Úspěšný start dvojice Tomáš Kurka – Jindřich Müller na světové Rallye Deutschland byl překvapivě jejich posledním vystoupením s Mitsubishi Lancer Evo X ve třídě 3. Tomáš Kurka se rozhodl transformovat desítku do specifikace R4.
Severomoravská posádka plánuje, pokud vše půjde hladce, debut s Mitsubishi Lancer Evo X R4 na domácím sprintu v Jeseníkách.
„Do letošní sezony jsme vstupovali s plánem startů ve velkém mistráku. Ale na Valašce jsme se svezli jen tři kilometry. Proto jsme přestali vůz bezhlavě nasazovat. Jeli jsme nějaký sprint, dvakrát jsme se objevili v Německu. Ale práce na zlepšení spolehlivosti produkčního vozu nebyly zcela naplněny, a tak jsme se rozhodli k radikální změně," přiznává Tomáš Kurka. Touto změnou je přestavba desítky do specifikace R4.
„V desítce jsme neustále bojovali s hmotností vozu. Je o nějakých 80 kg těžší než devítka. To je při stejném výkonu velký handicap, který nešlo smazat. Pokud se použitím kitu dostaneme o nějakých 80 – 100 kg dolů, bude to citelné a tím pádem budeme moci upravit výkon do standardních mezí. Neboť právě od motoru pocházelo nejvíce technických komplikací, které nás u desítky pronásledovaly.
I když po problémech, které měl na barumce Vašek Pech, je těžké něco předpovídat. Po Jeseníkách, kde odstartujeme i s novým motorem, budeme vědět víc. Poslední závody (v úvahu přichází i Vsetín) rovněž naznačí, jakým směrem se bude odvíjet příští sezona," doplnil Kurka.