Opel, respektive ostrovní „derivát“ Vauxhall, připravil pro nadcházející autosalon v Ženevě etrémní sportovní nářadí. A to doslova. Stejný přívlastek EXTREME získal aktuální model Astra VXR.

Chystanou novinku předznamenala před víc než deseti lety studie s názvem Astra OPC X-treme Concept. V jediném exempláři nabídla automobilka vizi sportovní vozu pro běžný provoz.

Uběhlo několik let a představa vývojářů získala produkční podobu. V loňském roce se vůz s označením Astra VXR úspěšně zapsal v rámci značkového Astra OPC Cupu. Opel / Vauxhall nyní přichází s brutálnější verzi, která je dotažená ke sportovní dokonalosti. To vše při zachování původní myšlenky, udržet vůz v běžném silničním provozu. Ikdyž…

Použité kompozitní materiály u připravované novinky a váha snížená o téměř 100kg jasně definují sportoviště, kde se budou realizovat majitelé vozu. Tím bude především uzavřená závodní trať. Pokud však verze EXTREME osloví dostatek potenciálních zákazníků, je automobilka připravena vyrobit limitovanou sérii pro veřejné komunikace.

Dvoulitrový přeplňovaný celohliníkový čtyřválec dává výkon bezmála 300 koní a představuje jeden z nejvýkonnější agregátů, kterým byl osazen cestovní model německé značky. Distribuci výkonu na přední poháněnou nápravu obstarává šestistupňová převodovka. Z původní verze „zdědilo“ provedení EXTREME integrovanou bezpečnostní klec a skořepinová sedadla Recaro se šestibodovými pásy.

Kouzla a čáry s hmotností

Agresivní vzhled novinky určuje řada aerodynamických prvků, především průduchy v kapotě a difůzory na zadním nárazníku. Inženýři však zašli mnohem dál a původní kov nahrazovali na řadě dalších míst.

Považte. Konečná váha karbonové střechy činí 2.6 kg ve srovnání s 9.6 kg původní ocelové! Údaj o hmotnosti aerodynamického křídla z hliníku nabízí hodnotu 0.8 kg namísto původních 2.2 kg v ocelovém provedení…

Agresivní projev Astry VXR EXTREME krotí spolehlivá brzdová soustava. Šestipístkové Bremba doplňují v sadě na přední nápravě kotouče o průměru 370 mm. Nastavitelné tlumiče optimalizují styk s vozovkou pro devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35.

Novinka se představí již za měsíc na prestižní Geneva Motor Show 2014. Zda se obejví v normálním provozu, ukáže až čas…

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře