Intenzivní testy modelu Hyundai i20 WRC pokračují. Tým Hyundai Motorsport se za účasti Bryana Bouffiera a Juho Hanninena připravuje na asfaltech ve Francii a finské šotolině.
Oba testovací jezdci Francouz Bryan Bouffier a Fin Juho Hänninen mají za sebou porci testovacích kilometrů ve Finsku, kde značka Hyundai pokračovala s přípravami na vstup do sezony mistrovství světa v rally 2014.
Francouzský asfalt pro Bouffiera…
Již v první půli srpna zamířilo i20 WRC z německého Alzenau do francouzského regionu Vosges. Připomeňme slova Bryana Bouffiera, který hodnotil první zkušenosti s hyundaiem na pevném povrchu:
⇥
"Test na asfaltu nám dal velmi dobré informace o tom, na co se zaměřit v náledujících fázích. Silnice v oblasti Vosges (Francie) nám umožnily vyzkoušet některé klíčové komponenty a seznámit se s chováním auta na asfaltu. Jsem velmi potěšen chováním vozu v rychlých a uskákaných pasážích. Samozřejmě nás čeká spousta další práce. Auto již nyní ale vykazuje velmi dobré vyvážení a ovladatelnost." Bryan Bouffier
… domácí šotolina pro Hänninena
Z asfaltových cestiček ve Francii se tým Hyundai Motorsport přesunul do Finska, kde si hlavní roli střihl pro změnu bývalý tovární jezdec škodovky Juho Hänninen. Jeho i Bryana čekaly nejen jedny z nejrychlejších úseků ve WRC s typickými horizonty, ale především inovovaná verze modelu i20 WRC.
⇥
"Ve Finsku jsme nasadili evoluci naší specifikace 2014. Ta se lišila od té předchozí z Francie. Zaměřili jsme se na aerodynamiku a vyzkoušeli některé změny na karoserii. Použili jsme nový aerodynamický set a sledovali vliv na celková projev vozu. Potřebovali jsme vyzkoušet všechny důležité vlastnosti vozu při extrémních rychlostech. Speciálně na skocích. Auta na horizontech dosahují velkého zrychlení a čelí kritickému zatížení při dopadu. Pochopitelně jsme také otestovali odpružení a nastavení diferenciálů." Michel Nandan
⇥
"Po první jizdě jsem byl mile překvapen stabilitou hyundaie. Jedete-li do Finska, nikdy nevíte co vás tam čeká. Úseky mohou být velmi rozbité a musíte strávit spoustu času nastavením tlumičů. Musím říct, že nic takového nás nepotkalo. Řešili jsme jen drobné úpravy v nastavení. Auto reagovalo velmi dobře na všechna nastavení, která jsme během pěti dnů provedli. Auto je den co den lepší." Juho Hänninen
Hyundai Motorsport vstupuje do klíčové fáze vývoje. Dílčí testy by měly následovat co čtrnáct dní. Sezona WRC 2014 se nezadržitelně blíží…