Posádka Václav Pech jun. s Petrem Uhlem je v historických tabulkách vítězů Šumavy zapsána hned dvakrát, další triumf letos nepřidala.
Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun.- Petr Uhel vstoupili do letošní Rallye Šumava hned na úvodním Činovském okruhu skvělým druhým časem. Po celou první etapu potom sváděli o tuto příčku souboj s R. Krestou, když na první pozici si budoval náskok J.Kopecký z továrního teamu Škody. ,,Do páteční první sekce čtyř erzet jsme odjížděli ještě za světla, ale poslední vložka se startovala v době kdy se už stmívá. Proto jsme si s sebou vezli světelnou rampu, kterou bylo v plánu před touto rychlostkou namontovat. Protože bylo v pátek docela jasno, zdálo se nám, že se stmívalo pomaleji a my s Petrem se rozhodli odstartovat bez přídavných světel, které mají nejen odpor vzduchu, ale berou i další výkon motoru. Když jsme ale najeli na start, k našemu překvapení se setmělo tak rychle jako když otočíte vypínačem. Musím říct, že některé hlavně rychlé zatáčky jsem jel téměř poslepu. Největší šok jsme tím připravili generálnímu řediteli inveltu panu Jirovcovi, který nás na trati viděl zhasnuté a myslel si, že se nám porouchala el. instalace jako při Mistrovství světa ze stejným vozem Dani Sordovi, který musel kvůli zhasnutí světel odstoupit," popisuje V. Pech. Přes toto zaváhání patřila jedinému Mini ve startovním poli třetí pozice se ztrátou 10 sekund na druhého.
Sobotní etapa se nesla ve stejném duchu jako ta páteční a tempo bylo stále vyhrocené. ,,Snažili jsme se držet druhého Kresty stále na dosah. Rychlostky byly velice náročné a stát se mohlo cokoliv. Bohužel se stalo nám. Kousek před cílem 12. zkoušky jsem se v pravé vracečce zadními koly dostal až za krajnici, kde se o kámen poškodilo pravé zadní zavěšení kola, přesto se nám s minimální ztrátou podařilo rychlostku dokončit. Za cílem jsme zkoušeli sami s Petrem vše opravit, ale v náboji kola zůstaly ustřižené šroubky a přesto že nic nebylo ohnuté nešlo rameno zpět našroubovat. Pořád si neumím vysvětlit proč se Miník v zatáčce zachoval pro mě tak nečekaně, ale to budeme muset důkladně analyzovat podle našich vnitřních kamer a videí diváků. Teď beru vinu na sebe a strašně mě to mrzí vůči celému teamu, který se pro dobrý výsledek snažil udělat maximum," vysvětluje kající se Pech.
„Absolvovali jsme šest podniků a ve všech jsme skončili pódiovým umístěním. Statistika je ale neúprosná a i přesto, že jsem si přál, aby právě Rallye Šumavu jsme úspěšně dokončili, dostihla nás porucha právě tady. Vašek jede s velkým nasazením a je to také o velkém štěstí, aby to technika trvale snesla . Rozhodně mu ale musím poděkovat zvláště za páteční výkon, kdy jsme naše soupeře minimálně znepokojili. Těším se už na další soutěž, kdy v tom hodláme pokračovat," okomentoval závod Ing. Jiří Jirovec.
Pro Václava Pecha závodění pokračuje již o dalším víkendu 28. – 29. 4. kdy se s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6T, utká s helikoptérou Robinson R44 na akci, která nese název Den ve vzduchu. Jedná se o 10. ročník, populárního leteckého dne na letišti Plasy. Podrobnosti závodu na www.denvevzduchu.cz.
Václava Pecha s MINI čeká domácí Šumava
O nadcházejícím víkendu se uskuteční již 47. ročník Rallye Šumava, která je naší nejstarší domácí soutěží. Posádka Václav Pech jun. s Petrem Uhlem je v historických tabulkách vítězů zapsána hned dvakrát, a tak není překvapivé, že tato rallye patří k jejich nejoblíbenější.
„Šumava je pro nás s Petrem vlastně srdeční záležitostí. Máme to sem z Plzně nejblíže ze všech závodů a je to poznat i na podpoře fanoušků kolem trati na všech rychlostních zkouškách, ale úplně nejvíce na tradičně úvodním Činovském okruhu. Tady jsou snad desetitisíce lidí, kteří dělají fantastickou atmosféru," popisuje Václav Pech jun.
Velice napilno měli všichni členové EuroOil – invelt teamu, s přípravou speciálu Mini John Cooper Works S2000 s motorem 1,6 turbo, který je pro ně stále ,,nové" závodní náčiní . „Detaily Miníka se ještě učíme poznávat. Zejména speciální části vozu, jako jsou diferenciály, převodovka, středová spojka atd., které jsou v některých funkcích odlišné od těch, co jsme znali doposud a musíme se je naučit správně kontrolovat, repasovat a nastavovat. I to mě však pomáhá jako jezdci pochopit jízdní vlastnosti míníka rychleji. Na Šumavské Rallye bude hrát velikou roli nastavení podvozku a chování vozu. Rychlostky zde často mění charakter ze širokých rychlých silnic se stane ve chvilce úzká horská cestička plná posypu ze zimy a na to musí být vůz správně nastaven. Zejména sobotní etapa na Vimpersku, kdy se jede už skutečně v podhůří Šumavy je technicky náročná, ale krásná a já mám zdejší erzety moc rád," dodává k přípravě a trati Rallye Šumava, která byla ještě minulý týden ve vyšších partiích pokryta sněhem, Václav Pech jun.
Ještě před samotným startem Šumavské Rallye proběhne v úterý 17. dubna od 14:00 na čerpací stanici EuroOil v Nýrsku autogramiáda posádky Pech – Uhel, kde budou připraveny i týmové, upomínkové předměty. Václav Pech jun. srdečně zve všechny fanoušky motorismu na tuto podpisovou akci.