RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Tisková konference po Rallye Monte Carlo 2012
    Nezařazené

    Tisková konference po Rallye Monte Carlo 2012

    Roman FluxaBy Roman Fluxa24.1.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře6 Mins Read

    Krátce po skončení Rallye Monte Carlo odpovídali na otázky Sebastien Loeb, Daniel Elena, Dani Sordo, Carlos Del Bario, Petter Solberg, Chris Patterson a Yves Maton.

    Sebastien Loeb (1. místo)

    Sebastien, gratulujeme k zisku 68. WRC vítězství v kariéře a 6. tady na Rallye Monte Carlo! Jaký to byl pro vás pocit, opět zde závodit?

    Sébastien Loeb (SL): Samozřejmě jsem byl potěšen. Důvod je však malinko odlišný. Jednak je Monte nejspecifičtější rally v šampionátu WRC a pak je to pro mě a Daniela domácí podnik. Dokázali jsme zde zvítězit v minulosti a dnes také. Jsem nesmírně rád, že jsme opět tady

    Maximální bodový zisk z Power Stage udělal z vašeho prvního nejlepší začátek sezony.

    SL: Nemohlo to být lepší! Fantastický start, získali jsme 28 bodů. Neudělali jsme vážnější chybu, pouze drobný přehmat při volbě pneumatik v úvodu. Nicméně v další fázích nám s pneumatikami maximálně pomohl tým. Skvělá jízda a výtečná atmosféra.

    Co si myslíte o pětidenním formátu rally?

    SL: Nic pro mě. Nepatřím mezi fandy tohoto řešení. Je příliš dlouhé. Pro všechny, novináře, jezdce, týmy i soukromníky. Nemyslím, že dva dny navíc přinesly soutěži větší popularitu.

    Na podiu v cíli se objevili zástupci tří týmů, kromě Citroënu také MINI a Ford. Očekáváte kromě tradičního měření sil se značkou Ford také vyrovnané souboje s MINI?
    SL:
    To je spíš otázka na Daniho (Sordo), zda bude stále tak rychlý. Já v to doufám.

    Máme za sebou start sezony 2012, cítíte stejnou motivaci za obhajobou titulu, jako tomu bylo v předchozích letech?

    SL: Pochopitelně. Proto jsme tady! Cílem je opět zisk titulu, zrovna tak jsme ale mohli skončit na čísle osm. Pořád mám rekord a není tedy třeba riskovat v mé poslední sezoně. Nicméně to co dělám, je pro mě potěšením, závodím a bojuji. Jsem rád, že jsme se do toho opět pustili. Motivace je stále stejná.

    Daniel Elena (spolujezdec, 1. místo)

    Daniel, výhra na domácí půdě, gratulujeme. Co si vy myslíte o novém pětidenním formátu rally?

    Daniel Elena (DE): Loni jsem zde závodil a neskončil poslední. Letos jsem první, to je skvělé. Ano bylo to komplikované, ale ta poslední noc na Turini, prostě fantazie.

    Počasí na letošním Monte bylo docela přívětivé, co říkáte?

    DE: Jednoduché to není nikdy. Vždy se najdou dva dny, které jsou obtížné. První a třetí den nebyly jednoduché. Nejprve sníh na RZ Burzet, což jsme ale zachránili dobrým časem díky super měkkým slikům na předchozí RZ. A pak třetí etapa, ta byle velmi obtížná. Sebastien měl velké obavy, že díky volbě obutí přijdeme o závod. Nakonec se tato volba ukázala jako správná. Byl to tedy velmi komplikovaný závod.

    Dani Sordo (2. místo)

    Dani, gratulujeme ke skvělému druhému místu. Vidět MINI opět na stupních vítězů je něco zvláštního. Jaké jsou vaše pocity?

    Dani Sordo (DS): Skvělé! Skončit na podiu při první rally sezony, opravdu výborné. Také pro MINI je tento úspěch velkým zadostiučiněním.

    První den jste měl drobnou kolizi. Následovaly pak v průběhu rally nějaké další?

    DS: Jediným vážným problémem byl náš kontakt se zídkou ve druhé RZ. Naštěstí to nebylo nic vážného. Byli jsme rádi, že jsme mohli pokračovat. Poté jsme ale provedli naprosto nevhodnou volbu pneumatik. Několikrát jsme si hrábli mimo trať. V dalších dnech už ale vše fungovalo a my jsme mohli útočit. Bylo to trochu strašidelné, ale s dobrým výsledkem.

    MINI John Cooper Works WRC ukázal, že dokáže být rychlý na asfaltu. Jak je na tom ale na šotolině?

    DS: Myslím že auto ukázalo svůj potenciál na poslední rally loňské sezony, kde s ním Kris (Meeke) zajel několik velmi dobrých časů. Nějaké úpravy na šotolinu ještě přijdou, momentálně jsme se však zaměřili na asfaltové povrchy. Získali jsme tři pódiová umístění v sedmi rally, to není špatné!

