Společnost Toyota Motorsport GmbH (TMG) se netají ani dalšími aktivitami s modelem Yaris. Nejen ve specifikaci R1A, ale nově i ve více uvolněné verze R1B. A nakonec i na speciálu S2000.
Toyota pracuje na S2000
TMG oficiálně odstartovalo práci na projektu speciálu Super 2000. Tým nyní pracuje na karosérii.
TMG plánuje nasazení nového vozu s globálním motorem 1,6 l turbo s přímým vstřikováním, který je už v dílnách TMG vyvíjen. Bohužel tento motor zatím neodpovídá doporučení pro alternativní skupinu R5.
Toyota plánuje první testování prototypu na začátek roku 2013, s možností startů v roce 2014. Japonská značka se chce prozatím zviditelnit v národních a regionálních šampionátech.
Od této fáze pak zbývá jen krůček k vozu specifikace WRC, což však souvisí s registrací továrního týmu u FIA.
Toyota se vrací do světa rally
Společnost Toyota Motorsport GmbH (TMG) se vrací do světa automobilových soutěží s modelem Yaris ve verzi R1A, jenž se veřejnosti poprvé představí v rámci automobilové soutěže ADAC Rallye Deutschland (24. až 26. srpna). TMG vyvinula model TMG Yaris R1A s cílem nabídnout cenově dostupný a zároveň atraktivní základní model pro automobilové soutěže, ať již pro mladé začínající či zkušené závodníky.
TMG přijímá objednávky s okamžitou platností, přičemž vůz určený k zástavbě se závodním kitem stojí přibližně 22 500 eur (bez DPH a montáže).
Předpisy R1A asociace FIA povolují u standardního třídveřového modelu Yaris se zážehovým motorem 1,33 l pouze omezené výkonové úpravy. Závodní kit od TMG zahrnuje závodní výfukové svody a katalyzátor, kratší převodový poměr rozvodovky, specifické zavěšení pro motorsport s upravenými pružinami a nastavitelnou světlou výškou. Mezi komplexní úpravy patří vestavěná bezpečnostní klec, ochranné zakrytování olejové vany, palivové nádrže a palivového potrubí, hasicí přístroje, soutěžní sedačky s vícebodovými bezpečnostní pásy a centrální vypínání elektroinstalace.
⇥
Očekává se, že TMG Yaris R1A ještě před koncem tohoto roku jako první na světě získá homologaci FIA R1A (kategorie do 1400 cm3). Vůz se tímto kvalifikuje pro soutěže na regionální, národní i mezinárodní úrovni, a to až po akce světového šampionátu v automobilových soutěžích.
TMG Yaris R1A se po příznivých výsledcích testování v červenci letošního roku v Sársku poprvé představí veřejnosti v soutěži ADAC Rallye Deutschland, která je devátým kolem šampionátu WRC. Na trať v tomto případě vyjede v roli předjezdce a pojede prakticky v polozávodním režimu, kdy bude ověřovat bezpečnostní podmínky na trati a oznamovat zahájení jednotlivých etap.
Za volant usedne Isolde Holderiedová, někdejší tovární jezdkyně německého šampionátu v době vítězného tažení Toyoty v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Spolujezdcem bude další člen týmu TMG Herbie Hossbach. TMG Yaris R1A představuje první etapu komplexnějšího plánu TMG dodávat cenově dostupné a atraktivní soutěžní vozy soukromým zájemcům.
Yoshiaki Kinoshita, prezident, prezident TMG: „Jsme nadšeni, že se TMG vrací do světa rally, tedy disciplíny, ve které jsme v minulosti dosáhli tolika úspěchů. V porovnání s naší někdejší účastí ve WRC je projekt TMG Yaris R1A zcela jinou kapitolou; jde o cenově dostupný, ale současně atraktivní vůz, díky kterému se významných soutěží v rallye může zúčastnit daleko širší spektrum zájemců. K tomuto vozu jsme obdrželi již bezpočet dotazů, a tak víme, že nadšenci v rally mají o tento nový vůz ohromný zájem. Věřím, že tímto v TMG začíná nová dynastie soutěžních vozů pro rallye.“
Isolde Holderiedová: „Jsem opravdu nadšená z toho, že budu opět za volantem nového soutěžního vozu Toyota; bude to po velmi dlouhé době! Koncepce TMG zhmotněná v TMG Yaris R1A je vynikajícím počinem, protože automobilové soutěže se tím zpřístupňují většímu počtu potenciálních jezdců, zejména těm mladým. Je skvělé, že TMG se vrací do světa rally a já doufám, že prezentace na Rallye Deutschland zahájí světlou budoucnost tohoto vozu. Očekávám, že si to patřičně užiji.“
TMG Yaris R1A – technická specifikace
Cena (auto + kit) cca €22,500 (bez DPH a instalace)
Rozměry
3,885 mm x 1,695 mm x 1,510 mm (délka x šířka x výška)
Rozvor 2,510 mm, hmotnost cca 1,000 kg
Motor
1.33l / 4 válce / 16 ventilů, max. rychlost 175 km/h, max. točivý moment 120 Nm, zrychlení z 0-100km/h 11.7 sekund, výkon 99 koní
Pohon předních kol, převodovka 6ti stupňová, upravený stálý převod, standardní diferenciál
Zavěšení
sportovní tlumiče s nastavením tuhosti pružin, nastavitelná světlost vozu
Bezpečnost
OMP Fe45 ochranná klec, OMP sportovní sedačky, OMP 6ti bodové bezpečnostní pásy, OMP hasicí přístroje, bezpečnostní odpojení el. proudu
Ochranné zakrytování olejové vany, palivové nádrže a palivového potrubí