Nemusíte být krásní, ani úspěšní, aby o vás někdo napsal knihu. Speciál MG Metro 6R4 je toho zářným příkladem. I když u položky vzhled je hodnocení vždy velmi subjektivní, výsledkové listiny hovoří jasnou řečí.
Zlatá éra rallysportu
Snad nejpopulárnější érou rallysportu se stala osmdesátá léta minulého století, přesněji roky přímo spojené s účinkováním speciálů skupiny B na tratích mistrovstí světa. Na počátku roku 1982 zveřejnila FISA předpisy, které vyžadovaly výrobu pouhých dvou set homologačních kusů konkrétního modelu automobilu. Fabriky se chopily příležitosti a sestrojily auta, jejichž hlavní podstatou mělo být závodění. Začala technologická bitva jednotlivých automobilek, které se předháněly v inovativních a kreativních řešení při stavbě monster skupiny B, kdy množství investovaných prostředků nehrálo žádnou roli.
"Ošklivé káčátko" od týmu F1
Už v roce 1981 došlo na první setkávání zástupců automobilky Austin Rover s kompetentními lidmi z Williams Grand Prix Engineering. Jejich výsledkem měl být návrh malého auta skupiny B s odkazem na model Metro. Čtyřkolky s motorem V6 v zadní části.
Už při premiérovém ostrém nasazení v domácí RAC Rally 1985 se malé MG v dnes již legendární livreji “Computervision” stalo oblíbencem mnoha fanoušků. Třetí místo Tonyho Ponda se dalo považovat za obrovský úspěch, už jen proto, že finální verze Metra byla homologována necelý měsíc před tímto startem.
Kniha jako pocta výjimečnému autu
Kniha, která se objeví v prodeji v průběhu července letošního roku, popisuje celý projekt MG Metro 6R4 Gr.B od prvních myšlenek o vzniku až do konce jeho kariéry v roce 1986. Využívá k tomu vzpomínek a poznámek lidí nejpovolanějších – bývalého ředitele Austin Rover Motorsport Johna Davenporta a inženýra Wynne Mitchella. Čtenář se dozví, jaké překážky a složitosti bylo nutné při stavbě a vývoji vozu skupiny B překonávat.
Tři sta osmdesáti čtyř stránková publikace bude kromě mnoha textů obsahovat více než 400 dobových fotografií. Najdeme v ní také příběhy soukromých týmů, které “béčkové” 6R4 provozovaly po jeho konci v mistrovství světa. A v neposlední řadě rozhovory a příspěvky od klíčových osobností, které byly s MG Metro jakkoliv spojeny – inženýrů týmu Williams, Patricka Heada či pilotů Didiera Auriola, Malcolma Wilsona či Jimmyho McRae.
Cena knihy a kde nakoupit?
Cena kniha je stanovena na 235 eur. Koupit jí můžete na e-shopu RALLYANDRACING.COM
Výrobek: | Vázaná kniha |
Autoři: | John Davenport, Reinhard Klein, Wynne Mitchell |
Vydavatel: | Nakladatelství McKlein |
Jazyk: | Angličtina |
Počet stran: | 384 |
Počet fotografií: | 442 |
Rozměry: | 297 x 297 mm |
Cena: | 235 € |
Kde koupit? | rallyandracing.com |









2 komentáře
Bezpochyby hodně zajímavá kniha, ale ta cena mi přijde trochu přemrštěná.
Před 10. lety jsem na legendách v San Marinu kupoval první vydání knihy Lancia Delta S4. Stejný počet stran, i když navýšený i zásluhou italsko-anglického provedení, 500 fotografií apod. Ovšem za pouhých 40e. O dva roky později tamtéž již stála 55e.
Je pravdou, že i mě cena knihy překvapila. Když ji srovnám s jinými tituly od McKleina, je o mnoho řádů vyšší.