V okolí Třebíče se konal další podnik ECOSUN sprintrally MČR, Horácká rally. Dvojice Martin Bujáček a Marek Omelka sedlající Mitsubishi Lancer evo IX zde hodlala potvrdit výborný výkon z Barum rally a porvat se o stupně vítězů.
První rychlostní zkoušku na rychlém úseku Slavice – Výčapy absolvovala posádka v devátém čase absolutně a čtvrtém ve třídě 3. Na stejné pozici se Martin s Markem nacházeli i po polovině soutěže. Jak už je zvykem, úvod jednotlivých závodů Martin projíždí v opatrnějším tempu, což dávalo tušit, že by svým konkurentům v boji o čelo třídy 3 ještě mohl zatopit. „Zdejší tratě jsou hodně o motoru a maximálce, i náš Lancer se několikrát dostal až do maxima otáček. I tak se ale pokusím ve druhé rundě nahnat nějaké sekundy a zabojovat o prvenství," nechal se v servisu po prvním průjezdu trojicí RZ slyšet mladý jezdec.
Ztráta na čelo třídy představované Jelínkem byla jen něco málo přes 8 sekund a na druhého Hudce kolem vteřin pěti, což se určitě dalo považovat za bojový kontakt. Vedoucí Jelínek na téměř dvacetikilometrové RZ Náměšť – Březka nezvládl průjezd retardérem a byl potrestán půlminutovou penalizací a tak se souboj o vítězství smrskl jen mezi dva Martiny, Bujáčka a Hudce. Junior z Uherského Brodu zajel ve čtvrté i páté erzetě shodně pátý čas a domácího pilota stáhl na rozdíl pouhých dvou desetin vteřiny. Martin Bujáček se rozhodl zabojovat o prvenství, ovšem zároveň to nijak nepřehánět, nechtěl riskovat ztrátu velké porce bodů ani případné poškození vozu. Čtvrtý čas absolutně a navíc 2,5 sekundy před Hudcem znamenal letošní premiérové vítězství ve třídě 3, z čehož měl celý tým pochopitelně velikou radost. A jak vydařenou soutěž okomentoval Martin Bujáček? „Úvodní zkouška nám moc nesedla, hlavně její část namotaná ve vesnici, kde jsem byl trochu nepřesný a udělal jsem několik chyb. V ostatních RZ se nám již celkem dařilo držet tempo. Více jsem však zatáhl až na poslední zkoušce, ale bez nějakého rizika poškození vozu. Takže jsem hodně rád, že to stačilo na prvenství."
Toto vítězství znamená upevnění druhé příčky ve třídě 3 v rallysprintech a také vedení v juniorském šampionátu. Díky patří týmu K.I.T. Racing CS za velice dobře připravené auto a také všem sponzorům a partnerům, bez nichž by se start naší posádky nemohl uskutečnit. Další soutěží, které se Martin s Markem zúčastní, bude další díl rallysprintového mistrovství – Rally Jeseníky.