RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Toyota připravuje více projektů
    Soutěžáky

    Toyota připravuje více projektů

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý13.8.2012Updated:15.8.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Společnost Toyota Motorsport GmbH (TMG) se netají ani dalšími aktivitami s modelem Yaris. Nejen ve specifikaci R1A, ale nově i ve více uvolněné verze R1B. A nakonec i na speciálu S2000.

    Toyota pracuje na S2000

    TMG oficiálně odstartovalo práci na projektu speciálu Super 2000. Tým nyní pracuje na karosérii.

    TMG plánuje nasazení nového vozu s globálním motorem 1,6 l turbo s přímým vstřikováním, který je už v dílnách TMG vyvíjen. Bohužel tento motor zatím neodpovídá doporučení pro alternativní skupinu R5.

    Toyota plánuje první testování prototypu na začátek roku 2013, s možností startů v roce 2014. Japonská značka se chce prozatím zviditelnit v národních a regionálních šampionátech.

    Od této fáze pak zbývá jen krůček k vozu specifikace WRC, což však souvisí s registrací továrního týmu u FIA.


    Toyota se vrací do světa rally

    Společnost Toyota Motorsport GmbH (TMG) se vrací do světa automobilových soutěží s modelem Yaris ve verzi R1A, jenž se veřejnosti poprvé představí v rámci automobilové soutěže ADAC Rallye Deutschland (24. až 26. srpna). TMG vyvinula model TMG Yaris R1A s cílem nabídnout cenově dostupný a zároveň atraktivní základní model pro automobilové soutěže, ať již pro mladé začínající či zkušené závodníky.

    TMG přijímá objednávky s okamžitou platností, přičemž vůz určený k zástavbě se závodním kitem stojí přibližně 22 500 eur (bez DPH a montáže).

    Předpisy R1A asociace FIA povolují u standardního třídveřového modelu Yaris se zážehovým motorem 1,33 l pouze omezené výkonové úpravy. Závodní kit od TMG zahrnuje závodní výfukové svody a katalyzátor, kratší převodový poměr rozvodovky, specifické zavěšení pro motorsport s upravenými pružinami a nastavitelnou světlou výškou. Mezi komplexní úpravy patří vestavěná bezpečnostní klec, ochranné zakrytování olejové vany, palivové nádrže a palivového potrubí, hasicí přístroje, soutěžní sedačky s vícebodovými bezpečnostní pásy a centrální vypínání elektroinstalace.

    ⇥

    Očekává se, že TMG Yaris R1A ještě před koncem tohoto roku jako první na světě získá homologaci FIA R1A (kategorie do 1400 cm3). Vůz se tímto kvalifikuje pro soutěže na regionální, národní i mezinárodní úrovni, a to až po akce světového šampionátu v automobilových soutěžích.

    TMG Yaris R1A se po příznivých výsledcích testování v červenci letošního roku v Sársku poprvé představí veřejnosti v soutěži ADAC Rallye Deutschland, která je devátým kolem šampionátu WRC. Na trať v tomto případě vyjede v roli předjezdce a pojede prakticky v polozávodním režimu, kdy bude ověřovat bezpečnostní podmínky na trati a oznamovat zahájení jednotlivých etap.

    Za volant usedne Isolde Holderiedová, někdejší tovární jezdkyně německého šampionátu v době vítězného tažení Toyoty v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Spolujezdcem bude další člen týmu TMG Herbie Hossbach. TMG Yaris R1A představuje první etapu komplexnějšího plánu TMG dodávat cenově dostupné a atraktivní soutěžní vozy soukromým zájemcům.

    Toyota Yaris R1  Deutschland 2012

    Yoshiaki Kinoshita, prezident, prezident TMG: „Jsme nadšeni, že se TMG vrací do světa rally, tedy disciplíny, ve které jsme v minulosti dosáhli tolika úspěchů. V porovnání s naší někdejší účastí ve WRC je projekt TMG Yaris R1A zcela jinou kapitolou; jde o cenově dostupný, ale současně atraktivní vůz, díky kterému se významných soutěží v rallye může zúčastnit daleko širší spektrum zájemců. K tomuto vozu jsme obdrželi již bezpočet dotazů, a tak víme, že nadšenci v rally mají o tento nový vůz ohromný zájem. Věřím, že tímto v TMG začíná nová dynastie soutěžních vozů pro rallye.“

    Isolde Holderiedová: „Jsem opravdu nadšená z toho, že budu opět za volantem nového soutěžního vozu Toyota; bude to po velmi dlouhé době! Koncepce TMG zhmotněná v TMG Yaris R1A je vynikajícím počinem, protože automobilové soutěže se tím zpřístupňují většímu počtu potenciálních jezdců, zejména těm mladým. Je skvělé, že TMG se vrací do světa rally a já doufám, že prezentace na Rallye Deutschland zahájí světlou budoucnost tohoto vozu. Očekávám, že si to patřičně užiji.“

    TMG Yaris R1A – technická specifikace

    Cena (auto + kit) cca €22,500 (bez DPH a instalace)

    Rozměry
    3,885 mm x 1,695 mm x 1,510 mm (délka x šířka x výška)
    Rozvor 2,510 mm, hmotnost cca 1,000 kg

    Motor
    1.33l / 4 válce / 16 ventilů, max. rychlost 175 km/h, max. točivý moment 120 Nm, zrychlení z 0-100km/h 11.7 sekund, výkon 99 koní

    Pohon předních kol, převodovka 6ti stupňová, upravený stálý převod, standardní diferenciál

    Zavěšení
    sportovní tlumiče s nastavením tuhosti pružin, nastavitelná světlost vozu

    Bezpečnost
    OMP Fe45 ochranná klec, OMP sportovní sedačky, OMP 6ti bodové bezpečnostní pásy, OMP hasicí přístroje, bezpečnostní odpojení el. proudu

    Ochranné zakrytování olejové vany, palivové nádrže a palivového potrubí

    TMG_Toyota_Motorsport_GMBH
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.