RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Pro pořadatele jedna, pro „T&T“ bedna!
    Závody

    Pro pořadatele jedna, pro „T&T“ bedna!

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý24.4.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře5 Mins Read

    Organizačně velmi vydařená soutěž a především první stupně vítězů v letošní sezoně – to jsou hlavní atributy letošní Rallye Šumava Klatovy pro posádku Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Ta ve třetím podniku letošního MMČR obsadila třetí místo v absolutní klasifikaci!

    Po čtvrtém místě a přiblížení se do „kontaktní bojové vzdálenosti" s absolutní českou špičkou na Valašské rally, za které byla posádka oceněna i novinářskou cenou Sport Motor News Trophy, plánovala dvojice „T&T" útok na co nejvyšší příčky i na Šumavě. To se ziskem bronzového umístění podařilo. Přesto k plné spokojenosti stále něco chybělo, což platilo zejména o páteční etapě soutěže. To ale trochu předbíháme.

    „Adrenalinu jsme si užili už v tréninku, kde jsme se na úzké cestě střetli, málem doslova, s velkým nákladním vozem cestáře, který neměl pro seznamovací jízdy zrovna pochopení. Nakonec jsme měli štěstí, že to skončilo jenom „tréninkáčem" zabořeným v blátě v příkopu," popisuje předstartovní příhodu, nyní již s úsměvem, Daniel Trunkát: „S výjimkou této naší příhody však byla celá soutěž po nedávné aféře na Valašské rally doslova balzámem na nervy. Na Šumavě jsem byl naposledy před dvěma lety a od té doby se organizátoři v organizační kvalitě soutěže strašně posunuli a patří jim velká pochvala." K pochvale na adresu pořadatelů se připojuje i Jaromír Tarabus. „Opravdu to bylo tentokrát velmi dobře zvládnuté, bylo vidět, že pořadatelé se snažili posádkám práci co nejvíce ulehčit."
    Posádky však nepřijely do řečené brány Šumavy, alias Klatov, hodnotit kvalitu soutěže, ale především závodit. Už na tradičním úvodním Činovském okruhu zajela černobílá „T&T" Škoda Fabia S2000 čtvrtý nejrychlejší čas a toto umístění se jí drželo i ve všech ostatních rychlostních zkouškách první etapy soutěže. Přenocovat na druhou etapu tedy nemohla moravská posádka jinde, než také na čtvrtém místě v celkovém pořadí. „V pátek jsme moc spokojení s našimi časy nebyli. Špička nám odjížděla více, než bychom si představovali. Navíc nám auto na trati párkrát trochu více uklouzlo, tak jsme pak zřejmě volili opatrnější jízdu," okomentovává ztrátu 27 sekund na třetího Václava Pecha a minutu na vedoucího Jana Kopeckého Jaromír Tarabus.

    Tarabus - Trunkát  Šumava 2012

    „V sobotu ráno bylo sice jasné, že ztrátu nabranou na třetího Vaška Pecha nabranou v pátek za normálních okolností nestáhneme, ale řekli jsme si, že budeme bojovat o bonusové body a umístění v jednotlivé etapě. To se poměrně dařilo a celou dopolední sekci jsme s ním jezdili srovnatelné časy, celkem jsme na něj ztratili pouze osm sekund, a z toho jsme ještě větší část ztratili po kontaktu s „protikatovací" betonovou zábranu na RZ 10 přes Svatou Máří. Tu jsme trefili kolem a po zbytek RZ jsme museli zvolnit, protože jsme nevěděli, zda není poškozené celé kolo a zavěšení. Nakonec z toho byl naštěstí pouze uštípnutý ráfek," popisuje průběh první sobotní sekce soutěže pilot. Rozuzlení přišlo hned na první odpolední rychlostní zkoušce z Pohorska do Strašic: „Tento náš, byť poněkud jednostranný, souboj ukončil Václavův problém ve vracáku kousek před cílem RZ 12, kde přišel jeho Mini Cooper o zadní kolo." Tím se opakovala situace z roku 2010, kdy na Šumavě „Mira" Tarabus s Danem Trunkátem také obsadili třetí místo po problémech Václava Pecha. A pro milovníky historie dodejme, že v místě, kde letos Václav Pech a přišel o třetí místo, přišel stejným způsobem o jasné vítězství Armin Kremer v roce 1996, který se zde po dlouhém pobytu v příkopu naopak na třetí místo propadl.
    V posledních rychlostních zkouškách už se nic mimořádného nepřihodilo a tak se posádka AK Rallysportu Brno pevně usadila na třetím místě až do cílové rampy na starobylém klatovském náměstí. „Výsledek je samozřejmě super. Třetí místo je parádní a jde o důležité body do šampionátu. Se svým výkonem jsme však spokojeni tak na padesát procent, protože se nám nepodařilo zachytit páteční tempo špičky. Cíl do příští soutěže, a patrně zdaleka nejen do ní, je tedy jasný. Pokusit se zůstat v co nejtěsnějším kontaktu s první trojicí po celou dobu soutěže, přestože to bude obtížný úkol," hodnotí posádka své šumavské vystoupení a dává si zároveň závazek do následujících soutěží.

    Na závěr dejme slovo spolujezdci a manažerovi tým v jedné osobě, Danu Trunkátovi: „Celý tým Kresta racing fungoval opět naprosto bezvadně na jedničku, stejně jako náš vůz. Kromě toho bychom rádi vyzdvihli také práci našich špionů, kteří nám dodávali velmi přesné informace o aktuálním stavu na rychlostních zkouškách. Zpětně nás mrzí, že jsme je neposlechli v sobotu ráno, kdy nám doporučovali obout tvrdší směs pneumatik, než pro kterou jsme se nakonec, stejně jako většina ostatních, rozhodli." Na závěr z jeho úst ještě jedno překvapení, které je pro všechny fanoušky a diváky jistě pozitivní: „Vzhledem k tomu, že stále cítíme jisté rezervy jak v sobě, tak v autě, rozhodli jsme se, že do našeho kalendáře vložíme za účelem zrychlení „tradičně neplánovaně" také Rallysprint Kopná. Zde se pokusíme prohnat přítomné vozy WRC, ale především to pro nás bude velmi důkladný a důstojný test před Rallye Český Krumlov. Na obě vždy precizně organizované soutěže se již nyní těšíme a všechny zveme k jejich tratím."

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.