Poslední rozloučení s olomouckým jezdcem Jiřím Skoupilem proběhlo dne 18. dubna v 10:40 v obřadní síni krematoria v Olomouci.
Jiří Skoupil (5.11.1964 – 8.4.2011)
Jiří byl svou postavou předurčen spíš k zápolení s basketbalovým míčem pod bezednými koši, než k soubojům na rallyových tratích. Otec čtyř dětí se k automobilovým závodům poprvé dostal až v roce 1995, kdy začal jezdit rodeokros. Pro méně znalé jde o oblíbené závody plechových aut, v nichž, ještě v té době, bylo dovoleno navzájem se vytlačovat a narážet do sebe. Rodák z Olomouce přešel v roce 1998 do hobbyrallycrossu.
„Rád si vždy připomenu své začátky v rodeokrosu. Na závody jsem jezdil s celou rodinou, závod byl pomyslnou odměnou za hodiny strávené pod autem. Přechodem do rally se můj pohled na závodění změnil. Šlo mnohem více o výsledek a samozřejmě o peníze. Starty vás stály spoustu peněz a někdy z toho plynula mezi jezdci zbytečná nervozita.“
Spolupráce s Josefem Sedláčkem mu pro sezonu 2000 otevřela cestu k soutěžím. S pronajatým Nissanem Sunny debutoval na sprintu v Pačejově a posléze absolvoval téměř kompletní sezonu. Nejvýše, na čtvrtou příčku třídy, se dostal na Horácké rally a při Rallysprintu Kopná.
Vozům Nissan zůstal olomoucký podnikatel věrný dlouhou dobu, posléze však přesedl do rychlejšího „dvoulitru“ Nissan Almera GTI plzeňského týmu Roto. Do roku 2003 preferoval jednodenní závody, o rok později už absolvoval kompletní seriál Mezinárodního mistrovství republiky i sprintrally. Ve sprintech pravidelně sbíral body a na konci sezony se musel v hodnocení skupiny A sklonit pouze před suverénním Josefem Petákem.
Sezona 2005 byla z pohledu Jiřího Skoupila velmi úspěšná a smolná zároveň. Sestava vozů třídy A7 výrazně prořídla, a tak ani prvenství mu nakonec nestačila na jezdce pravidelně sbírající body. V mistrovství republiky (4 triumfy v sezoně) zvítězil o čtyři body Pospíšil, ve sprintrally (4 prvenství v sezoně) dominoval Šimeček. V roce 2006 vstoupil Jiří Skoupil do sezony vítězstvím na Šumavě. Při Valašské rally přetrhnul dlouhou sérii startů s vozy Nissan. S Mitsubishi Lancer Evo 8 plzeňského Michala Mládka skončil na Valašsku pátý absolutně.
V roce 2005 v rozhovoru pro časopis Rally odhalil Jirka svá skrytá přání: „Chceme vyhrát třídu A7 v MMČR, na některé menší soutěži či na sprintu se opět rád svezu s lancerem. Tajným plánem je start s vozem specifikace S1600. Dlouhodoběji chci být samozřejmě zdravý a pokud to půjde, jezdit s čímkoli co nejdéle…“
Spojení Skoupil – Fiat Punto S1600 – Roto Plzeň naplnilo Jiřího sen a s drobnými změnami fungovalo až do konce loňského roku. Olomoucký jezdec patřil ke stabilním jezdcům domácí špičky dvoukolek. Loni na Šumavě triumfoval v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou.
Před startem letošní sezony se domluvil na spolupráci s týmem Antonína Tlusťáka a usedl za volant Citroënu C2 S1600. Poprvé si vůz vyzkoušel na francouzské Rallye des Routes du Nord, na Valašce obsadil ve dvoukolkách třetí příčku. Cesta za obhajobou šumavského prvenství ale skončila tragickou havárií…
Šumavská rally byla po tragédii zrušena
Na rychlostní zkoušce č. 2 došlo při zachování všech bezpečnostních opatření k havárii posádky č. 22. (Jiří Skoupil – Jirka Volf) a ke zranění jezdce s následky neslučitelnými se životem.
Spolujezdec byl s poraněním hlavy a hrudníku vrtulníkem přepraven do Fakultní nemocnice v Plzni.
K nehodě došlo na konci druhé rychlostní zkoušky.