Stále ještě čerstvá tragédie z Rally Bohemia se jako stín vznášela nad servisní zónou Rallye České Budějovice. Soutěž samotná ale již proběhla bez problémů a zádrhelů a se stejným vítězem, jako v minulém roce – Martinem Šiklem.

Po závodu

Povedená soutěž ve smutném období

Rallye s centrem v Sedleci po tragické nehodě na Bohemce vynechali původně ohlášení VIP hosté Martin Bujáček a Pavel Valoušek starší. Ze šestašedesáti přihlášených soutěžících Volného Poháru ale stáli ráno na startu všichni.

To se ale již nedá říci o dojezdu do cíle, kompletní kilometráž čítající na osmi testech lehce nad šedesát měřených kilometrů nepřekonalo devatenáct posádek. Pětice z nich neviděla ani cíl první erzety. Za většinou odstoupení ale stála neposlušná technika.
Průběh soupeření na trati pak byl dost podobný jako na úvodním podniku Volného Poháru v Hořovicích – lídr tabulky a obhájce titulu Martin Šikl ztratil na prvním testu, pak si ale připsal všechny nejlepší časy a přesvědčivě zvítězil.

Příčinou počáteční ztráty byl výlet mimo trať po probrždění v prvním retardéru, zapsat si vyhranou zkoušku do statistik tak mohl jeho týmový kolega Dušan Bánský. Z vedení se ale radoval jen chvíli, protože na RZ 3 praskla jeho Lanceru poloosa. Na druhé místo se pak posunul Štěpán Zabloudil a i přes tlak Filipa Blahouta udržel stříbrný stupínek až do konce.

Ve dvoulitrové třídě A3 se vítězstvím a zároveň šestým místem absolutně blýskl Polák Tomasz Cecot se zadokolkou Fiat 131 Abarth. Jen kvůli penalizaci zůstal v absolutním pořadí o jednu pozici za ním jeho krajan Pawel Bis, který s Citroenem C2 R2 ovládl třídu A2. V nejslabší třídě soudobých automobilů se radoval radouňský Petr Michálek se Suzuki Swift. Historickým vozům vládl nejrychlejší ve třídě H2 Pavel Omelka, jehož Ford Escort Cosworth tentokrát neměl žádného technicky srovnatelného soupeře a tak Omelka asi spíše ocenil pěkné desáté místo absolutně. Ve druhé z historických tříd se z vítězství radoval Martin Král se Škodou 130 RS.

Rallye České Budějovice

1. Šikl – Vilímek (Mitsubishi Lancer Evo IX) 30:55,2
2. Zabloudil – Kalistová (Subaru Impreza STi) +54,1
3. Blahout – Blahout (Mitsubishi Lancer Evo VI) +59,9
4. Dvořák – Černoch (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:07,6
5. Vašenda – Hrabě (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +1:38,9
6. Cecot – Fucik (Fiat 131 Abarth) +2:11,2 – 1. A3
7. Bis – Misiarz (Citroen C2 R2) +2:13,3 – 1. A2
8. Kupec – Pipek (Peugeot 206 RC) +2:36,2
9. Filip – Filipová (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +2:36,3
10. Omelka – Dopita (Ford Escort RS Cosworth) +2:48,6 – 1. H2
13. Michálek – Maryška (Suzuki Swift GTi) +3:18,0 – 1. A1
22. Král – Dušek (Škoda 130 RS) +4:47,9 – 1. H1


Před startem

Rallye České Budějovice – odpočítávání do startu

Tři rozdílné rychlostní zkoušky v poměrně netypickém uspořádání, ale na známých úsecích. To je trať čtvrté soutěže VP.

První rychlostní zkouška je rychlejšího charakteru s techničtějšími prvky a několika retardéry pro snížení rychlosti před nebezpečnými úseky. Ta se pojede čtyřikrát a bude otevírat každou ze sekcí. Jedná se o stejnou trať, jako v minulém roce, jen směr průjezdu je opačný. Jako druhý test v sekci se budou střídat úseky Kratochvíle a Krtely. Jsou to dvě varianty „namotání" náročné technické lesní erzety také známé z minulého ročníku.

A kdo se na tyto erzety vydá? Letošní Volný Pohár si na nezájem posádek stěžovat nemůže, a protože na Rallye České Budějovice pojedou i posádky AUTO Design Cupu, byla o místa na seznamu přihlášených pěkná mela. Původně avizovaná propustnost tratě musela být dokonce navýšena a i tak byla volná místa rozebrána během pár dní.

Do Volného Poháru se přihlásilo 66 dvojic a mezi nimi nechybí obhájce vítězství Šikl ani většina předních posádek s vozy nejsilnější třídy – Zabloudil, Bánský, Filip, Milowský nebo Maňovská. Vynechává pouze Stránský a jeho týmový kolega a lídr hodnocení historiků Koutný. V nižších třídách jsou na startu jak rychlé diesely Musila, Fialy a Šenka, tak dvoulitrové Peugeoty Kupcových, Citroen C2 R2 Bise nebo Škodovka Hary Ředitele. Neodstartuje ale Trojan s vybroušenou Kitovou Felicií.

Nádavkem je ještě 44 přihlášených vozů v rámci AUTO Design Cupu. Neváhejte tedy a vydejte se o víkendu na jih Čech, máte se na co těšit – jak na tratích rychlostních zkoušek, tak v servisní zóně v Sedleci u Českých Budějovic.
Veškeré informacek soutěži, včetně tipů pro diváky, najdete v aktuálním vydání elektronického magazínu Sport Motor News. Mapy a harmonogram jsou umístěny také na stránkách pořadatele www.autodesigncup.cz

Share.
Leave A Reply