    Carlos Del Barrio (spolujezdec, 2. místo)

    Carlos, jaký si s Danim kladete cíl pro letošní sezonu?

    CDB: Jet jak nejrychleji to půjde! Posunout naši rychlost s MINI. K tomu být v pohodě, nic víc. Monte jsme si užili. Souboje s Petterem a Chrisem byly fantastické. Vyšlo nám páteční ráno. Toto jsou věci, které vás nabíjejí. Před Vánocemi jsme nezažívali příjemné chvilky. Náš výsledek je zaslouženou odměnou pro celý tým.

    Petter Solberg (3. místo)

    Petter jste zpátky! Jak to hodnotíte?

    PS: No, auto mi padlo okamžitě do ruky. Absolvovali jsme jednodenní test před startem. Je fajn být součástí správného týmu, obklopen spoustou lidí. Když jsme testovali, neustále jsme měli dobrý pocit. A musím říct, tohle auto (Ford) je navíc velmi rychlé. Monte je pro mě nejtěžší podnik v kalendáři. Letos se mi zde však povedl historicky nejlepší start do sezony. Navíc jsme vyhráli čtyři rychlostní zkoušky.

    Pneumatiky hrály velkou roli v průběhu soutěže, jak obtížné to bylo z vašeho pohledu?

    PS: Velmi obtížné. Ale měli jsme k dispozici mnoho lidí, kteří v tomto směru odvedli dobrou práci. Několikrát jsme zariskovali, ve snaze získat nějaký čas, ale tak to na Monte chodí. Byli jsme blízko Sorda, užívali jsme si ten souboj. Nicméně říkali mi, že toto auto je lepší na sněhu a šotolině., Tak už se nemůžu dočkat, až si to budu moct ověřit.

    Na poslední zkoušku rally jste obul dvě sjeté pneumatiky a dvě zimní. Bylo to v důsledku toho, že už jste neměli jiné k dispozici?

    PS: Předpokládali jsme, že po levé straně rychlostní zkoušky by mohl být sníh. Již v úvodu rally jsme měli defekt na pneumatice, kterou jsme měli správně použít. To je celé. Bohužel jsme tak přišli o možnost bojovat o body z Power Stage. Příště už je s námi ale třeba počítat!

    Co další průběh sezony?

    PS: Velmi mě mrzí odstoupení J-M Latvaly. Začal velmi dobře. Je to navíc skvělý týmový parťák a dokáže tvrdě pracovat. Jako tým fungujeme velmi dobře a určitě budeme velice silní. Naším cílem je titul ve značkách! Myslím, že mnozí jsou již trochu otrávení faktem, že Sebastien získá další titul. Tady na Monte předvedl opět skvělou jízdu. Přesto si musíme klást cíle, jinak by nemělo smysl závodit.

    Chris Patterson (spolujezdec, 3. místo)

    Chris letos jste součástí nového týmu. Funguje vše, jak má?

    CP: Velice hladce. Toto je benefit týmu Ford WRT, vřelé a srdečné přijetí. Obě strany dokáží spolupracovat. Náš vztah stojí na skvělých lidech, kteří si nás váží. Funguje to fantasticky.

    Jak velkou výzvu představuje pro vás tato rally?

    CP: Celá Rallye Monte Carlo je výzva. Od prvních kilometrů seznamovacích jízd až do posledního kilometru závěrečné zkoušky. Přejezdy mezi jednotlivými test jsou mimořádně obtížné. Silnice jsou ucpané a musíte počítat s určitou rezervou, abyste na startu další RZ byli včas. Strávili jsme zde jeden týden a jeden den absolutní koncentrace. Monte je výzva a my si ji užili. V poslední časovce této rally nás čekala obrovská úleva a skvělý výsledek.

    Yves Maton (šéf týmu Citroën WRT)

    Yves, maximální počet bodů pro Sebastiena Loeba, Citroën se ujal vedení ve značkách, jak vy hodnotíte vystoupení týmu na prvním podniku sezony?

    YM: Skvělé. Vítězství tady v Monte Carlu a všechny vyhrané RZ ve Francii. Je to velmi dobrý výsledek pro značku. A můžu pokračovat, výborné šesté vítězství pro Sebastien na Monte, ale také umístění na prvních dvou místech při Power Stage. Také Mikko odvedl dobrou práci.

    V týmu máte nového jezdce. Co říkáte na předvedený výkon Mikko Hirvonena?

    YM: Mikko rychle zapadl do týmu. Dostal úkol dokončit závod, získat body pro tým a poté postupně zlepšovat svůj výkon. Vše splnil, čehož důkazem jsou tři nejrychlejší časy. To je pro nás nesmírně cenné před blížící se Rally Sweden.

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.