RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Rally Vrchovina: Pro Firlu plná novinek
    Závody

    Rally Vrchovina: Pro Firlu plná novinek

    Jiří DokulilBy Jiří Dokulil13.4.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    S novým vozem a staronovým „parťákem“ na sedadle spolujezdce vstoupil do nové rallysprintové sezony orlovský jezdec Lumír Firla. Loni čtvrtý pilot hodnocení skupiny N v Mistrovství ČR ve sprintrally tentokrát své starší mitsubishi sedmé evoluce nechal doma a se zapůjčenou „Evo devítkou“ naznačil, že může v šampionátu myslet vysoko.

    První dilema, před kterým Lumír Firla na prahu letošní sezony stál, byla volba nového spolujezdce. Osvědčený „mitfára" Pavel Dresler dostal nabídku, která se neodmítá, a rozšířil řady členů tovární stáje Škoda Motorsport jako spolujezdec Jana Kopeckého. Jeho následný odchod ze severomoravského týmu byl tedy logickým vyústěním situace. „S Pavlem jsem závodil od roku 2008 a dosáhli jsme spolu řady pěkných výsledků. V jeho novém působišti mu celý náš tým přeje hodně úspěchů," říká 35letý pilot. „Loni jsem si kromě Pavla vyzkoušel i spolupráci s dalšími dvěma spolujezdci. Naše volba nakonec padla na Michala Večerku, s nímž jsem jel minulý rok na Vysočině. Spolupráce nám tehdy klapala a já věřím, že na tento úspěšný start letos navážeme," informoval Lumír před startem první soutěže roku.

    Druhým závažným tématem byla volba soutěžní techniky. Lumírův Lancer EVO VII (rok výroby 2002) nikterak nemládne a rok od roku je složitější s ním nabité české špičce stačit. V týmu Firla Autosport proto uzrálo rozhodnutí vydat se cestou pronájmu modernější techniky. Volba padla na Mitsubishi Lancer EVO IX týmu K.I.T. Racing CS, s nímž se moravská posádka o uplynulém víkendu vypravila na první podnik nové sezony – Rally Vrchovina s centrem ve Slavonicích.

    Vysoké startovní číslo 25 postavilo Lumíra s Michalem do pozice, kdy mohli na Vrchovině jedině překvapit. Na trati se potvrdilo, že je pořadatelé při sestavování startovní listiny opravdu výrazně podcenili. Bíločervený lancer se totiž od prvních kilometrů pohyboval na rozhraní první a druhé desítky absolutně. O vyrovnanosti soubojů na špici výmluvně hovoří, že po pěti rychlostních zkouškách měli Lumír s Michalem na desetinu sekundy shodný čas s nejbližšími soupeři – posádkou Jaroslav Pešl, Roman Pešek.

    Rozuzlení mělo přijít na závěrečných dvou rychlostních testech, na které se z oblohy snesl lehký déšť. Opět se potvrdilo, že klouzavé podmínky jsou pro Lumíra jako dělané. Na kratším předposledním testu zajel nečekaný druhý čas absolutně a na dlouhém závěrečném úseku přidal osmé místo. A konečný výsledek? Nově složená posádka se posunula na osmé místo celkově a na čtvrtou pozici v hodnocení skupiny produkčních vozů. Při prvním startu s novým vozem přinejmenším pozitivní výsledek. „Vzhledem k tomu, že to byla první soutěž s jiným autem, než na které jsem zvyklý, a s jiným spolujezdcem, tak jsem maximálně spokojený. Kvůli vysokému startovnímu číslu jsme měli nevýhodu v obrovském množství vytahaných nečistot, kvůli nimž nám v úvodu soupeři trošku odskočili. Ale nechci se na to vymlouvat. My jsme se chtěli hlavně pěkně povozit a umístit se do desátého místa absolutně, což se nám povedlo. Hezkým bonusem je pro nás druhý čas na předposlední „erzetě", který potvrdil naše nasazení v závěru," usmíval se v cíli Lumír.

    A jaký byl přechod ze starší Evo sedmičky do modernější devítky? „Více asi budu schopný povědět po dalších závodech. Devítka je každopádně klidnější jak na brzdy, tak v zatáčkách, a oproti sedmičce určitě trochu líp odletí ze zatáčky. Už teď je vidět, že s Evo devítkou jsou časy konkurenceschopnější. Budeme se snažit si na auto zvyknout, rádi bychom s ním absolvovali pět až šest sprintů. Jako záloha nám zbývá stará Evo sedmička, která pořád stojí v garáži," uzavřel povídání pilot, který nadále úspěšně kombinuje okruhové závodění a rally.

    Druhou soutěží letošního Mistrovství ČR ve sprintrally bude o posledním dubnovém víkendu Thermica rally Lužické hory, která se uskuteční v okolí města Hrádek nad Nisou.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Jiří Dokulil

    Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.