Na třetí podnik rallysprintového šampionátu Rally Krkonoše odjížděli Jaromír Tarabus s Igorem Norkem jako vedoucí posádka průběžné klasifikace MČR Sprintrally.
Po dvě třetiny soutěže se Tarabus s Norkem drželi na třetím místě absolutně a na prvním místě ve třídě 2 mezi vozy S2000. Bohužel, dvě rychlostní zkoušky před cílem přišla havárie, která všechny naděje na medailové umístění zmařila.
Posádka Abarthu Grande Punto S2000 v atraktivním designu značky lyží Elan těžila po celý závod především z výborného vstupu do soutěže. Na prvních dvou rychlostních zkouškách se podařilo zajet velmi podobné časy s vedoucím duem Pavel Valoušek, Martin Semerád. To znamenalo kromě stabilního třetího místa absolutně i bezpečné vedení mezi vozy S2000. „Nebylo to z jezdeckého hlediska úplně ideální a na některých RZ jsem nebyl se svým výkonem příliš spokojen, ale s výslednou pozicí jsme samozřejmě spokojení byli," potvrzuje slibný vývoj soutěže letos tradičně sebekritický jezdec.
Na třetí pozici se pak Jaromír Tarabus s Igorem Norkem drželi až do osudné havárie na RZ 6, přestože se jim postupně začal zezadu přibližovat německý multišampion Kahle s Octavií WRC. Na RZ 6 však skončila posádka AK Rallysportu Brno pouhých čtyři sta metrů před cílem rychlostní zkoušky v lese nad pětimetrovým srázem. Při opuštění trati navíc bočně atakovala jeden z vzrostlých stromů lemujících cestu. K nepříjemnému incidentu posmutnělý pilot poznamenává toto:
⇥
„V druhé rundě RZ jsme chtěli pozici udržet, ale ne za každou cenu, protože prioritní místo bylo získat slušný bodový příděl do klasifikace šampionátu. V úzké pasáži v lese před cílem RZ jsme bohužel byli na uskákaném příjezdu do těžké pravé zatáčky rychlejší, než jsme měli být, a trefili jsme levou stranou jeden ze stromů u cesty. Za tuto chybu bych se ostatním členům týmu i našim partnerům rád omluvil."
Havárii pocítil nejtvrději spolujezdec Igor Norek, který si z ní odnesl řádně naražená žebra. Žádná další zranění se po prohlídce v nemocnici naštěstí neprokázala. „Co se dá dělat, snažili jsme se, drobná chybička v nevhodném místě nám to bohužel celé pokazila. Děkujeme za lékařské ošetření a velmi přátelský přístup záchranářům i personálu nemocnice v Trutnově. Především bych také rád vyzdvihl pořadatelské zajištění, protože na start RZ dorazila během patnácti minut od naší nehody náhradní sanitka. Ostatní posádky na startu tedy mohly pokračovat v ostrém závodě, přestože obvykle bývá v těchto případech RZ pro zbytek pole zrušena. Takže velká pochvala patří pořadatelům za minimalizaci sportovních následků naší nehody."
Pro Igora má krkonošská nehoda zvláštní příchuť, protože jde teprve o jeho první havárii v rally, a ještě ke všemu přesně v 50. závodě jeho jedenáctileté kariéry. Není vyloučeno, že jde o český spolujezdecký rekord – v závodnické hantýrce řečeno – „v čekání na ránu".
⇥
„No, trochu škoda, ta padesátka tam padnout mohla. Ale nemůžu to Mirovi vyčítat, protože do cíle většiny mých předchozích závodů bez nehody mě dovezl právě on. Ale když už o tom mluvíme, tak by mě docela zajímalo, jestli má někdo více závodů bez nehody. Může se mi klidně ozvat…" Dodává s bolavými žebry, ale již s úsměvem, Igor Norek.
Ohlédnutí za nevydařenou soutěží však můžeme zakončit pozitivní zprávou, ve které týmový manažer Dan Trunkát zatím nenápadně oznamuje rozšíření plánu letošních závodů o další podnik. „Co se týče Krkonoš, je to samozřejmě velká škoda. Závod byl rozjetý velmi dobře a byly ve hře důležité body do vývoje rallysprintového šampionátu. Nicméně, je to rally, takže s tím se musí počítat. Důležitější samozřejmě je, že kluci jsou v rámci možností oba dva v pořádku. V této chvíli už se díváme dopředu k dalšímu závodu, což bude nastávající Rally Bohemia."