Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Story»Těch tisíc mil… Rallye Mille Miglia 2016 [3.díl]
    Story

    Těch tisíc mil… Rallye Mille Miglia 2016 [3.díl]

    By Ivo Nowi Novák9.6.20165 Mins Read

    Půl jedné, čas popolední, je třeba myslet na nějaké to „mangiare“! Jenže Ital nezná ten zázrak, takže vepřo-knedlo v téhle malé vesnici nehrozilo a při pohledu do stánku jsme si mohli taky jen nechat zdát o nějaké té rallyové „klobině“ v úpravě medium rare, podávané s levnou hořčicí na drahém papírovém tácku s rukou utřenou do chleba.

    Osedlali jsme tedy tréninkovou Alfu Romeo a vyrazili za jídlem. U první cedule mám jasno – odbočujeme do Saló, krásného malého letoviska na břehu gardského jezera. Měl jsem už možnost toto město jednou navštívit, takže si počínám jako místní a vedu Tomáše zcela suverénně na známé parkoviště. Myslím, že jsme dokonce parkovali i na stejném místě jako já tehdy před dvěma lety (dle nezaschlé olejové skvrny)…

    Jako správní turisté jsme chtěli nejprve splynout s místními, tudíž první lokace, kam vedly naše kroky, byla příjezerní kolonáda. Jen ti Italové byli nějací divní a skoro všichni mluvili německy. Na nás v tu chvíli nejvíce promlouvaly naše žaludky a tam jsme ve dvou obsadili místní restaurační zařízení. Itálie, to je pizza a když nevíte jakou, dejte si „Quattro formaggi“. Na ní je úplně všechno a co vám nechutná, můžete nenápadně zahodit. V kombinaci se studeným pivem to byla Božská mana. Po vydatném obědě jsme to viděli spíše na „Dolce far niente“ než na pokračování v dobývání zdejší rally, ale práce volala.

    Jsme zase v „alfičce“ a letíme zpátky na známé místo. Jeden tunel, druhý tunel, ale co to? Slunce je pryč a vypadá to, že si mezi kopci daly dostaveníčko dvě bouřky a předvádí se mezi sebou, která že má silnější blesky. Jak se italsky říká: Na ja, richtig! Prší, hodně prší, stěrače jedou naplno a my rychle voláme do „ostré“ Alfy, ať přezouvají, že se tu nebe právě rozhodlo sestoupit na zem. Při parkování u „erzety“ už přestalo hodně pršet a začalo regulerně lít. Jenže nejsme z cukru ani z mozarelly, oblékáme se do plné polní a vyrážíme k pásce

    Jak vidno, počasí nedělá potíže jen divákům a soutěžícím, ale především organizátorům. Soutěž má slušnou „sekeru“, na trati už měli být první předjezdci, nicméně po cestě se v tuto chvíli pohybuje vše, co má kola,nohy a protézy, jen ne právě oni. Čas od času vjede na trať v jejím směru nebo protisměru nějaké organizační vozidlo a vyráží do dáli něco pořádat, aby se za chvíli zase vrátilo zpět na svoji spartakiádní značku. Haleluja, po více než hodině se kolotoče opět rozjely.

    Před námi v mokrých podmínkách defilují WRC, S2000, R5…už jsme u startovního čísla 60., když v tom jeden z fotografů, který předtím prudce debatoval s jedním z pořadatelů, ke mně přistupuje snaží se mi (opět ne v řeči mého kmene) něco vysvětlovat. Pochytil jsem jen „tre vetture“ a „fine“.

    No to snad ne! Zkáza je dokonána, projedou tři auta a je šlus. Zbytek jede volným průjezdem. I naše Alfa. Opět. Na vině bylo počasí, kdy na nejvyšším místě trati solidně krupobilo a část zmrzlé nadílky zůstala na silnici. Na vině byli i diváci, kteří si každou volnou chvíli krátili nezřízeným pitím čehokoli, co teklo a mělo aspoň nějaké „volty“. Někteří jedinci se pak podle očitého svědka snažili v jedné z větších kaluží plavat. Pro pořádající službu těžko řešitelný oříšek.

    Skóre je nelichotivé – italská rally vs. čeští novináři – 2:0. Zpět do Brescii se plížíme doslova jako zbití a zmoklí psi. Čeká nás ještě slavnostní cíl a společná večeře. Stále však prší ostošest a je mi jasné, že focení závěrečné ceremonie bude ještě velkým kulturním zážitkem. Sobota, lehce před desátou večerní a přes cílovou rampu projíždí i Alfa Romeo hustopečského Agrotec Racing Teamu.

    Mám nafocíno, poháry jsou rozdány, kalichy hořkosti vypity do dna. I přes počasí, že by člověk Itala nevyhnal a přes skutečnost, že některé posádky odjely pouze tři ze šesti rychlostních testů, je podle moderátora vše „molto bene“.

    Můžeme vyrazit do restaurace. Přicházím ve stylu pravého českého vodníka, solidně mi kape ze šosu. Lehce skleslou náladu vrací do pozitivních hodnot skvělé víno a ještě skvělejší jídlo. Když v pozdních nočních (nebo spíše brzkých ranních) hodinách zaléhám, jsem pln dojmů. Bude chvíli trvat, než to vše vstřebám.

    Co říci nakonec – bylo to prostě italské, plné vášně a emocí, chvílemi to nefungovalo, ale nakonec to celé dojelo zdárně do cíle. Ital si prostě užívá života a i na tom negativním si dokáže najít onen světlý bod, který je možné oslavovat a vzpomínat na něj. Tahle země je svá a je těžké si zde udržet špatnou náladu. Přidanou hodnotou je jen tak jít ulicí a sledovat, jak kolem projíždí každou chvíli nějaký ostrý hot hatch a nechat se štípnout třeba od štíra Fiat 500 Abarth v sexy barvě s řádnou zvukovou kulisou!

    Písmena mi dochází stejně rychle jako obsah láhve skvělého červeného vína Bardolino, které které jsem dostal jako pozornost od hustopečského týmu. Děkuji, že jste se mnou došli až na konec příběhu, který měl být původně velmi krátký

    Arrivederci amici!

    fanoušci Itálie story trekker
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák5.11.2025

    KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

    Ivo Nowi Novák16.10.2025

    KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

    Ivo Nowi Novák10.10.2025

    KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.