Nejpopulárnější český rallysprint pokračuje v tradici a po loňském návratu se uskuteční i v letošním roce. Pětidilný seriál Rallysprint Série otevře začátkem dubna XXVI. RALLYSPRINT KOPNÁ 2018, který se pojede se v termínu 6. – 7. dubna v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty. Slušovický rallysprint se započítává vedle rallysprintové série do Poháru 2+ a nově do MČR v rally historických automobilů 2018. Posádky budou zápolit i do hodnocení Poháru mládeže a Poháru pořadatele.
- Délka trati – 192,51 km
- Délka RZ – 69,29 km
- Počet RZ – 7
- Shakedown – pátek 06.04.2018 / 17.00-19.00 hodin – Neubuz-Bílá Hlína-Slušovice
- Start/Cíl – sobota 07.04.2018 – 9.00/16.03 hodin – náměstí Svobody, Slušovice
Zázemí soutěže
Ředitelství rallysprintu bude podobně jako v loňském roce umístěno v prostorách nové administrativní budovy Fagus v Nových Dvorech. Zde proběhne i administrativní přejímka.
Tiskové středisko naleznou média premiérově v restauraci Sud u dostihové dráhy.
Technická přejímka soutěžních vozů se uskuteční v prostorách dílny Minařík Racing v Nových Dvorech. Soutěžní týmy naleznou prostory servisního parkoviště na osvědčeném místě kolem areálu dostihové dráhy ve Slušovicích.
Tratě rychlostních zkoušek a harmonogram
„Pojedeme netradičně jen tři úseky rychlostní testů, a to Zádveřice, Kameňák a Kopná. Možnosti nalezení nových úseků prakticky nejsou. V itineráři najdeme třikrát průjezd Zádveřicemi, což je klasický úsek ve stejné podobě jako loni“
V pátek 6. dubna 2018 se od 17.00 do 19.00 uskuteční shakedown. Ten se nám osvědčil i z hlediska toho, že čtrnáct dní před soutěží je v okolí tratě přísný zákaz testování. Pořádáme úvodní rallysprint sezony a posádky mají velký zájem vyzkoušet si soutěžní techniku ještě před startem sezony na uzavřeném úseku,“ upřesnil Minařík
Nový generální partner pro rok 2018
„Jsme rádi, že se nám podařilo po velkém úsilí sehnat generálního partnera. Měli jsme rozjednaných pár firem, ale k dohodě bohužel nedošlo. Nakonec nám pomohla v poslední chvíli náhoda. V servisní zóně při Valašské rally na kopřivnickém polygonu jsme se setkali s Jardou Vančíkem v kamarádské debatě. Najednou říká, že to myslí s podporou naprosto vážně,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná.
Jaroslav Vančík startoval před čtvrtstoletím na úplně prvním ročníku Kopné v roce 1993 se „stotřicítkou“ a v motoristickém světě je váženou personou především v oblasti přípravy motorů soutěžních vozů a majitelem úspěšné firmy.
“Jarda razí filozofii, že peníze, které vydělá v motorsportu, patří zpátky do motorsportu. Věřím, že naše spolupráce může být i na delší období a bude se rozvíjet k oboustranné spokojenosti. V současné době se shání finance velmi obtížně. Letos nám vypadlo pár dlouholetých partnerů a není jednoduché naplnit celkový rozpočet,“ vysvětlil Minařík.
Seznam přihlášených posádek
Velmi příjemným překvapením je seznam posádek, které projevily zájem bojovat na tratích v okolí Slušovic o co nejlepší umístění.
Můžeme se těšit na 15 speciálů R5, jednu S2000 a 2 kusy WRC.
A právě mezi „wéercé“ najdeme asi největší bombu. Antonín Tlusťák neodolal pokušení startovat na domácím sprintu a na Kopnou přiveze v české premiéře Hyundai i20 WRC.
Zpestřením bude jistě účast polských jezdců Grzyba, Habaje, Gabryse a Polonského. Ze Slovenska přijedou bratři Melichárkové a také Martin Koči. Ten je skvěle rozjetý z těžké úvodní soutěže seriálu ME, Azores Airline rallye. Ve velmi silné konkurenci tam dokonce bojoval o stupně vítězů, defekt však jeho snahu těsně před koncem závodu zhatil.
Jak již bylo řečeno, Kopná je letos premiérově součástí kalendáře Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Těch najdeme v seznamu 18.
A pozor – historici pojedou v sobotu před celým startovním polem soudobých automobilů!
Vlastimil Neumann měl původně v plánu startovat s novinkou ve své garáži – Toyotou Celica ST185 skupiny A. Jenže japonský speciál ještě není v té správné kondici a tak budeme muset vzít zavděk „pouze“ Fordem Escort Cosworth. Měli jsme možnost jej ve Slušovicích vidět již při Mikuláš rally 2017. I přes velmi těžké podmínky na trati s ním Neumann rozhodně nejel jako pro rohlíky.
Jindřich Štolfa se vrací do Roveru Metro 114 GTI, „dakarista“ Josef Kakrda přiveze pěkný Opel Ascona A.
Nemůžu zapomenout zmínit Petra Šimurdu se Škodou 130 LR. Jeho atraktivní styl jízdy zadokolce sluší a přivádí diváky do varu. S „eLeRem“ je přihlášen i další střelec – kroměřížský Josef Urban. Ani jeho rozevlátý jezdecký projev, často na hranici fyzikálních zákonů, nenechává přihlížející chladnými.
Počasí se zatím konečně jeví jako velmi jarní. Takže – nezbývá než se sbalit a přijet všechna popsaná lákadla do „Slušek“ omrknout naživo!