RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Tomáš Kostka: Chci zpět do DTM nebo do MMČR
    Osobnosti

    Tomáš Kostka: Chci zpět do DTM nebo do MMČR

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý23.10.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Osmadvacetiletý Tomáš Kostka letos naskočil do seriálu sprintrally za volantem speciálu Citroën C4 WRC a společně se zkušeným spolujezdcem Miroslavem Houštěm si už po předposledním závodě zajistili mistrovský titul. Zlínská dvojice korunovala podařenou sezonu i třetím místem na prestižní Barum Czech rally Zlín se Škodou Fabia Super 2000 v barvách stáje Rufa Sport.

    Rozhovor s Tomášem Kostkou o sezoně, haváriích na Kopné a v Krkonoších a o plánech do budoucna. Část exkluzivně pro čtenáře RALLYLFE.cz nyní, kompletní článek najdete v novém čísle Rally 9 / 2012, které vychází v tomto týdnu.

    Jak těžké bylo přemluvit Miroslava Houště k návratu na post navigátora po tolika letech (naposledy 1997 – pozn. red.)?
    „Vzniklo to úplně náhodou, když jeho syn Vít, se kterým jsem dříve jezdíval, nemohl Mikuláš absolvovat. Tak jsem se domluvil s jeho tátou, jenž na tento typ závodu souhlasil. Už při tréninku se do toho dostal, byl na něm vidět zápal a nadšení. Nikdy předtím jsme spolu nejeli, nestartoval v minulosti ani s vozem Super 2000, ale soutěž zvládl po takové době bravurně. Po Mikuláši jsem ho zkusil zlákat na sprinty a klaplo to. Hodně ho to baví."

    Miroslav Houšť

    Letos jste seriál rallysprintů poznával. Jak se Vám zamlouvaly tratě?
    „Principiálně není v Česku pomalá soutěž. Teď odjeté Jeseníky byly jedny z nejtechničtějších závodů v sezoně, ale rychlostní průměry tam byly přesto hodně vysoké. Rychlých míst je na domácích tratích opravdu hodně.
    Letos s námi jezdil inženýr se zkušenostmi s Citroënu Racing. Vždy si projel všechny erzety a přiznal, že takové tratě nikde neviděl. Překvapila ho nejen kvalita povrchu, ale také množství úseků na šestku. Tratě často označil vyloženě za nebezpečné…

    Ale osobně mi rychlost nevadí. Mám rád rychlá místa a dle mého tam získávám hodně času. Je však fakt, že když se v těchto místech něco stane, je to o průser. Celkově s tím asi ale nejde nic udělat, v Česku zřejmě není už moc kde brát.
    Retardéry nejsou pro bezpečnost špatným řešením a jezdecky mi nevadí. Jen by měly být opravdu umístěny v místech, kde to má význam a může to zmírnit následky průjezdu nějakým problémovým místem. Pokud ale jen rozdělí dlouhou rovinu, aby se snížil rychlostní průměr, to nic neřeší.

    ⇥

    "Tratě by určitě měl vždy schvalovat nějaký top závodník, který by na nebezpečná místa upozornil." T. K.

    Jaké jsou Vaše nejbližší plány?
    „Jednáme o startu na Monze, kde italský tým pravidelně jezdí. V posledních ročnících tam s nimi jel i Sébastien Loeb. Dokonce by tam měli mít první privátní DS3 WRC. Ale nevím, jak to vše dopadne.

    Jinak už zřejmě závodit nebudu. Chtěl bych však ještě letos absolvovat nějaký test s fabií na šotolině. Nikdy jsem na tom povrchu nejel, a tak, kdybych měl pokračovat v soutěžácké kariéře, určitě bych musel zlepšit své schopnosti i na tomto povrchu. Šotolinových závodů v okolních zemích je docela dost, škoda jen, že u nás chybí. Když je někdo dobrý jen na asfaltu, na mezinárodní scéně je mu to k ničemu. Je potřeba být rychlý na každém povrchu."

    Česko jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.