Tisíce diváků na XVII. TipCars Pražském Rallysprintu viděly napínavé drama až do konce závodu.
Velmi kvalitní konkurence se sjela na start XVII. TipCars Pražského Rallysprintu. Nechyběl dvojnásobný mistr světa JWRC Švéd Per – Gunnar Andersson, sedminásobný vítěz Pražského Rallysprintu Václav Pech jun., držitel mezinárodní priority FIA B Antonín Tlusťák, či čerstvý mistr České republiky ve Sprintrally Pavel Valoušek. Ze Slovenska dorazili skvělí závodníci, kterými jsou otec a syn Bérešové s Audi Quattro a Škodou Fabia S2000, ale třeba i v Čechách dobře známý Igor Drotár s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na špici kategorie produkčních vozů se očekávaly napínavé souboje od otce a syna Semerádových, ale také mnoha produkčních Subaru Impreza v jejichž čele stál Vojtěch Štajf.
Hned v úvodní rychlostní zkoušce XVII. TipCars Pražského Rallysprintu dala jasně najevo posádka Anderson – Axelsson se Škodou Fabia WRC, že právě oni budou jedni z nejžhavějších adeptů na vítězství. Technika v úvodu potrápila další z favoritů jako Pecha s MINI a Valouška se Škodou Fabia WRC a mimo trať se ocitli Šlehofer, Landa a třeba i Votava. Posádky si ráno ještě jednou vychutnaly průjezd náročnou a rychlou rychlostní zkouškou Karlík – Roblín, kde se štěstím ustál jeden krizový moment právě Švéd Andersson. Před okruhovou rychlostní zkouškou v SUBARU Rally aréně ale bezpečně držel první místo absolutně.
Před tisíci fanoušků ve Velké Chuchli, kteří sledovali areál dostihového závodiště zalitý sluncem, se ale pořádně vzpružila posádka Pech – Topolánek s MINI 1,6 turbo a smazali velkou část z náskoku Švédů Anderssona a Axelssona. Na technicky náročné trati, kde nechyběly atraktivní skoky a šotolinové úseky, se i v dalších rychlostních zkouškách velmi dařilo posádce Pech – Topolánek a ti již vydobytou první pozici neopustili až do cíle XVII. TipCars Pražského Rallysprintu. Pro Václava Pecha jun. to bylo již jeho celkové osmé vítězství na této populární rally a na stupně vítězů jej už po páté doprovodil spolujezdec Mirek Topolánek.
Mezi produkčními vozy se strhla očekávaná bitva značek SUBARU a Mitsubishi, kde se nakonec z vítězství mohla radovat posádka se zkušenostmi z mistrovství světa ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha s Mitsubishi Lancer EVO IX. Ti porazili druhého Štajfa s Petákem se SUBARU Impreza Sti o skoro 15 vteřin a třetí místo patřilo Bujáčkovi s Omelkou rovněž na Mitsubishi. Pohár za vítězství mezi historiky si odnesla osamocená posádka Jiří Petrášek – Jiří Káňa s Opelem Ascona, která ale nezapomínala na bavení diváků na tribunách.
XVII. TipCars Pražský Rallysprint se premiérově téměř celý uskutečnil v areálu závodiště ve Velké Chuchli, kde byl umístěn i servis závodních vozů. Diváci tak měli jedinečnou příležitost sledovat téměř celé dění z jednoho místa a XVII. TipCars Pražský Rallysprint se tak stal ideální příležitostí jak strávit příjemný den v blízkosti závodních vozů nedaleko centra hlavního města.
Pořadatelé závodu závěrem děkují všem partnerům soutěže, bez jejichž pomoci by se závod nedal uskutečnit. Divákům, kteří v drtivé většině poslouchali pořadatele, je také třeba vyslovit poděkování stejně jako za ochotu, s jakou přivítali dočasné přestěhování závodu z pražského Strahova do velké Chuchle, která poskytla více než dostatečný azyl. Všem zúčastněným posádkám, divákům i partnerům a zúčastněným pořadatelům soutěže přeje organizační výbor hodně klidu a pohody v blížících se svátcích Vánoc a těší se na setkání v příštím roce.