RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»VW Race Touareg 3: Favorit vyrukuje se třetí evolucí
    VW Race Touareg 3
    Soutěžáky

    VW Race Touareg 3: Favorit vyrukuje se třetí evolucí

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ26.12.2010Updated:22.1.2020Žádné komentáře2 Mins Read

    Po triumfu při minulém ročníku Dakar rally, kdy tým Volkswagen s jezdci Sainzem, Al-Attiyahem a Millerem obsadil kompletní stupně vítězů, nastupuje německá značka VW opět v roli největšího favorita. Na jihoamerický kontinent však posílá novou zbraň – VW Race Touareg třetí generace.

    Volkswagen Motorsport sledoval při vývoji následovníka Tuarega RT2 tři hlavní cíle. Účinnější chlazení, vyšší výkon přeplňovaného vznětového motoru TDI ve vysokých nadmořských výškách a lepší ovladatelnost. Wolfsburský prototyp speciálu pro soutěže cross-country, který disponuje výkonem 310 koňských sil, se začal vyvíjet v polovině dubna. Už po pouhých 150 dnech v polovině září byl nasazen na Silk Way Rally v Rusku, kde při debutu zvítězil! Úspěch samozřejmě nespadl z nebe. Byl výsledkem bezpočtu zátěžových testů včetně simulovaného testování na trati dlouhé jako dva Dakary za sebou.

    VW Race Touareg 3

    VW Race Touareg 3 těží ze zkušeností s oběma předcházejícími generacemi doplněné o zcela nové prvky. „Neexistuje jiná motoristická disciplina, kde je důležitější odolnost a spolehlivost vozu,“ říká šéf projektu Eduard Weidl.

    VW Race Touareg 3
    VW Race Touareg 3
    VW Race Touareg 3

    „Jsem přesvědčen, že jsme vyvinuli nejvýkonnější a nejspolehlivější speciál současnosti pro cross-country rally.“ Eduard Weidl

    Základní technické parametry – VW Race Touareg 3

    Motor: Pětiválcový řadový vznětový motor TDI o objemu 2,5 litru umístěný podélně za přední nápravou. Přeplňování dvěma dvoustupňovými turbodmychadly s mezichladičem stlačeného vzduchu a restriktorem o průměru 38 mm. Výkon 310 k, maximální krouticí moment přes 600 Nm.

    Převodové ústrojí: Permanentní pohon všech kol se třemi diferenciály s omezenou svorností. Pětistupňová sekvenční převodovka umístěná podélně, tříkotoučová hydraulická spojka ZF-Sachs s keramickým obložením.

    Podvozek: Dvojité závěsy kol včetně pružin a tlumičů pérování na všech kolech, propérování 250 mm. Hřebenové řízení s posilovačem. Ventilované kotoučové brzdy průměru 320 mm, vpředu šestipístkové třmeny, vzadu čtyřpístkové. Šestnáctipalcová kola s pneumatikami BF Goodrich „All Terrain“ 235-85/16.

    Karoserie: Ocelový prostorový rám s dvoudveřovou karoserií z uhlíkových kompozitů. Délka 4171 mm, šířka 1996 mm, výška 1762 m. Rozchod kol 1750 mm, rozvor náprav 2820 mm. Minimální hmotnost 1787,5 kg. Zrychlení z 0 – 100 km/h za 5,9 s, maximální rychlost cca. 190 km/h.

    VW Race Touareg 3

    technika Volkswagen závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.