Závodní pneumatiky MaxSport jsou na trhu přes 15 let. Rozsáhlý výzkum a vývoj měl za následek širokou paletu pneumatik pro celý motosport. Položili jsme Tomovi Bělohradskému několik otázek. On má totiž na triku import pneumatik do ČR.
Máte konkrétnější vztah k automobilovému sportu ?
Jezdíme MČRHA (Mistrovství České republiky historických automobilů) s BMW 318 iS
Jaké auto obouváte Vy ?
BMW 318 iS zavodní i tréninkovou verzi, BMW 530D
Takže oproti relativně bezpečným autodromům raději volíte adrenalinovou raubířinu ve volné přírodě ?
Rally je můj svět. Také jsme si vloni vyzkoušeli, jaké to je skočit do lesa. Prostě zábava.
Jak jste se dostal k prodeji sportovních pneumatik?
Sháněl jsem pneumatiky na svoje závoděni a našel v Anglii Maxsport.
Které zboží jde u vás nejvíc na dračku?
Slicky na rally v rozměrech 14,15,17,18 palcu. Nově máme pneumatiky na drift a street použití.
Jaký je rozdíl mezi jednotlivými pneumatikami? Na první pohled se zdá, že jen ve vzorku a nápisu.
Zásadní rozdíl je v použití. Na rally se používa typ RB5, ktery má to co má mít závodní pneumatika. 3 druhy směsi a tvrdé boky. Na drift a street užití jsou pneumatiky ze střední směsí, která se pri driftu nespálí. Maji vzorek a tudíž jsou velmi vhodné pro použití v normálním provozu. Mají též E homologaci.
Zaměřujete se na vymezený zákaznický segment, nebo jste schopni uspokojit klienty typu… řekněme od Romana Kresty až po mne , s mou vytuněnou stopětkou (bez turba.)
Snažíme se vyplnit segment trhu se zavodními pneumatikami, které jsou dostupné všem závodníkům od amatérských závodů po MČR, kteří si nemůžou dovolit kupovat světově známé značky. Zkušenosti s dosavadním prodejem nám dávají za pravdu, že dobrá pneumatika muže byt levná. Pokud zákazník akceptuje precizně upečené celoplášťové protektory, je jedinou volbou Maxsport. Protože se nám klienti vracejí pro dalš pneumatiky, víme, že jsme se do daného segmentu přesne trefili.
Máte nejoblíbenější pneumatiku, na kterou nedáte dopustit?
Moje nejoblíbenější pneumatika je RB5 ve tvrdé, nebo měkké směsi, kterou prořezanou používám i za deště. Přesně odpovídají mému stylu jízdy.
Mohl byste objasnit, především našim mladším čtenářům, pojem pneumatiková ruleta?
Jezdec se podle podmínek na trati a hlavně podle předpokladu vyvoje podmínek na trati, musi rozhodnout, jaký typ pneumatik použije. Často opisuje od ostatních týmů. Často zariskuje a zvolí odlišné pneumatiky od konkurence, což mu může přinést vítězství, nebo prohru. Pokud vím, že za hodinu začne pršet, zvolím pneumatiky do dešte, a riskuji, ze pokud nezačne, spálím je na suché trati. Pokud obuju suché a začne pršet dřív, než se dostanu k dalšímu servisu, může se mi stát, že sice na suché trati vydělám, ale jakmile začne pršet, budu mít problémy udržet auto na silnici.
Tomuto procesu odhadu počasí a volby pneumatik se říká pneumatiková ruleta.
Díky za rozhovor