RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Triumph TR7 V8: Britský anti-stratos
    Soutěžáky

    Triumph TR7 V8: Britský anti-stratos

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý21.3.2011Updated:5.4.2018Žádné komentáře3 Mins Read

    Z obsahu časopisu RALLY 2/11 – Dnes už téměř zapomenutá britská značka Triumph se na sklonku osmdesátých let zapsala do historie automobilových soutěží sportovním kupé TR7 s nízkou klínovitou karoserií.

    Díky silnému motoru a umění Tonyho Ponda získal atraktivní vůz několik vítězství na asfaltových soutěžích. Ačkoliv byl v mnoha ohledech podobný Lancii Stratos HF, jejího věhlasu zdaleka nedosáhl.

    Triumph v rally

    Historie automobilky Triumph Motor Company spadá až do devatenáctého století. Tradiční britská značka začala vyrábět auta po první světové válce. Proslavila se zejména sportovními modely Triumph TR2, 3 a Spitfire. V rally se firma začala angažovat až na počátku sedmdesátých letech. Pokrokový sedan Dolomite Sprint s dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem byl odpovědí koncernu British Leyland na silné vozy BMW 2002 Tii a Alfa Romeo GTV. Na rozdíl od konkurence však měl těžkou karoserii a nespolehlivý motor.

    Během první soutěžní sezony 1974 nezaznamenal vinou série technických problémů ani jediný výsledek. Situace se zlepšila o rok později, kdy Brian Culcheth vyhrál na RAC Rally sériovou skupinu 1. V roce 1976 tým posílil Tony Pond a triumfy sbíraly na britských ostrovech další úspěchy ve své kategorii. Ve druhé polovině roku už startovaly modely Dolomite Sprint po boku nové týmové zbraně TR7 a jejich dny byly pomalu sečteny.

    Na Skotské rally vyhrál Triumph týmovou klasifikaci, když dvě „sedmičky“ doplnil na 12. příčce Ryanův Dolomite Sprint. Poslední tovární nasazení se odehrálo na Manx Rally 1977, kde Pat Ryan vyhrál skupinu 1 a celkově obsadil sedmou příčku.

    Kompletní text najdete v novém čísle časopisu Rally (2/11), který v tomto týdnu vychází.

    Největší úspěchy
    1977 Boucles de Spa 1. místo (Tony Pond)
    1978 24 Hours of Ypres 1. místo (Tony Pond)
    1978 Manx Rally 1. místo (Tony Pond)
    1980 24 Hours of Ypres 1. místo (Tony Pond)
    1980 Rally 1000 jezer 3. místo (Per Eklund)
    1980 Manx Rally 1. místo (Tony Pond)

    Triumph TR7 V8 (1980) – technické parametry

    Motor: Vidlicový osmiválec Rover P-5B/ SD1 o objemu 3492 ccm (vrtání 88,2 x zdvih 71,1 mm) uložený vpředu podélně. Ventilový rozvod OHV s dvojitým řetězem. Kompresní poměr 10,7 : 1, nejvyšší výkon 295 k při 7500 ot/min. Největší krouticí moment 340 Nm při 5500 ot/min. Čtyři dvojité karburátory Weber DCOE 45 mm. Mazání suchou olejovou skříní, olejový chladič.

    Převodovka: Pohon zadních kol. Modifikovaná pětistupňová převodovka Rover SD1, diferenciál s omezenou svorností Quaiffe, jednokotoučová spojka AP. Hřebenové řízení s posilovačem.

    Podvozek: Vpředu zavěšení kol typu McPherson, zadní tuhá náprava s oblými rameny a Panhardskou tyčí, plynokapalinové tlumiče pérování Bilstein, na obou nápravách stabilizátory a vinuté pružiny. Vpředu ventilované kotoučové brzdy průměru 266 mm, vzadu plné kotouče pr. 266 mm. Hydraulická ruční brzda. Třináctipalcová kola 7 x 13″, pneumatiky Dunlop 205/60 – 13.

    Rozměry a hmotnost: Dvoudveřová samonosná ocelová karoserie. Délka 4060 mm, šířka 1680 mm, výška 1270 mm, rozvor 2159 mm, rozchod kol 1409/ 1404 mm. Homologační hmotnost 1070 kg.

    Datum homologace 1. 4. 1978

    cestovní automobily historické automobily technika Tony Pond Triumph Velká Británie závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.