Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023

      Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

      13.7.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022
    • Závody

      Barum rally 2025 zveřejnila Zvláštní ustanovení a odkryla tratě erzet

      18.6.2025

      Agrotec Rally Hustopeče 2025 oslaví dvacet let s pořádnou dávkou kilometrů

      13.6.2025

      Eifel Rallye Festival napíše svůj třináctý příběh

      3.6.2025

      Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

      20.5.2025

      Bohemia rally 2025 spustila přihlášky. Nabídne i novou erzetu.

      20.5.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Technika: VW Polo R WRC
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Soutěžáky

    Technika: VW Polo R WRC

    By Zdeněk Weiser27.12.20123 Mins Read

    Premiéra nového speciálu nejvyšší kategorie WRC koncernu Volkswagen je na dosah. Německý tým má k dispozici dva nejrychlejší a nejambicióznější jezdce současnosti, kteří budou oslabenému týmu Citroën Sport zle zatápět. Jedinou neznámou je otázka techniky. Bude Polo R WRC dostatečně rychlé a spolehlivé?

    Hi-Tech puzzle

    Volkswagen Motorsport vyvíjel soutěžní speciál kategorie WRC na bázi sériového modelu VW Polo 18 měsíců podle principu minimalizace. Každý díl byl detailně prověřen z hlediska minimálních funkčních rozměrů a hmotnosti. V květnu 2011 byl projekt představen, loni na podzim vyjel na klikaté úzké cesty ve vinicích v okolí Trevíru prototyp „0", na kterém se zkoušely jednotlivé komponenty. Přesně před rokem byl hotov první testovací exemplář VW Polo R WRC. Na jaře se začala testovat druhá odlehčená verze prototypu s vylepšenou kinematikou podvozku. V září se začaly stavět „ostré" exempláře, které odstartují v Rallye Monte Carlo 2013.

    Hi-Tech puzzle názvem VW Polo R WRC se skládá z přibližně 3000 dílů, z nichž 1360 bylo nově zkonstruováno přímo pro soutěžní speciál. Do tohoto množství není započítán motor a převodovka. Pohonná jednotka se skládá z dalších 300 komponentů, které byly optimalizovány při simulacích pomocí speciálních počítačových programů. Při vývoji technici vyzkoušeli dva různé poměry vrtání a zdvihu motoru, tři rozdílné hlavy motoru, devět geometrií sacích kanálů, dvě varianty ventilů a nespočet vstřikovačů paliva.

    VW Polo R WRC motor

    Srdcem vozu je čtyřválcový šestnáctiventilový motor 1,6 TSI s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. Disponuje výkonem 315 koní při 6250 ot/min a největším krouticím momentem 425 Nm při 5000 ot/min. Pohonná jednotka je umístěna spolu se sekvenční šestistupňovou převodovkou napříč vozu. Přenos výkonu zajišťuje dvoukotoučová spojka. Převodové ústrojí obsahuje dva lamelové samosvorné diferenciály na přední a zadní nápravě. Závěsy kol typu McPherson jsou osazeny neobvyklými tlumiči pérování ZF, které dovolují propérování 180 mm (asfaltový podvozek) až 270 mm (šotolinový podvozek). Čtyřpístkové kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou obdobné jako u konkurentů – průměr 355 mm pro asfaltové tratě, pr. 300 mm pro nezpevněný povrch. K dispozici budou osmnáctipalcové nebo patnáctipalcové pneumatiky Michelin. Polo R WRC je dlouhé 3976 mm, široké 1820 mm a vysoké 1356 mm. Rozvor náprav činí 2480 mm. To znamená, že polo je kompaktnější než DS3 WRC i Fiesta WRC. Z 0 na 100 km/h zrychlí 1200 kg těžký vůz za 3,9 sekundy.

     

    Latvala musí změnit styl jízdy

    Finský mladík Jari-Matti Latvala má proti svému týmovému kolegovi Ogierovi velký handicap. Zatímco Francouz stál u zrodu nového pola a nesčetněkrát ho testoval, Latvala dostal takovou příležitost teprve na sklonku roku. Jeho výhodou naopak je, že absolvoval kompletní sezonu za volantem konkurenčního Fordu Fiesta WRC, zatímco Ogier se musel spokojit s autem kategorie Super 2000. Jaké jsou Latvalovy dojmy z VW Polo R WRC?

    ⇥

    „Auto má dokonalý podvozek, ale je ještě potřeba zapracovat na motoru," charakterizoval svoji novou zbraň Latvala. „Jsem nadšený z trakce auta. Polo R WRC se pilotuje úplně jinak, než jsem zvyklý. Musím změnit svůj styl jízdy. Auto je stabilnější než fiesta. Zadní náprava drží na cestě jako přibitá a tak smyk není tím nejrychlejším způsobem, jak projet zatáčku. Na šotolině je polo čitelné, ale na asfaltu má ještě rezervy. V posledních týdnech technici pracují zejména na motoru."

    ⇥

    „Zahajuji úplně novou kapitolu své jezdecké kariéry a potřebuji nějaký čas, abych si na všechno zvykl. Teprve ve druhé polovině roku pojedu naplno. Druhou část sezony otevírá Finský rally. To je pro nás Finy prestižní záležitost…", naznačuje své ambice sedmadvacetiletý jezdec.

    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Volkswagen Polo-R WRC 2012
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Ivo Nowi Novák10.8.2022

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    June
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
          1
    234567
    • Lak Racing Rallye Plzeň 2025

      All day
      07/06/2025
      https://www.arkp.cz

      LaK Racing Rallye Plzeň 2025

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    8
    9101112131415
    1617181920
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    21
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    22
    23242526272829
    30      
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.