Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023
    • Závody

      Barumka 2025 zavítá na významné poutní místo Velehrad

      15.7.2025

      Barum Czech Rally Zlín 2025 – kvalifikace se pojede na osmi kilometrovém úseku

      15.7.2025

      BOAS Záhoří 2025 s mistry republiky i mluveného slova už tuto sobotu!

      15.7.2025

      STAR RALLY Historic 2025 – historici se pojedou ve Zlíně již po sedmnácté!

      7.7.2025

      Barum rally 2025 zveřejnila Zvláštní ustanovení a odkryla tratě erzet

      18.6.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Nezařazené»T&T (1. díl) – Fiesta na bronzové vlně
    Nezařazené

    T&T (1. díl) – Fiesta na bronzové vlně

    By Tomáš Plachý14.12.20104 Mins Read

    Nově zformovaný Czech Ford Rally Team představil začátkem sezony 2010 českým fanouškům zbrusu nový speciál Ford Fiesta S2000. Před koncem roku 2010 jeho posádka Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát hodnotí sezonu, kterou dokončila na třetím místě v hodnocení MMČR v rally.

    „Na začátku prosince 2009 jsem nevěřil, že se starty s Fiestou podaří zrealizovat. Vůz byl zcela nový a bylo k němu velmi málo informací. V úvodu se zdálo, že pro M-Sport národní šampionáty zůstanou ve stínu S-WRC. Navíc v době, kdy se spolupráce dohodla, nebylo vůbec jisté, zda Ford odstartuje v Monte Carlu. Poprvé jsem začal celý projekt brát vážně až v okamžiku, kdy nám v dílnách M-Sportu předali auto," vzpomíná Jaromír Tarabus.

    První křest ohněm čekal na moravskou posádku na tratích Valašské rally na konci března. Vůz byl dodán pouhý týden před startem, a tak na seznámení s novou technikou nezbylo mnoho času. Do startu první soutěže MMČR nastupovala posádka s vědomím, že fiestu bude poznávat a sžívat se s ní. Umístění v cíli soutěže si nikdo netroufl tipovat.
    Jaromír Tarabus: „Valaška byla velkou neznámou. O autě jsem stoprocentně věděl jen to, že s ním Mikko Hirvonen vyhrál Monte Carlo a Martin Prokop uspěl ve Švédsku. Fiestu jsem si vyzkoušel těsně před startem krátce na Vyškovsku, pak na Zlínsku. Nešlo ani tak o práci na nastavení jako spíše o poznání vozu. Zkušenosti z abarthu a fabie mi posloužily jako dobrý odrazový můstek. To, že budeme od startu tak vysoko, jsme s Danem vůbec nečekali. Z dokončeného závodu jsem měl příjemný pocit, i když jsme si třetí místo zas až tak nezasloužili. Roman Kresta odstoupil a nám to spadlo do klína. Závod ukázal, že nás čeká velmi mnoho práce na nastavení vozu, a že bojovat o stupně vítězů bude letos velmi, velmi těžké. Plán do startu další soutěže byl jasný, využít auto aspoň na sedmdesát procent."

    Na start druhého podniku českého mistrovství, Rally Šumava, se už posádka postavila s cílem zasáhnout do bojů v první trojici.
    Jaromír Tarabus: „Na testu před Šumavou jsme udělali velký kus práce na nastavení podvozku Fiesty Super 2000. Proti Valašské rally jsem měl lepší pocit z ovládání auta, což přispělo k pohodě v první etapě v okolí Klatov. Více jsem si věřil. Bohužel nás tentokrát potrápila technika. V sobotu ráno se nám málem nepodařilo nastartovat a na přejezdu do Vimperku se rozpadlo středové uložení kardanu. Pak nás pozlobil alternátor a těsně před servisem spadl klínový řemen. Dan rovněž musel na přejezdu přemlouvat počítač, který stávkoval, takže jsme nakonec obdrželi velkou penalizaci. Mrzelo mě, že se nerozhodovalo na tratích. Roman s Pavlem si jeli svůj závod, já a Venca jsme sváděli boj s technikou, takže to bylo spíš o tom, kdo se dřív protrápí do cíle. Musím říci, že za těchto okolností bylo třetí místo výborným výsledkem."

