konečně Matthiasovi zamlouvaly," objasnil Brůzl.
Optimální nebyl ani Boonův vstup do závodu. Na úvodní televizní speciálce dělal hodiny a zajel až 83. čas absolutně. Na špičku třídy R2 ztratil nějakých dvacet vteřin. „I přes tento handicap ztrátu postupně stahovat a po RZ8 se dostal o tři sekundy poprvé do čela. Po první etapě mu patřila osmnáctá příčka absolutně, s náskokem necelých třinácti sekund na Baugneta s citroënem," doplňuje šéf českého týmu.
Také ve druhé etapě mířila Škoda Fabia R2 v rukou Matthiase Boona k vítězství. Dvaadvacetiletý pilot si držel i výtečnou pátou příčku mezi dvoukolkami za čtveřicí kvalitních jezdců s mnohem výkonnějšími vozy (C2 S1600, Mégane N4, Clio R3 a DS3 R3T). Bohužel jen do osudného horizontu v RZ18. V cíli vložky musel fabii odstavit.
⇥
„Po dopadu na přední část došlo k poškození chladiče a úniku kapaliny. Je to obrovská škoda, neboť jinak se start obešel bez technických problémů," uvedl Vlastimil Brůzl. „Osobně jsem byl s jeho vystoupením nadmíru spokojen. Fabia R2 byla v Belgii ostře sledována a průběžné vedení bylo nejlepší reklamou. Matthias se o autě vyjadřoval velmi pozitivně," uzavřel.