Všestraný automobilový talent Robert Kubica úzkostlivě pátral po příčinách nehody na Rally du Var.
Před vážnou nehodou v Itálii 6. února 2011 patřil Robert Kubica do nejužší špičky F1. Vážná nehoda při níž utrpěl fatální poranění ruky, zasáhla do kontraktu s týmem F1 Lotus Renault GP. Polák si však nedovede představit život bez adrenalinu a již několik měsíců po nehodě našel cestu zpět do závodního vozu. Svou vášeň pro rychlost realizuje za volantem rallyového speciálu.
Spanilá jízda na Rally du Var
Navzdory nehodě neztratil Kubica nic ze své dravosti a rychlosti. Poslední Kubicovo vystoupení na Rally du Var jen potvrzovalo výtečnou formu nejúspěšnějšího polského jezdce současnosti. Do předposlední rychlostní zkoušky "Collobrières" doslova školil soupeře. S téměř šestiminutovým náskokem mířil za jasným vítězstvím. Leč havárie, při níž shořela Kubicova C4 WRC na popel (zdroj: Facebook, Photo de Jonathan), rozhodla závod ve prospěch Cédrica Roberta.
Nelehké pátrání
Dnes již víme, že za Robertovým selháním stojí přehmat spolujezdce Emanuele Inglesiho. Ten při otáčení stánky rozpisu omylem otočil dva listy.
⇥
Jakkoli se uvedený závěr zdá být jasný, nebylo lehké jej odvodit. Důkazy totiž shořely. Jak se tedy na chybu přišlo? Poctivou detektivní prací. Posuďte sami.
Chybu v rozpise nebylo možné vyloučit ani potvrdit, jelikož shořel při požáru. Nicméně při prvním průjezdu místem pozdějšího nárazu proběhlo vše bez nejmenších problémů. Touto teorií se dostal rozpis mimo "okruh podezřelých".
Nejlépe mohlo posloužit onboard video se záznamem událostí před srážkou. Kamera však taky vzala za své v plamenech. Jelikož si Robert přesně pamatoval poslední Emanuelova slova před havárií, přistoupil k porovnání video záznamu z prvního průjezdu. Analýzou zjistil rozpor v diktátu a výsledek už známe.
Hrozivá nehoda naštěstí skončila dobře a svým způsobem úsměvně. Což jen dokresluje nabídka Citroën Racingu na další spolupráci…