RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazen黊védská specifika
    Nezařazené

    Švédská specifika

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý4.2.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře2 Mins Read

    Švédská rally je unikátním podnikem nejen pro jezdce. Své o tom ví také inženýr Stobartu Paul Murphy, jenž bude mít na starosti při úvodním závodu sezony vůz Matthewa Wilsona.

    Z vašeho pohledu, čím je Švédská rally nejobtížnější?
    „Faktorem obtížnosti je počasí. Je to jediný podnik, který se jede na sněhu, při teplotách hluboko pod bodem mrazu. To vše má vliv na funkčnost motoru, transmisí. S teplotou souvisí toky chladící a olejové kapaliny.
    Jediným pozitivem nízkých teplot bude větší výkon motoru. Jezdci určitě pocítí, že motor EcoBoost se chová lépe než tomu pak bude na závodech s teplotou kolem dvacítky."

    Jaké jsou nejzásadnější změny na voze pro Švédskou rally?
    „O specifických pneumatikách se příliš bavit nemusíme. Každá je osazena asi 400 hroty, což jezdcům zaručuje skvělou přilnavost. Dále instalujeme do vozů topení, abychom zachovali posádce určitý komfort. S tím souvisí i třeba vyhřívání obuvi speciálními vložkami.
    Nesmíme zapomínat na speciální nemrznoucí kapaliny, zejména do ostřikovačů.
    Speciální kryt je instalován před přední chladič, aby usměrnil tok vzduchu do motoru. Nebylo by záhodné, aby motor pracoval při nízké teplotě."

    Švédská rally určitě není příliš oblíbeným závodem ani pro mechaniky?
    „Určitě. Za nízkých teplot není práce ideální. Zejména, pokud se odstraňují zbytky sněhu a ledu z auta po příjezdu do servisní zóny. Nízké teploty mají vliv i na funkčnost zvedáků. Pozor si musí dát i na zamrzání oleje. Normálně ho máme při soutěžích u sebe, ale ve Švédsku je přechováván uvnitř a donesen až těsně před tím, než je použit."

    Jak budou auta chráněna v nočním uzavřeném parkovišti?
    „Naštěstí jsou soutěžní vozy při Švédské rally mezi etapami v uzavřeném prostoru, takže zamrznutí nehrozí. Přesto na testech často zkoušíme studené starty."

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.