Po triumfu při minulém ročníku Dakar rally, kdy tým Volkswagen s jezdci Sainzem, Al-Attiyahem a Millerem obsadil kompletní stupně vítězů, nastupuje německá značka VW opět v roli největšího favorita. Na jihoamerický kontinent však posílá novou zbraň – VW Race Touareg třetí generace.

Volkswagen Motorsport sledoval při vývoji následovníka Tuarega RT2 tři hlavní cíle. Účinnější chlazení, vyšší výkon přeplňovaného vznětového motoru TDI ve vysokých nadmořských výškách a lepší ovladatelnost. Wolfsburský prototyp speciálu pro soutěže cross-country, který disponuje výkonem 310 koňských sil, se začal vyvíjet v polovině dubna. Už po pouhých 150 dnech v polovině září byl nasazen na Silk Way Rally v Rusku, kde při debutu zvítězil! Úspěch samozřejmě nespadl z nebe. Byl výsledkem bezpočtu zátěžových testů včetně simulovaného testování na trati dlouhé jako dva Dakary za sebou.

VW Race Touareg 3 těží ze zkušeností s oběma předcházejícími generacemi doplněné o zcela nové prvky. „Neexistuje jiná motoristická disciplina, kde je důležitější odolnost a spolehlivost vozu," říká šéf projektu Eduard Weidl.

„Jsem přesvědčen, že jsme vyvinuli nejvýkonnější a nejspolehlivější speciál současnosti pro cross-country rally." Eduard Weidl

Základní technické parametry – VW Race Touareg 3

Motor: Pětiválcový řadový vznětový motor TDI o objemu 2,5 litru umístěný podélně za přední nápravou. Přeplňování dvěma dvoustupňovými turbodmychadly s mezichladičem stlačeného vzduchu a restriktorem o průměru 38 mm. Výkon 310 k, maximální krouticí moment přes 600 Nm.

Převodové ústrojí: Permanentní pohon všech kol se třemi diferenciály s omezenou svorností. Pětistupňová sekvenční převodovka umístěná podélně, tříkotoučová hydraulická spojka ZF-Sachs s keramickým obložením.

Podvozek: Dvojité závěsy kol včetně pružin a tlumičů pérování na všech kolech, propérování 250 mm. Hřebenové řízení s posilovačem. Ventilované kotoučové brzdy průměru 320 mm, vpředu šestipístkové třmeny, vzadu čtyřpístkové. Šestnáctipalcová kola s pneumatikami BF Goodrich "All Terrain" 235-85/16.

Karoserie: Ocelový prostorový rám s dvoudveřovou karoserií z uhlíkových kompozitů. Délka 4171 mm, šířka 1996 mm, výška 1762 m. Rozchod kol 1750 mm, rozvor náprav 2820 mm. Minimální hmotnost 1787,5 kg. Zrychlení z 0 – 100 km/h za 5,9 s, maximální rychlost cca. 190 km/h.

Sdílet

O autorovi

Komentáře