RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Orsák nejlepším jezdcem tří diamantů
    Závody

    Orsák nejlepším jezdcem tří diamantů

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser30.8.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Jaroslav Orsák vyhrál na Barum rally jako nejrychlejší jezdec značky Mitsubishi produkční kategorii IRC. Navzdory úmornému vedru absolvoval vrcholnou soutěž sezony bez jediného zaváhání a podobně jako v Hustopečích dojel čtvrtý v rámci MMČR. Před závěrečnou soutěží českého šampionátu postoupil na osmou příčku absolutního pořadí. Druhý člen týmu Orsák Rallysport Martin Vlček musel v sobotu odstoupit pro poruchu motoru.

    Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík nastoupila na start 41. ročníku zlínské soutěže s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 v plné specifikaci R4. Už při testech si valašský jezdec ověřil, že nový podvozek může v technických pasážích rychlostní zkoušky přinést zisk zhruba 0,4 sekundy na kilometr. Prestižní domácí soutěž absolvoval už pošesté a tak mu příliš nevadilo, že pořadatelé snížili počet seznamovacích průjezdů na dva.

    Ve strhující atmosféře úvodní večerní divácké vložky v ulicích bývalé obuvnické metropole rozehrál Orsák svoji soutěžní partii dvacátým časem. „Po tropickém dni přetrvala vysoká teplota i pozdě večer. Horko bylo jistě náročné i pro diváky, o to víc si cením, jak skvělou kulisu už tradičně vytvořili. Obuli jsme středně tvrdé gumy, které nebyly optimální volbou. Tvrdší směs by byla vhodnější," dodatečně zhodnotil situaci sedmadvacetiletý jezdec.

    V sobotu ráno čekala na posádky nejnáročnější část soutěže. Čtyři obtížné měřené úseky následovaly bezprostředně za sebou bez možnosti servisu a případný defekt nebo poškození vozy mohlo mít fatální důsledky. O tom se přesvědčila celá řada favoritů. Jarin nasadil vyrovnané tempo, ale zároveň se snažil šetřit techniku. Ukázalo se, že to byla prozíravá taktika, protože robustnost italských dílů podvozku zatím není příliš ověřená. Posádka Orsák – Vajík zvládla první etapu bez problémů a pravidelně zajížděla časy v první dvacítce průběžného pořadí. V závěru předstihla v interním souboji i dalšího domácího jezdce Antonína Tlusťáka se speciálem Fabia S2000.

    orsák

    Také v neděli pokračoval Jaroslav Orsák ve vyrovnané jízdě a snažil se udržet svoji pozici. To se mu podařilo a v cíli byl klasifikován na zasloužené 16. příčce. Důležitější však bylo vítězství v produkčním poháru IRC a čtvrtá pozice v rámci MMČR. Orsák byl zároveň nejrychlejším jezdcem na voze Mitsubishi, které byly v poli 112 startujících nejpočetnější značkou. Výborný výsledek v českém mezinárodním mistrovství znamenal postup o 2 pozice v tabulce, které by si jezdec rád ještě vylepšil při finálové soutěži v Příbrami. „Ráno nás překvapilo mokro na úvodní lesní části staronové malenovické vložky. I když v noci vydatně pršelo, nečekali jsme, že asfalt bude tak klouzat," svěřil se Orsák.

    Druhá týmová posádka Martin Vlček – Richard Lasevič, startující s Lancerem Evo 9 skupiny N, měla smůlu. Ani na čtvrtý pokus se Vlčkovi nepodařilo dojet do cíle. Paradoxní je, že třikrát odstoupil na stejné rychlostní zkoušce. Tentokrát ho vyřadila porucha motoru na RZ7.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.