RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Vzpomínka na Stanislava Hajduška
    Osobnosti

    Vzpomínka na Stanislava Hajduška

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser24.3.2013Updated:12.2.2020Žádné komentáře3 Mins Read

    Dne 7. března 2013 zemřel ve věku 83 let člen továrního týmu Tatra Stanislav Hajdušek. Kopřivnický rodák fungoval většinou jako spolujezdec legendárního Adolfa Veřmiřovského. Při okruhových závodech dokázal svému kolegovi úspěšně sekundovat i za volantem.


    Skvělý jezdec, spolujezdec i automechanik

    Stanislav Hajdušek patřil k největším osobnostem soutěžního sportu šedesátých let. Celou aktivní kariéru strávil v soutěžní „šestsettrojce“, většinou jako navigátor Adolfa Veřmiřovského. Tým Tatry Kopřivnice se od konce padesátých let pravidelně účastnil domácích i významných zahraničních soutěžích a Hajdušek byl většinou členem jedné z posádek.

    Vrcholem jeho kariéry byla účast na dálkové soutěži Liége-Sofia-Liége, která se v roce 1965 transformovala na vytrvalostní 8 hodinový závod Marathon de La Route na německém okruhu Nürburgring.

    V roce 1965 dojel s odlehčenou Tatrou T2-603 GT třetí (bílý vůz se startovním číslem 22). O rok později potkala posádku Veřmiřovský – Hajdušek smůla v podobě kolize se srnou, ale po stíhací jízdě se „šestsettrojka“ s číslem 42 probojovala na páté místo.

    V roce 1967 obsadil Standa Hajdušek spolu s kolegy Markem a Veřmiřovským se zmodernizovanou „šestsettrojkou“ skupiny B5 skvělou čtvrtou pozici (startovní číslo 5). Labutí písní celého továrního týmu Tatra byl start na šestihodinovce v Brně. Posádka Veřmiřovský – Hajdušek dojela na třetím místě. Definitivně posledním oficiálním startem byla listopadová Rallye Šumava 1967.


    Číslo 5 ještě žije

    Ve stopách Stanislava Hajduška jdou i jeho tři synové. Nejstarší Stanislav byl špičkovým hokejitou, který hrál deset sezon za Spartu Praha a nastřílel 64 ligových branek. Po ukončení hokejové kariéry společně se sourozenci Zdeňkem a Jaromírem zrenovoval oranžovou Tatru T2-603 B5 se startovním číslem 5 z roku 1967, na které jeho otec let jel na Marathon de La Route.

    Od května 1996, kdy renovovaný klenot oficiálně představili, se pravidelně účastnili historických rally, závodů na okruzích a do vrchu. Loni na podzim se závodní tým Tatra 603 bratří Hajduškových znovu objevil na prestižním Goodwood Revivalu 2012.

    John Haugland dojel s přestavěnou šestsettrojkou s mohutnými výfukovými ejektory v sobotním závodě pátý.


    Technické údaje vozu Tatra T2-603 B5

    Osmiválcový vidlicový vzduchem chlazený motor V8 uložený podélně za zadní nápravou DOHC/2, zdvihový objem 2472 cm3, vrtání x zdvih 75 x 70 mm, kompresní poměr 10,5:1.

    Nejvyšší výkon 160 k při 6200 ot/min, maximální krouticí moment 290 Nm při 4000 ot/min.

    Kotoučové brzdy na všech kolech, podtlakový posilovač. Rozměry 4995x1895x1450 mm, rozvor náprav 2750 mm, rozchod kol vpředu/vzadu 1520/1480 mm. Provozní hmotnost 1320 kg. Maximální rychlost podle převodů až 195 km/h.

    jezdci Stanislav Hajdušek Tatra Tatra 603
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.