    V rámci přípravy byl do programu dvojice Tarabus – Trunkát zařazen po Šumavě start ve třetím podniku Mistrovství ČR ve sprintrally, Rallysprintu Kopná. Jaromír Tarabus nastupoval na start jako obhájce loňského vítězství.
    Jaromír Tarabus: „Start na sprintu hodnotím s odstupem ve dvou pohledech. Ten první se týkal výrazného posunu v nastavení vozu a zlepšení ovládání. Mohli jsme naostro vyzkoušet změny, které jsem pod odborným dohledem Martina Prokopa a Romana Kresty na Fiestě udělal. Od podvozku, přes brzdy až po transmise. Start na Kopné byl obrovský přínos v naší přípravě na další soutěže ve velkém mistráku. Roman navíc na testu slíbil, že mi na malé barumce nedá nic zadarmo, a taky to dodržel. Druhý pohled se týkal sportovní hodnoty. Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem nechtěl vyhrát. Říká se, že defekt je většinou chyba jezdce. Inkriminovanou zkoušku jsem si po závodech projel a asi vím, proč se to stalo."
    Daniel Trunkát: „Naši účast na Rallysprintu Kopná hodnotím velmi pozitivně. Jelo se rychle a byli jsme kousek od vítězství. V cíli po defektu jsem měl smíšené pocity, ale to je prostě rally. Potrápit zkušeného domácího matadora Krestu a na sedmdesáti kilometrech rychlostních zkoušek odskočit ostatním o více než minutu byla velká motivace k dalším závodům. Důležité také bylo, že jsme se v dobrém světle předvedli zástupcům našeho hlavního partnera pro Rallysprint Kopná. Chvíli jsme dokonce zvažovali možnost, zda plánovanou spolupráci na zahraničních startech nevyměníme za starty v dalších závodech rallysprintového mistrovství."
    Tolik ohlédnutí za prvními dvěma podniky Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, po nichž Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem drželi druhou příčku průběžného pořadí.

    (pokračování)

    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ19.5.2015

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Redakce RL.CZ17.3.2015

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Redakce RL.CZ24.11.2014

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    July
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
     123456
    789101112
    • Bohemia Rally Mladá Boleslav 2025

      All day
      12/07/2025-13/07/2025
      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko
      http://www.rallybohemia.cz

      BOHEMIA Rally Mladá Boleslav 2025

      Seznam přihlášených posádek (MČR)
      Časový harmonogram
      …[Read more]

    13
    • Bohemia Rally Mladá Boleslav 2025

      All day
      13/07/2025-13/07/2025
      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko
      http://www.rallybohemia.cz

      BOHEMIA Rally Mladá Boleslav 2025

      Seznam přihlášených posádek (MČR)
      Časový harmonogram
      …[Read more]

    141516171819
    • Rallye Železné Hory – ČMPR

      All day
      19/07/2025
      Rally Železné Hory

      WVWW+9Q Nabočany-Hrochův Týnec, Česko

      WVWW+9Q Nabočany-Hrochův Týnec, Česko
      https://www.rallyezeleznehory.cz/

      Rallye Železné Hory 2025 – ČMPR

      Zvláštní ustanovení
      Přihláška do soutěže
      Startovní …[Read more]

    20
    21222324
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      24/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    25
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      25/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    26
    • Rally Příbram 2025

      All day
      26/07/2025
      http://www.rally-pribram.cz/

      Silmet Rally Příbram 2025

      Seznam přihlášených posádek RSS
      Seznam přihlášených posádek …[Read more]

    • Eifel Rallye Festival

      All day
      26/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    27
    28293031   
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.