Včerejší shakedown na Švédské rally přinesl zajímavou a mnohými velmi očekávanou novinku – kvalifikační jízdu.

Nové pravidlo, poprvé uplatněné ve Švédsku, má poskytnout výhodu volby startovního pořadí (v I. etapě) nejrychlejším jezdcům z kvalifikace. Princip není příliš složitý – dva průjezdy tratí shakedownu následuje třetí kvalifikační (měřená) jízda. S novinkou se budeme setkávat u podniků s povrchem, který znevýhodňuje první jezdce na trati, tedy šotolina a sníh.

Včerejší odpoledne se neslo v duchu otázky – Jaké startovní pořadí zvolí vítěz první letošní kvalifikace J-M Latvala? 20 jezdců čekalo na Finovo rozhodnutí, který nakonec sáhl po čísle 17, což znamená vyrazit do první etapy s odstupem půl hodiny na první vůz. Jakkoli zvláštní tato volba může někomu připadat, její oprávněnost potvrdili svým výběrem další jezdci.

Startovní pořadí do I. etapy Švédské rally

1. Nobre
2. Neuville
3. Van Merksteijn
4. Göransson
5. Solowow
6. Al-Attiyah
7. Araujo
8. Ogier
9. Ketomaa
10. H. Solberg
11. Sordo
12. Prokop
13. Sandell
14. Tanak
15. P. Solberg
16. Novikov
17. J-M Latvala (vítěz kvalifikace s možností první volby)
18. Hirvonen
19. Loeb
20. Østberg

Jak postupně volila své pořadí špička čtvrteční kvalifikace, výhodných pozic postupně ubývalo. Čehož je důkazem brazilský právník Paulo Nobre, který přišel na řadu jako 21. a získal poslední pořadí, které zbylo – číslo 1! "Přijel jsem zde s cílem, být první, což se teď taky vyplnilo," vtipkoval Nobre.

Paulo Nobre

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply